40 حقیقت جذاب درباره بندیکت کامبربچ بازیگر نقش شرلوک هلمز که جالب است بدانید

بندیکت کامبربچ بازیگر اهل انگلستان از بازیگران اوج گرفته اسن رزهای سینمای جهان است که بازی او در نقش شرلوک هلمز و چند فیلم از دنیای مارول در میان سینمادوستان محبوب است.

بندیکت کامبربچ 3

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین: در مطلب پیش رو به 40 حقیقت جذاب درباره زندگی و کارنامه بازیگری پرداخته‌ایم.

1.بندیکت کامبربچ در 19 جولای سال 1976 در شهر لندن انگلستان و در خانواده ای کاملاً هنری چشم بر جهان گشود. پدر و مادر بندیکت ( تیموتی و واندا ) هر از دو از بازیگران شناخته شده زمان خود بودند، به همین جهت طولی نکشید که بندیکت هم مسیر زندگی خود را به عنوان بازیگر انتخاب کرد.

2. بندیکت کامبربچ در دوران مدرسه یکی از شاگردان ممتاز بود و علاقه بسیاری هم به نوشتن نمایشنامه داشت و اولین نقش مهم زندگی اش را هم به عنوان بازیگر در نمایش « رویای نیمه شب تابستان » اثر ویلیام شکسپیر ایفا کرد.

تحصیلات بندیکت کامبربچ

3. بندیکت جوان در ادامه به تحصیل در رشته هنر در آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن پرداخت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته بازیگری از این آکادمی دریافت کرد. وی در سال ۲۰۱۸، به عنوان مدیر این آکادمی نیز انتخاب شد.

بندیکت کامبربچ 5

4. صدای جذاب و اجرای متد کلاسیک بازیگری، از بندیکت در دوران جوانی بازیگری ساخته بود که همواره مورد اعتماد کارگردانان تئاتر قرار میگرفت و همه آنها به بی نظیر بودن او بر روی صحنه تئاتر اذعان داشتند.

اولین نقش جدی بندیکت کامبربچ

5. بندیکت کامبربچ بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه و اجرای تئاترهای متعدد در دوران تحصیلش، در سال 2000 اولین نقش خود را در سریال « ضربان قلب / Heartbeat » بازی کرد. جنس بازیگری و صدای جذاب او خیلی زود توجه همگان را به خود را جلب کرد و بندیکت موفق شد پیشنهادهای دیگری هم دریافت و در چند سریال مطرح دیگر نیز ایفای نقش کند.

6. نقشی که نام بندیکت کامبربچ را بیشتر از نقش دیگری بر سر زبانها انداخت، بازی در نقش استفن هاوکینگ در فیلم تلویزیونی « هاوکینگ » بود که موجب شد او کاندیدای دریافت جایزه بفتای بهترین بازیگری مرد شود.

7. سال ۲۰۱۳، یکی از موفق‌ترین سال‌های کاری بندیکت کامبربچ بود. وی در این سال در ابتدا در فیلم پیشتازان فضا به‌سوی تاریکی (Star Trek Into Darkness) به بازی پرداخت که این فیلم در گیشه به فروش ۴۶۷ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

بندیکت کامبربچ (2)

بندیکت کامبربچ و بازی در نقش شرلوک هلمز

8. مهم‌ترین نقش زندگی هنری بندیکت کامبربچ او را در قامت یک ستاره تمام عیار مطرح کرد، بازی در نقش شرلوک هولمز در مجموعه تلویزیونی « شرلوک » بود که باعث شد او کاندیدای دریافت جوایز گلدن گلاب و اِمی شود و راه او را برای ورود پر به عنوان یک ستاره موفق به سینما هموار کند.

9. بندیکت کامبربچ پیش از اینکه در سال 2004 در فیلم تلویزیونی « هاوکینگ » بازی کند، دو بار به دیدن استفن هاوکینگ رفت.صدای او بعدها نیز دو بار به عنوان راوی در مستندهای « درون گیتی با استفن هاوکینگ » و « طراحی باشکوه استفن هاوکینگ » مورد استفاده قرار گرفت.

10. پدر و مادر بندیکت کامبربچ هر دو از بازیگران مشهور انگلیسی محسوب می شوند.

11. گفته می‌شود بندیکت کامبربچ فامیل دور با فضانورد مشهور کریس هادفیلد است.

12. بندیکت کامبربچ در مصاحبه‌ای گفته که بسیار علاقمند بوده در دانشگاه در رشته حقوق تحصیل کند.

13. تعدادی از ورزش های مورد علاقه بندیکت کامبربچ از این قرارند:چتر بازی، غواصی، اسکی و موتورسیکلت‌رانی.

بندیکت کامبربچ6

14. مدرسه « Harrow » که دوران تحصیل بندیکت کامبربچ در آن‌جا گذشت یکی از گرانترین مدرسه های انگلستان است که بیشتر افراد مشهور این کشور در آن تحصیل کرده‌اند.

15. در سال ۲۰۰۵، در کوازولو-ناتال آفریقای جنوبی، بندیکت کامبربچ و دو نفر از دوستانش نیمه‌شب توسط گروهی از محلیان مسلح ربوده شدند. سرانجام گروگان‌گیران آن‌ها را به منطقه‌ای غیر مسکونی برده و در آن‌جا بدون هیچ توضیحی رهایشان کردند. او درباره این حادثه می‌گوید: «این ماجرا به من یاد داد که شما همانطوری‌که به این دنیا می‌آیید، از آن می‌روید؛ به خودی‌خود. این باعث شد من تصمیم بگیرم زندگی کمتر عادی را تجربه کنم.»

16. دوستان نزدیک و صمیمی او جیمز مک آوی ، تام هاردی و مارتین فریمن هستند.

17. وقتی که فقط بندیکت کامبربچ 13 سال داشت، در نقش تیتانیا ، ملکه پریان در نمایش « رویای نیمه شب تابستان » نوشته ویلیام شکسپیر ایفای نقش کرده بود.

18. پیش از اینکه در رشته تئاتر در دانشگاه به تحصیل بپردازد، مدتی به عنوان معلم زبان انگلیسی در یک صومعه تبتی مشغول به کار بود.

بندیکت کامبربچ

افتخارات بندیکت کامبربچ

19. بندیکت کامبربچ در طول عمر کاری خود افتخارات گوناگونی به دست آورده است. از جمله یک جایزه امی، یک جایزه بفتای تلویزیون و یک جایزه لارنس الیویه. او در سال ۲۰۱۴ به انتخاب مجله تایم در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان قرار گرفت. همچنین در سال ۲۰۱۵ به پاس خدمات خود در هنرهای نمایشی به مقام فرماندهِ والای امپراتوری بریتانیا (CBE) برگزیده شد.

بندیکت کامبربچ و مارول

20. از سال ۲۰۱۶ بندیکت کامبربچ به پروژه‌های دنیای سینمایی ملحق شده است. او نقش دکتر استیون استرنج را در فیلم‌های ابرقهرمانی دکتر استرنج (۲۰۱۶)، ثور: رگناروک (۲۰۱۷)، انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸) و انتقام‌جویان: پایان بازی (۲۰۱۹) بازی کرده‌است. او این نقش را بار دیگر در فیلم‌های مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (۲۰۲۱) و دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی (۲۰۲۲) تکرار خواهد کرد.

کارنامه تلویزیونی بندیکت کامبربچ

21. کارهای تلویزیونی اولیه کامبربچ شامل حضور در ضربان قلب (۲۰۰۰–۲۰۰۴) به عنوان بازیگر مهمان در دو نقش جداگانه، فرِدی در سریال اوج مخمل (۲۰۰۲)، ادوارد هَند در جاسوسان کمبریج (۲۰۰۳) و روری در سریال کمدی‌درام چهل و خرده‌ای (۲۰۰۳) است. او در سریال‌های شاهد خاموش و ام آی فایو نیز بازی کرده ‌است بعدها او در قسمت اول از سری تلویزیونی کنجکاوی صدای هاوکینگ را دوبله کرده‌است. او در مینی سریال دانکرک ساخته بی‌بی‌سی به عنوان ستوان جیمی لانگلی ظاهر شد.

بندیکت کامبربچ 8

فعالیت‌های گویندگی بندیکت کامبربچ

22. کامبربچ گوینده مستندهای زیادی برای شبکه‌های نشنال جئوگرافیک و دیسکاوری بوده ‌است. او همچنین کتاب‌های صوتی فراوانی مانند طوفان، ساخت موسیقی، با فراک، هنرمندان جنایتکار، شرلوک هولمز و داستان‌های دیگر را خوانده‌است. علاوه بر این‌ها او در پیام‌های تبلیغاتی صوتی از جمله تبلیغات جگوار، سونی، گوگل پلاس شرکت داشته‌است.

23. به مناسبت المپیک تابستانی لندن در سال ۲۰۱۲، بندیکت کامبربچ در ساخت فیلم کوتاهی درباره تاریخ لندن مشارکت کرد که از طرف بی‌بی‌سی در مراسم افتتاحیه پخش شد.

کمپانی فیلم‌سازی بندیکت کامبربچ

24. بندیکت کامبربچ به همراه آدام آکلند، پاتریک مونرویه، بن دیلون و آدام سلوز در اواخر سال ۲۰۱۳ یک کمپانی فیلم‌سازی با نام سانی‌مارچ را تاسیس کردند.

اولین پروژه تولید شده در این کمپانی، فیلم کوتاه ۸۷ هزار پوندی کمی لطف است؛ که کارگردان و نویسنده آن مونرویه و بازیگر اصلی آن کامبربچ است. این فیلم اکشن-تریلر ۳۰ دقیقه‌ای در ۵ نوامبر ۲۰۱۳ به‌طور بین‌المللی در آی‌تیونز در دسترس قرار گرفت.

25. بندیکت کامبربچ  معتقد به فلسفه بودایی است و همچنین دلبستگی خود را به مدیتیشن و مراقبه ابراز کرده‌است.

بندیکت کامبربچ 2

زندگی شخصی بندیکت کامبربچ

26. بندیکت با کارگردان تئاتر و اپرا، سوفی هانتر ازدواج کرده‌است. ازدواج آن‌ دو در بخش «ازدواج‌های آینده» روزنامه تایمز در ۵ نوامبر ۲۰۱۴ اطلاع‌رسانی شده بود؛ آن دو پس از یک دوستی ۱۷ ساله در کلیسای قرن دوازدهمی سنت پیتر و سنت پاول در جزیره وایت پیئند ازذواج بستند و در ۱۴ فوریه ۲۰۱۵ در دهکده موتی‌استون منر مهمانی عروسی برگزار کردند. آن‌ها دو فرزند پسر به نام‌های کریستوفر (متولد ۲۰۱۵) و هال (متولد ۲۰۱۷) دارند.

27. در سال ۲۰۱۵ طی مراسمی، کامبربچ به پاس خدمات خود به هنرهای نمایشی و کارهای خیریه توسط ملکه الیزابت دوم مقام فرماندهِ رتبه امپراتوری بریتانیا (CBE) را دریافت کرد.

28. تتلر بندیکت کامبربچ را در فهرست «شایسته‌ترین مجردها در بریتانیا» در سال ۲۰۱۲ قرار داد.

29. در همان سال کامبربچ اتفاقی را در جریان یک گفتگوی اینترنتی توصیف کرد که در آن او متوجه شده بود کسی تمام کارهای او در خانه‌اش در لندن را به‌صورت هم‌زمان توییت می‌کند.

30. در سال ۲۰۱۳، بندیکت کامبربچ در فهرست «جالب‌ترین مردم بریتانیا» مجله تتلر، در رتبه پنجم، بالاتر از دوشس کمبریج و تنها پایینتر از ملکه الیزابت دوم قرار گرفت.

بندیکت کامبربچ 6

31. اینترتینمت ویکلی بندیکت کامبربچ را به عنوان یکی از «۵۰ سرگرم‌کننده جذاب و خلاق» در هالیوود قرار داد

32. راجر فریدمن، منتقد مشهور فیلم درباره او گفته‌است: « بندیکت کامبربچ احتمالاً نزدیکترین فرد به سر لارنس الیویه است.»

33. در سال ۲۰۱۵، مجله جی‌کیو بندیکت کامبربچ را در فهرست «۵۰ مرد خوش لباس بریتانیایی» قرار داد.

34. از اکتبر ۲۰۱۴ مجسمه مومی از بندیکت کامبربچ در موزه مادام توسو لندن قرار گرفته‌است.

فعالیت‌های خیریه بندیکت کامبربچ

35. کامبربچ سفیر مؤسسه پرینس تراست است.او حامی سازمان‌های کمک‌کننده به جوانان محروم از طریق هنر، از جمله آد آرت، آنوز آفریقا و دراماتیک نید است.

36. در سال ۲۰۰۳، کامبربچ در تظاهرات جنگ را متوقف کنید در لندن که علیه جنگ عراق بود شرکت کرد. همچنین در سال ۲۰۱۳، علیه آنچه او نقض آزادی‌های مدنی توسط دولت بریتانیا می‌دانست، اعتراض کرد.

37. در سال 2012 بندیکت کامبربچ توانست جایزه «لارنس اولیویر» را به خاطر ایفای نقش «فرانکشتاین» در اجرای تئاتری این اثر به کارگردانی دنی بویل به دست آورد. او یک بار دیگر هم در سال 2005 کاندید دریافت این جایزه شده بود.

38. پدربزرگ بندیکت کامبربچ به نام هنری کارلتون کامبرباچ ، یکی از افسران برجسته نیروی دریایی بود که در هر دو جنگ جهانی حضور فعالی داشت و همچنین یکی از افراد مشهور و مرفه لندن به شمار می‌آمد.

39. رابطه گرم شخصیت شرلوک هولمز در سریال « هولمز » با خانم هادسون، در واقعیت نیز وجود داشته است. چراکه بازیگر نقش خانم هادسون که آنا استابز نام داشت یکی از دوستان نزدیک مادرِ بندیکت محسوب می‌شد که در واقع از کودکی شاهد بزرگ شدن بندیکت کامبربچ بوده است.

40. بندیکت کامبربچ یکی از علاقمندان دو آتیشه رابرت دونی جونیور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها