35 حقیقت خواندنی درباره زندگی و کارنامه بازیگری بروس ویلیس که جالب است بدانید.

در مطلب پیش رو تصمیم داریم نگاهی به برخی از حقایق سرگرم‌کننده در مورد بروس ویلیس یکی از به یاد ماندنی ترین بازیگران برجسته هالیوودی بیاندازیم که احتمالاً نمی‌دانید.

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین:این که فیلم اکشن هالیوودی مدرن بدون تاثیر بروس ویلیس قابل تصور باشد بسیار سخت است. او توانست به طور قابل توجهی فیلم های اکشن متوسط را به کیفیتی بالاتر هدایت کند و قهرمان این فیلم‌ها را  از یک قهرمان معمولی و بی‌بندوبار به قهرمانی عضلانی اما آسیب‌پذیر و خردمند تبدیل کند. ویلیس با نقش آفرینی در نمایش موفق "Moonlighting" و بازی خاطره انگیز و حرفه ای خود در نقش جان مک کلین در فیلم پرفروش جان سخت عملاً یک شبه تبدیل به یک فوق ستاره فوق‌العاده شد.

1.نام کامل او والتر بروس ویلیس (به انگلیسی  (Bruce Willis در 19 مارس 1955 در ایدار-اوبراشتاین، آلمان غربی به دنیا آمد.

بروس ویلیس 3

2. پدرش دیوید ویلیس یک سرباز آمریکایی بود. مادرش مارلین کی اهل آلمان و متولد شهر کاسل بود.

خانواده بروس ویلیس

3. بروس فرزند بزرگ خانواده است. او یک خواهر کوچک‌تر با نام فلورانس و دو برادر کوچکتر به نام های رابرت و دیوید دارد. برادرش رابرت به خاطر ابتلا به سرطان پانکراس در سن 42 سالگی از دنیا رفت.

4. پدرش در سال 1957 از ارتش اخراج شد خانواده ویلیس پس از نقل مکان به ایالات متحده، در شهر کرنیس پوینت، نیوجرسی مستقر شدند. بروس دوران کودکی و نوجوانی‌اش را، در این شهر سپری کرد.

5. بروس دوران دبیرستان را در مدرسه ی پینز گراو به پایان رساند، او در همان دوران مدرسه در گروه تئاتر مدرسه به عنوان بازیگر فعالیت می کرد. پس از فارغ التحصیلی مدتی به عنوان نگهبان مشغول به کار شد و سپس برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه ایالتی مونت‌کلر شد.

6. بروس ویلیس تحصیلاتش را در دانشگاه ایالتی مونت‌کلر به‌پایان رساند. در این شهر مادرش به عنوان کارمند بانک و پدرش به عنوان جوشکار مشغول به کار شدند.

7. قد بروس ویلیس 183 سانتمیتر است.

بروس ویلیس 8

آغاز فعالیت بازیگری

8. ویلیس در سال 1984 با بازی در سریال میامی وایس به بازیگری در سینما و تلویزیون روی آورد.

9. بروس ویلیس تحصیلاتش را در دانشگاه ایالتی مونت‌کلر به‌پایان رساند. در این شهر مادرش به عنوان کارمند بانک و پدرش به عنوان جوشکار مشغول به کار شدند.

10. پس از حضور بیشمار در نقش های کوچک و کم‌اهمیت بالاخره او توانست در سریال کمدی رمانتیک «مهتاب » نقش اصلی را بدست آورد. این نقش توانست او را بعنوان استعداد جدید و تازه نفس هالیوود بـه همگان معرفی کند. اما فیلمی کـه او را پای ثابت اکشن‌های موفق کرد « جان سخت » بود کـه علاوه بر موفقیت در گیشه‌ها از نظر هنری هم اکشن بسیار خوبی هم از کار در آمد.

فیلم‌های مشهور بروس ویلیس

11. از فیلم های معروف او می توان به حکم، قرار ملاقات دو ناشناس در کنار کیم بسینگر، غروب آفتاب، جان سخت 1 و 2 و 3 و 4 5، در کشور، آتش غرور در کنار تام هنکس، هادسون هاوک، افکار مرگبار در کنار دمی مور، آخرین پسر پیشاهنگ، فاصله موثر در کنار سارا جسیکا پارکر، رنگ شب و 12 میمون اشاره کرد.

12. آخرین پایمرد، شغال همراه با ریچارد گیر، عنصر پنجم با همکاری گری اولدمن و میلا یوویچ، طلوع مرکوری در کنار الک بالدوین، آرماگدون در کنار بن افلک، حس ششم، داستان ما در کنار میشل فایفر، بچه، راهزنان در کنار کیت بلانشت و بیلی باب تورنتون، نشکن، اشک های خورشید در کنار مونیکا بلوچی از جمله فیلم های موفق بروس ویلیس به شمار می‌آید.

بروس ویلیس 6

بروس ویلیس بازیگری پولساز

13. فروش فیلم‌های بروس ویلیس در مجموع و به‌طور خالص بین ۲٫۵۵ تا ۳٫۰۴ میلیارد دلار در گیشه‌های منطقه آمریکای شمالی بوده که از نظر تعداد تماشاگر هفتمین بازیگر نقش اول و هشتمین بازیگر پولساز نقش مکمل به شمار می‌آید

14. جنگ هارت، گروگان، شهر گناه و شهر گناه : بانویی که به خاطرش می کشم، کاملا غریبه در کنار هال بری، بدل ها، قانون شکن، رد 1 و 2، بی مصرف ها 1 و 2 در کنار سیلوستر استالونه، لوپر، جی آی جو : تلافی در کنار دواین جانسون، شاهزاده و روزی روزگاری در ونیز از جدیدترین فیلم های بروس ویلیس محسوب می شوند.

جوایز و افتخارات

15. ویلیس برای بازی در سریال مون لایت توانست برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول سریال و برای بازی در سریال های مون لایت و فرندز برنده جایزه امی شود. ویلیس همچنین چهار بار نامزد دریافت جایزه ساترن شده‌است.

بروس ویلیس 2

زندگی شخصی و خانوادگی بروس ویلیس

16. بروس ویلیس در سال 1987 با دمی مور بازیگر هالیوودی ازدواج کرد، حاصل این ازدواج سه فرزند دختر به نام های رومر ویلیس متولد سال 1988، اسکات ویلیس متولد سال 1991 و تالولا ویلیس متولد سال 1994 هستند. این زوج در سال 2000 از هم جدا شدند.

17. پس از مدتی که بروس ویلیس با بروک برنز و تامارا فلدمن رابطه داشت بالاخره در سال 2009 با اما همینگ که یک مدل بود ازدواج کرد، نتیجه این ازدواج دو دختر به نام های مابل ری ویلیس متولد سال 2012 و ایولین پین ویلیس متولد سال 2014 هستند.

18. بروس ویلیس در مصاحبه‌های مختلف اظهار داشته که گری کوپر، رابرت دنیرو، استیو مک کوئین و جان وین الگوهای او در بازیگری هستند.

19. بروس ویلیس در سال 2013 از دنیای فیلم‌های اکشن کنار رفت و علت آن را خستگی از بازی در این ژانر سینمایی بیان کرد.

20. بروس ویلیس چپ دست است.

بروس ویلیس 5

21. جولیا رابرتز و سیلوستر استالونه دوستان صمیمی او هستند.

مشکل لکنت زبان بروس ویلیس در کودکی

22. بروس ویلیس در دوران نوجوانی لکنت زبان داشت و به همین دلیل بچه‌های مدرسه او را باک باک صدا میزدند. اما با پیوستن به کلوب نمایش مدرسه و حضور در اجراهای روی صحنه تا حد زیادی توانست لکنت خود را برطرف کند.

23. او تنها هنرپیشه‌ای بود که در مراسم ازدواج جولیا رابرتز و دنیل مودر شرکت کرد.

24. بروس ویلیس یکی از مهمانان مراسم ازدواج دمی مور (همسر سابقش) و اشتون کوچر بود.

25. ثروت او 180حدود میلیون دلار تخمین زده می شود.

دیدگاه مذهبی بروس ویلیس

26. بروس ویلیس برای مدت کوتاهی عضو آیین لوتریانیسم بود اما هم اکنون باوزش را به آن از دست داده است. در مصاحبه ژوئیه ۱۹۹۸ با مجله آمریکایی جورج ، ویلیس چنین اعلام کرد که: «به نظر من ادیان سازمان یافته امروزه درحال نابودی هستند. همه آن ادیان زمانی برای ما مهم بودند که نمی‌دانستیم چرا خورشید حرکت می کند ، چرا هوا تغییر کرده است ، چرا طوفان رخ داده است و یا آتشفشان اتفاق افتاده است. من آنها را باور ندارم .این چیزی است که باعث سرد شدن آمریکا می شود.»

27. او در حین فیلمبرداری فیلم جان سخت دچار کم شنوایی شد. کارگردان فیلم جان مک تیرنان می‌خواست در فیلم اکشن خود انفجارهای زیادی داشته باشد و از بازیگران خواسته بود از فضاهای خالی استفاده کنند که باعث می شود صدای بلندتری روی صفحه نمایش داده شود. متأسفانه ، "صحنه روی میز" معروف که در آن مک کلین یکی از افراد بد را با تیراندازی از زیر یک میز بلند می‌کشد، آنقدر بلند و نزدیک به گوش ویلیس بود که او دو سوم شنوایی خود را در گوش چپ خود از دست داد.

28. پس از فیلم آرماگدون، به ویلیس این فرصت داده شد که در یک بازی ویدیویی به عنوان جانشین شخصیت اصلی ظاهر شو ، یک فیلم علمی تخیلی سوم شخص به نام "Apocalypse" در پلی استیشن سونی. این ایده کنار گذاشته شد و ویلیس نقش اصلی و شخصیتی را که از او الگو گرفته بود دریافت کرد. او نه تنها صدا را برای شخصیت ها تهیه کرد ، بلکه چهره او نیز به شخصیت تبدیل شد و او را به یکی از اولین ستاره هایی تبدیل کرد که بازی ویدیویی خود را که بر اساس یک فیلم از قبل ساخته نشده بود ، داشت.

بروس ویلیس

29. بروس ویلیس نقش سم ویت در فیلم روح (1990) را نپذیرفت چرا که فکر می کرد بازی‌کردن در نقش روح به سابقه کاری او لطمه می‌زند.

30. سال 2006 ستاره ای به نام او در پیاده روی مشاهیر هالیوود حک شد.

31. به او بازی در فیلم ترمیناتور (1984) پیشنهاد شد اما در نهایت نقش به مایکل بین رسید.

32. او برای برای بازی در فیلم زیبای آمریکایی (1999) پیشنهادی داشت اما این نقش را در نهایت کوین اسپیسی بازی کرد و باعث شد تا جایزه اسکار بهترین بازیگر را به دست آورد.

33. ویل اسمیت دوست مشترک ویلیس و مور است.ویل اسمیت به بروس ویلیس کمک کرد تا با مسئله طلاقش از دمی مور و ازدواج مجدد او با اشتون کوچر کنار بیاید،

34. او علاوه بر بازیگری به خوانندگی نیز علاقه دارد، آلبوم او با نام The Return of Bruno در سال 1987 حدود 1 میلیون نسخه در انگلیس فروش داشت.

35. سال 2013 از نقش آفرینی در فیلم های اکشن دست کشید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها