آیا مکمل گینر برای ریکاوری بعد از ورزش خوب است؟

آیا مکمل گینر برای ریکاوری بعد از ورزش خوب است؟


 

اگر هرچقدر غذا می‌خورید چاق نمی‌شوید باید از مکمل استفاده کنید. مکمل‌های گینر برای افزایش وزن انتخاب خوبی هستند. این مکمل‌ها وزن شما را افزایش می‌دهند، اما در کنار مصرف آن‌ها باید به‌طور منظم ورزش کنید، وگرنه این اضافه‌وزن به‌صورت چربی در شکم و سایر اندام‌های بدن خودش را نشان می‌دهد. اگر گینرهایی مانند مَس گینر استفاده کنید، در کنار افزایش وزن ریکاوری خوبی هم پس از ورزش خواهید داشت. پس اگر می‌خواهید برای خرید گینر اقدام کنید، در ادامه به شما میگوییم که این مکمل‌ها چه فوایدی دارند و چگونه به بهبود ریکاوری عضلات بعد از ورزش کمک می‌کنند.

مکمل گینر چیست؟

مَس گینر مکملی است که پروتئین، کربوهیدرات و احتمالاً چربی را با هدف کمک به افزایش حجم عضلانی برای بدن شما فراهم می‌کند. این مکمل یک پودر پروتئین پرکالری است که هدف آن افزایش کالری دریافتی روزانه شما برای افزایش وزن است.

مَس گینر یک مکمل تغذیه ورزشی است که مقدار زیادی کالری به شکل کربوهیدرات، پروتئین و چربی ارائه می‌دهد. به‌طورکلی، این مکمل حاوی پروتئین و کربوهیدرات به نسبت 1 به 3 یا 2 به 3 است؛ به این معنی که هر وعده مَس گینر 30 گرم پروتئین و 60 گرم کربوهیدرات برای بدن فراهم می‌کند.

بخش زیادی از کالری دریافتی از مَس گینرها از کربوهیدرات‌هایی می‌آید که ترکیبی از گلوکز و مالتوز هستند.

اگر می‌خواهید توده عضلانی به دست آورید، باید کالری اضافی دریافت کنید؛ یعنی کالری که از غذا به دست می‌آورید کافی نیست و باید یک منبع کالری دیگر هم مصرف کنید. گینرها کالری زیاد و مقدار کمی پروتئین باکیفیت دارند. البته استفاده از این مکمل‌ها را فقط در صورتی توصیه می‌کنیم که واقعاً در دریافت کالری کافی از رژیم غذایی خود مشکل داشته باشید. این مکمل‌ها جایگزین غذای اصلی شما نیستند، اما زمانی که یک وعده غذایی را از دست می‌دهید یا زمان کافی برای مصرف وعده غذایی خود ندارید می‌توانید از مکمل‌های گینر استفاده کنید.

اگر بالای 55 سال سن دارید یا به عدم تحرک مبتلا هستید (به دلیل بیماری یا آسیب در بستر هستید) توصیه می‌کنیم به هر وعده غذایی حاوی پروتئین خود آمینواسید لوسین اضافه کنید، زیرا نشان داده شده که مکمل لوسین اضافی سنتز عضلانی را در افراد مسن افزایش می‌دهد. با افزایش سن، سنتز عضلانی کمتر می‌شود و عضلات کم‌کم از بین می‌روند. مواد غذایی مانند فیله ماهی سالمون، لوبیا سیاه و سینه مرغ حاوی مقدار زیادی BCAA (آمینواسیدهای شاخه‌دار) و همچنین پروتئین‌های کامل اضافی موردنیاز برای عضله سازی هستند.

هدف اصلی یک مَس گینر افزایش کالری و تقویت رشد عضلات است. شما می‌توانید هرروز صبح از این مکمل‌ها استفاده کنید تا برای تمام روز انرژی داشته باشید.

همچنین می‌توان این مکمل‌ها را بعد از تمرین و پس از سوختن مقدار زیادی کالری مصرف کرد.

بااین‌وجود، به‌جای مصرف فوری این مکمل‌ها بعد از اتمام تمرین، پیشنهاد می‌کنیم منتظر بمانید تا به خانه برگردید و گینر خود را مصرف کنید. مکمل‌های گینر حاوی پروتئین بالایی هستند که به ترمیم و رشد عضلات کمک می‌کنند. همچنین کربوهیدرات‌هایی دارند که به‌عنوان منبع اصلی انرژی بدن به شما در ریکاوری بعد از تمرین کمک می‌کنند.

چه کسانی به مکمل گینر نیاز دارند؟

افراد مختلفی از مکمل‌های گینر استفاده می‌کنند، اما اگر به یکی از دسته‌های زیر تعلق دارید، پیشنهاد می‌کنیم مکمل‌های مَس گینر را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید:

  • بدن‌سازان؛
  • افرادی که مرتب به باشگاه می‌روند؛
  • افرادی که به دنبال رشد و تقویت عضلات هستند؛
  • افرادی که به دنبال ترمیم و ریکاوری عضلات هستند؛
  • افرادی که می‌خواهند وزن اضافه کنند.

 

خرید مکمل گینر

مکمل گینر و افزایش وزن

یک عنصر کلیدی برای افزایش وزن وجود دارد و آن نیاز به کالری اضافی است. بدن شما نمی‌تواند از هیچ وزن اضافه کند. بنابراین برای عضله سازی باید کالری بیشتری نسبت به مصرف معمولی دریافت کنید. مهم نیست که چقدر سخت تمرین می‌کنید و چند مکمل مصرف می‌کنید. اگر کالری کافی نخورید، عضله و افزایش وزن نخواهید داشت و به اندام ایده آل خود نمی‌رسید.

مواد مغذی که ما مصرف می‌کنیم کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها هستند. برای افزایش وزن باید مصرف مواد مغذی خود را دست‌کاری کنید.

افزایش‌دهنده‌های وزن یا همان گینرها به بدن شما کاری اضافی می‌رسانند و باعث افزایش وزن شما می‌شوند. از طرف دیگر ریکاوری بعد از ورزش را تسهیل می‌کنند.

ریکاوری پس از تمرین با گینر

ریکاوری سریع عضلات یکی از اجزای مهم تمرین شما است. وقتی بعد از تمرین به‌سختی می‌توانید از پله‌های خانه خود بالا بروید، دیگر تمایل ندارید که تمرین کنید. برای اینکه خود را سالم، بدون درد و در مسیر رسیدن به اهداف تمرینی نگه‌دارید، بدن شما به مواد مغذی ضروری برای ریکاوری و ترمیم کافی خود نیاز دارد. تکمیل مواد مغذی مناسب در روتین ریکاوری بعد از تمرین می‌تواند به ریکاوری سریع‌تر عضلات، بهبود ترمیم عضلات و کاهش تجزیه و درد توده عضلانی کمک کند تا بتوانید عملکرد ورزشی خود را افزایش دهید.

 اگر کالری موردنیاز بدن خود را برای تمرین دریافت نکنید بدن شما بعد از تمرین انرژی خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند خودش را ریکاوری کند. مَس گینر منجر به افزایش انسولین می‌شود و مقدار قابل‌توجهی چربی ناخواسته را نیز ذخیره می‌کند. بنابراین با مصرف گینر ریکاوری بدن بعد از تمرین آسان‌تر می‌شود.

آب‌پنیر (پروتئین وی) و گینرها به شما کمک می‌کنند تا توده عضلانی بیشتری به دست آورید، قدرت خود را افزایش دهید و ریکاوری عضلات پس از تمرین را بهینه کنید. مَس گینرها سرشار از کالری اضافی و کربوهیدرات‌های ساده هستند که به‌راحتی وزن شما را افزایش می‌دهند.

مکمل گینر به شما کمک می‌کند تا بدن خود را سریع‌تر از خستگی بعد از تمرین نجات دهید. به همین دلیل بیشتر می‌توانید ورزش کنید و عضلات شما سریع‌تر رشد می‌کنند. پس اگر شما هم ورزشکار هستید و می‌خواهید ریکاوری خود را بعد از تمرین بهبود ببخشید هرچه زودتر برای خرید گینر اقدام کنید.

کلام پایانی

مکمل‌های گینر کالری زیادی دارند و برای افراد لاغری که می‌خواهند وزن اضافه کنند مناسب هستند. این مکمل‌ها با افزایش انسولین خون و ذخیره چربی در بدن ریکاوری بعد از تمرین را بهبود می‌بخشند. اگر شما هم می‌خواهید وزن اضافه کنید یا برای ریکاوری بعد از تمرین مشکل دارید می‌توانید مکمل گینر بخرید. برای خرید گینر به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا جنس تقلبی به شما ندهند. البته بهتر است قبل از خرید گینر و مصرف آن با یک فرد متخصص در این حوزه مشورت کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها