آکنه را چگونه درمان کنیم؟

پس از چندین دهه که طی آن درمان‌های ضد پیری برای بهبود آکنه تاثیرگذار نبوده، کلاسکوترون اولین پیشرفت واقعی در این بیماری پوستی است.

آکنه را چگونه درمان کنیم؟

کلاسکوترون درمانی امیدبخش برای رفع جوش صورت و آکنه است که از چندین ماه پیش در ایالات متحده استفاده شده است.

جان باربیری، متخصص پوست آمریکایی می‌گوید: امیدوارکننده‌ترین درمان برای کلاسکوترون این است که با هورمون‌هایی که باعث آکنه می‌شوند به روشی جدید مقابله می‌کند.از پایان سال ۲۰۲۱، پزشکان آمریکایی توانسته‌اند پماد جدیدی را برای درمان آکنه، که یک بیماری پوستی است، تجویز کنند.

آکنه که ظهور جوش روی پوست معمولی و پوست چرب است، از هر چهار نوجوان سه نفر را مبتلا می‌کند. تعداد زیادی از بزرگسالان نیز به این بیماری پوستی مبتلا هستند.پیشرفت‌های درمانی برای مقابله با این بیماری بسیار رایج کم است، اگرچه تحقیقات در مورد جزئیات دیگری مانند نقش رژیم غذایی در پیدایش آکنه اخیراً توسعه یافته است.

قبل از کشف claskotron، درمان‌های ضد آکنه برای نزدیک به ۴۰ سال پیشرفت خاصی نکرده بود.درمان‌های موضعی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند، دسته اول درمانی است که باکتری‌های عامل آکنه را با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها از بین می‌برد، در حالی که درمان دوم برای کاهش تجمع سلول‌های مرده پوست که باعث التهاب می‌شوند، عمل می‌کند.

در مورد کلاسکوترون، سلول‌های پوست نسبت به هورمون‌هایی که سبوم ترشح می‌کنند، کمتر واکنش نشان می‌دهد، ماده‌ای چرب که افراد مبتلا به آکنه در مقادیر بیش از حد تولید می‌کنند.

سایر درمان‌های خوراکی در سطح هورمونی نیز مؤثر هستند، اما معمولاً قرص‌های ضد بارداری هستند، بنابراین فقط برای زنان تجویز می‌شوند؛ و از طریق تأثیر مستقیم بر تولید هورمون، عوارض جانبی قوی‌تر از آکنه را به دنبال دارد.

با این حال، هر مکانیسم اثر جدید نمی‌تواند اثربخشی دارو را تضمین کند، زیرا باید ثابت شود که نتایج مثبتی دارد، چیزی که در مورد کلاسکوترون اتفاق افتاد؛ این دارو نسبت به درمان جایگزینی که به صورت خودکار برای بیماران تجویز می‌شود موثرتر است، زیرا منجر به عوارض جانبی شدید نمی‌شود.

نتایج این مطالعه کافی بود تا مقامات آمریکایی اجازه استفاده از کلاسکوترون را بدهند. اما این درمان جدید نه جادویی است و نه انقلابی علیه آکنه.امیلی اسپیدین متخصص پوست فرانسوی می‌گوید: «این مطالعه کلاسکوترون را با درمان‌های موجود مقایسه نکرده، بنابراین نمی‌دانیم که آیا درمان جدید بهتر است یا خیر».

با این حال، او خاطرنشان می‌کند که داروی جدید "بسیار جالب" است، زیرا امید جدیدی به بیمارانی می‌دهد که تمایلی به متوسل شدن به درمان‌های دیگر ندارند یا می‌توانند برای افزایش اثربخشی آن‌ها به این درمان‌ها اضافه شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها