نگاهی به ده فیلم برتر سال 2021 که قرار است به پرده سینماهای جهان راه یابند

سال 2020 سالی بود که ویروس کرونا تقریبا همه چیز را در دنیا تحت تاثیر قرار داد از جمله سینما. با اینجال فیلم‌های خوبی در راهند تا عظش علاقه‌مندان سینما را سیراب کنند

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین:

فیلم جدید موربیوس

موربیوس / Morbius 

  • کارگردان: دنیل اسپینوزا
  • تاریخ اکران: 19 مارس 2021

موربیوس فیلمی در ژانر ابرقهرمانی و ترسناک است که دنیل اسپینوزا آ را کارگردانی کرده است و پیش‌بینی می‌شود توجه علاقه‌مندان دنیای کمیک را به خود جلب کند.

فیلم بر پایه شخصیت موربیوس ساخته شده که توسط روی توماس خلق شده است؛ در فیلم اشاراتی به ماجرای خلق این شخصیت وجود دارد. موربیوس مبتلا به یک بیماری خونی نادر است و برای درمان خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. او در حین تلاش‌هایش برای بهبود به‌صورت اتفاقی به توانایی خارق‌العاده‌ای دست می‌یابد که نوعی حس تشنگی سیری‌ناپذیر نسبت به خون را در او ایجاد می‌کند.

از بازیگرانی که در فیلم موربیوس به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به جرد لتو، آدریا آرجونا، مت اسمیت، جرد هریس، ترسی گیبسون و مایکل کیتون اشاره کرد.

فیلم جدید مهاجم مقبره 2

مهاجم مقبره 2 /Tomb Raider 2

  • کارگردان: بن ویتلی
  • تاریخ اکران: 19 مارس 2021

مهاجم مقبره 2 فیلمی اکشن و جذاب ساخته بن ویتلی است که مخاطبان زیادی انتظار اکران آن را می‌کشند.

مجموعه فیلم‌های مهاجم مقبره بر اساس یک بازی‌ محبوب به همین نام ساخته شده‌اند. قسمت اول این مجموعه با استقبال خوبی روبرو شد و دوباره طرفدارانش می‌توانند از صحنه‌های جذاب اکشن و پرهیجان ماجراجویی‌هایی لارا کرافت لذت ببرند.

آلیسیا ویکاندر و کریستین اسکات توماس بازیگران اصلی فیلم هستند که در فیلم مهاجم مقبره 2 به ایفای نقش پرداختند.

فیلم جدید سریع و خشمگین 9

سریع و خشمگین 9 / Fast & Furious 9

  • کارگردان: جاستین لین
  • تاریخ اکران: 2 آوریل 2021

اگر از علاقه‌مندان پروپاقرص ژانر اکشن باشید، بی‌شک خاطرات زیادی با سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» دارید.

سریع و خشمگین 9 یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های 2021 محسوب می‌شود که توجه طرفداران زیادی را به‌سوی خود جلب کرده است.

صحنه‌های اکشن جذاب و پرکشش فیلم موجب استقبال گرم طرفداران فیلم‌های اکشن از این سری فیلم‌ها شده است. برخی معتقد بودند پس از مرگ پل واکر این فیلم‌ها بخش مهمی از جذابیت خود را از دست خواهد داد؛ اما فروش بسیار خوب فیلم‌ها در ادامه نشان داد که هنوز برای بینندگان جذاب است.

امسال قسمت نهم از فیلم‌های «سریع و خشمگین» با ریتم پرکشش و هیجان‌انگیز خود به پرده سینماها بازگشته تا دوباره نشان دهد آدرنالین بخشی جدایی‌ناپذیر از خون دومینیک تورتو و رفقایش است. کارگردانی این فیلم جدید را جاستین لین برعهده دارد.

وین دیزل، ترسی گیبسون، میشل رودریگز، لوداکریس، جوردانا بروستر، جان سینا، لوکاس بلک و شارلیز ترون بازیگرانی هستند که در فیلم سریع و خشمگین 9 به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم هیجان‌انگیز توسط کمپانی یونیورسال استودیوز پخش می‌شود. خلاصه داستان فیلم سریع و خشمگین 9 است: دام تورتو یک زندگی آرام با لتی و پسرش، برایان کوچک دارد؛ اما آن‌ها می‌دانند که خطر و ماجرا همیشه در کمین زندگی آرام آن‌هاست. این بار دام برای نجات کسانی که بیشتر از همه آن‌ها را دوست دارد، مجبور می‌شود با گناهان گذشته خود روبرو شود. گروه او دوباره دور یکدیگر جمع می‌شوند تا مانع از یک تهدید خطرناک جهانی شوند که توسط یک آدمکش بسیار ماهر که بهترین راننده‌ای که تابه‌حال با آن روبه‌رو شده‌اند، رهبری می‌شود. در نهایت معلوم می‌شود که این مرد گویا برادر رهاشده دام، جیکوب است.

فیلم جدید دنیای ژوراسیک

دنیای ژوراسیک: قلمرو / Jurassic World: Dominion

  • کارگردان: کالین ترورو
  • تاریخ اکران: ۱۱ ژوئن 2021

ترکیب ارزش‌های سینمایی «پارک ژوراسیک» استیون اسپیلبرگ با توانایی «دنیای ژوراسیک» در جذب مخاطب امروز ترکیب شود، نتیجه می‌تواند حیرت‌انگیز از کار دربیاید. فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» که کمپانی سازنده هزینه فراوانی را برای تکمیل مراحل فیلم‌برداری آن در دوران شیوع کرونا خرج کرد، می‌تواند مجموعه فیلم پارک ژوراسیک را دوباره بر زبان‌ها بیندازد. یکی از جذابیت‌های فیلم در آن است که هم‌زمان شخصیت‌های قدیمی و جدید را در کنار هم قرار داده است و قصه‌ی سری «پارک ژوراسیک» را به‌مراتب در ابعاد عظیم‌تر و جذاب‌تری روایت خواهد کرد. این‌طور پیداست که دیگر ماجرا محدود به یک جغرافیای خاص نیست و سرتاسر کره‌ی زمین موردحمله‌ی دایناسورها قرار می‌گیرد. درنتیجه با فیلمی مناسب برای گروه‌های مختلف سنی مختلف مواجه هستیم که پتانسیل زیادی برای هیجان و تعلیق دارد و می‌تواند بینندگان قدیمی و تازه را هم‌زمان راضی کند و ضمن خاطره‌بازی از انجام کارهای تازه نیز ترسی نداشته باشد. به خاطر همین دلایل است که درنتیجه فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

آیا فیلم می‌تواند افراد بیشتری را جذب کند و سکانس‌هایی پرکشش را به نمایش بگذارد که هیجان آن‌ها را بتوان حس کرد؟ هنوز معلوم نیست اما منصفانه به نظر نمی‌رسد اگر بخواهیم بر همه‌ی نشانه‌های امیدوارکننده چشم ببندیم و منتظر «دنیای ژوراسیک: قلمرو» نمانیم. این فیلم لازم نیست که یکی از بهترین فیلم‌های 2021 باشد. بلکه کافی است به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های 2021 تبدیل شود.

فیلم جدید لوکا

لوکا / Luca

  • کارگردان: انریکو کاساروسا
  • تاریخ اکران: ۱۸ ژوئن 2021

هر وقت که پیکسار فیلم انیمیشن جدیدی در راه دارد به هیجان نیامدن و ذوق‌زده نشدن برای بسیاری از علاقه‌مندانش سخت به نظر می‌رسد. خصوصاً وقتی پیکسار دنباله که یک انیمیشن موفق را خلق کند؛ اما فارغ از آن‌که چه قدر پیکسار دوست‌داشتنی است و تا چه اندازه لوگو انیمیشن Luca زیبا به نظر می‌رسد و چه قدر اولین تصاویر منتشرشده از فیلم چشم‌های را به‌سوی خود خیره می‌کند، دلایل زیادی برای امیدوار بودن به «لوکا» وجود دارند.

فیلم Luca می‌تواند یکی از بهترین انیمیشن‌های پیکسار با محوریت رسیدن از کودکی به نوجوانی و جوانی باشد.

«لوکا» یک انیمیشن ماجراجویانه و خانوادگی است که در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا از ایتالیا اتفاق می‌افتد و درباره‌ی حلقه‌های دوستی است که بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند. پس از اینکه دو دوست با یکدیگر دل به دریا می‌زنند، دوستی مهمی بین یک انسان و یک هیولای دریایی شبیه‌شده به انسان‌ها شکل می‌گیرد.

 Luca اولین فیلم بلند کارگردانش است، انریکو کاساروسا که در تیم ساخت انیمیشن «عصر یخبندان»، انیمیشن Up، انیمیشن Coco و انیمیشن «موش سرآشپز» Ratatouille نقش‌هایی کلیدی برعهده داشته است. ولی او تنها استعدادی نیست که در گروه تولید انیمیشن Luca می‌درخشد. اگر فیلم Me and Earl and the Dying Girl را دیده باشید، نمی‌توانید «لوکا» را از دست بدهید! زیرا این انیمیشن جدید پیکسار، جسی اندروز یعنی نویسنده‌ی آن کمدی-درام تکان‌دهنده و محترم را به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس دارد.

البته مایک جونز که وظیفه‌ی نگارش فیلم‌نامه‌ی انیمیشن Soul را برعهده داشت، به اندروز در ساخت «لوکا» کمک کرده است. نتیجه اینکه که خود را مهیای آتش‌بازی دوباره‌ی پیکسار کنید؛ زیرا از هر زاویه‌ای که به «لوکا» نگاه کنیم، با یک انیمیشن درخشان دیگر از پیکسار روبرو هستیم.

فیلم جدید آخرین دوئلThe

آخرین دوئل / The Last Duel 

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • تاریخ اکران: ۸ ژانویه ۲۰۲۱

فیلم «آخرین دوئل» یک درام تاریخی است که ریدلی اسکات، کارگردان صاحب‌نام انگلیسی آن را کارگردانی کرده و اقتباسی است از کتاب «آخرین دوئل: داستان واقعی محاکمه با مبارزه در فرانسه‌ی قرون وسطی» نوشته اریک جاگر. نکته‌ی جالب فیلم این است که فیلم‌نامه را دو بازیگر آن یعنی بن افلک و مت دیمون البته به همراهی نیکول هولفسنر به رشته تحریر درآورده‌اند. بن افلک در فیلم نقشی فرعی دارد و مت دیمون، آدام درایور و جودی کومر نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کنند.

داستان فیلم در قرن چهاردهم فرانسه در زمان شارل ششم می‌گذرد. شوالیه ژان دوکاروژ و ژاک لو گری از اعضای گارد سلطنتی دوستان نزدیک یکدیگر هستند. بعد از اینکه کاروژ متهم به تجاوز به همسر گری می‌شود آن‌ها دستور دارند که تا مرگ یکی از آن‌ها با یکدیگر مبارزه کنند.

سال ۲۰۱۵ اعلام شد قرار است این پروژه ساخته شود. اول کار فرانسیس لارنس، کارگردان سری فیلم‌های «بازی گرسنگان» قرار بود آن را بسازد؛ اما فیلم پیش نرفت تا اینکه سکان آن سال ۲۰۱۹ به دست ریدلی اسکات سپرده شد. کارگردانی که درام تاریخی مثل «گلادیاتور» را در کارنامه‌اش دارد. فیلم‌برداری فیلم در بورگاندی فرانسه انجام شده است.

فیلم جدید مرد پادشاه

مرد پادشاه / The King’s Man

  • کارگردان: متیو وان
  • تاریخ اکران: ۱۲ فوریه ۲۰۲۱

«مرد پادشاه» فیلمی کمدی، اکشن و جاسوسی است که ماتیو وان آن را نوشته و کارگردانی کرده است. کارگردانی که او را با اکشن‌هایی مثل «مردان ایکس» و «مردان پادشاه» و «کیک اس» می‌شناسیم. این فیلم درواقع مقدمه‌ای است بر مجموعه فیلم‌های «مردان پادشاه» که اقتباسی آزاد از کمیک‌بوک‌هایی به همین نام به شمار می‌رود. در این قسمت البته خبری از کالین فرث نیست.

داستان فیلم در اوایل قرن بیستم اتفاق می‌افتد. سرویس مردان پادشاه شکل می‌گیرد تا علیه دسیسه‌ها و نقشه‌هایی که برای برپایی یک جنگ چیده شده و قرار است میلیون‌ها نفر را به کشتن دهد بایستند. این وسط زمان هم مساله‌ی مهمی است.

 فیلم‌برداری ژانویه‌ی سال ۲۰۱۹ در انگلستان شروع شد و برخی صحنه‌ها هم در ایتالیا و تورین گرفته شدند که البته در فیلم قرار است نمایشگر یوگسلاوی باشند. در تریلر سوم فیلم که ژوئن سال ۲۰۲۰ منتشر شد شاهد صحنه‌های اکشن جذابی بودیم.

فیلم جدید قدیسان زیاد نیوارک

قدیسان زیاد نیوارک / The Many Saints of Newark

  • کارگردان: آلن تیلور
  • تاریخ اکران: ۱۲ مارس ۲۰۲۱

یک درام جنایی که توسط آلن تیلور کارگردانی شده است و دیوید چیس و لارنس کانر نویسندگانش هستند. این فیلم در حقیقت پیش‌درآمدی بر سریال جنایی پرطرفدار «سوپرانوز» است.

داستان فیلم در دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ میلادی در نیوارک نیوجرسی اتفاق می‌افتد. برای نشان دادن پس‌زمینه‌ی تنش‌ها میان جامعه‌ی ایتالیایی-آمریکایی‌ها و آفریقایی-آمریکایی‌ها از شورش مشهور سال ۱۹۶۷ استفاده شده که در 26 کشته به‌جای گذاشت و صدها نفر زخمی شدند و بسیاری از اموال عمومی شهر هم از بین رفت. سال ۲۰۱۷ بود که ایده‌ی ادامه‌ دادن سریال محبوب «سوپرانوز» مطرح شد. سریالی که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ پخش می‌شد و به‌نوعی پدر تمام سریال‌های جنایی و مافیایی بعد از خودش محسوب می‌شود. فیلم‌برداری فیلم آوریل سال ۲۰۱۹ آغاز شد. این هم جزو فیلم‌هایی بود که باید سال ۲۰۲۰ و البته در موعد فصل جوایز پخش می‌شد اما اکرانش به خاطر کرونا عقب افتاد.

فیلم جدید زمانی برای مردن نیست

زمانی برای مردن نیست / No Time To Die 

  • کارگردان: کری فوکوناگا
  • تاریخ اکران: ۲ آوریل ۲۰۲۱

فیلم «زمانی برای مردن نیست» بیست‌ و پنجمین فیلم از مجموعه‌ فیلم‌های جیمز باند است و یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌هایی بود که بنا بود سال ۲۰۲۰ اکران شود اما به دلیل شیوع کرونا اکران آن به سال ۲۰۲۱ موکول شد. فیلم با بودجه‌ای حدود ۲۵۰ میلیون دلاری تولید شده است و آخرین قسمت از مجموعه‌ی جیمز باند است که در آن دنیل کریگ نقش جیمز باند را بازی می‌کند.

داستان این فیلم جاسوسی پنج سال بعد از دستگیری ارنست استاوروو بولفلد است و جیمز باند سرویس مخفی را ترک کرده اما دانشمندی به نام والدو ابرچف ناپدید می‌شود و فلیکس لیتر افسر سازمان سیا و از دوستان جیمز باند از او کمک می‌خواهد. وقتی معلوم می‌شود که ابرچف را دزدیده‌اند جیمز باند با شخصیت شریری روبه‌رو می‌شود که نقشه‌ مرگ میلیون‌ها نفر را در سر دارد.

 تولید این قسمت از جیمز باند سال ۲۰۱۶ آغاز شد. بعد از دو فیلم جیمز باند که سام مندس کارگردانی کرده بود این‌بار از پروژه‌ی انصراف داد و قرعه به نام کری فوکوناگا افتاد که در کارنامه‌اش فیلم‌هایی مثل «جین ایر» دیده می‌شود.

فیلم جدید بیوه سیاه

بیوه‌ی سیاه / Black Widow

  • کارگردان: کیت شورتلند
  • تاریخ اکران: ۲۷ می ۲۰۲۱

فیلم ابرقهرمانی تازه مارول که بیست و چهارمین فیلم از جهان مارول به شمار می‌آید. اسکارلت جوهانسون نقش اول فیلم یعنی ناتاشا رومانف یا همان بیوه‌ی سیاه را ایفا کرده است. می‌کند. کیت شورتلند «بیوه‌ی سیاه» را کارگردانی کرده است و پس از موفقیت فیلم «زن شگفت‌انگیز» (واندروومن) به نظر می‌رسد استودیوها برای کارگردانی فیلم‌های ابرقهرمانی با محوریت زنان به کارگردانان زن اعتماد بیشتری کرده‌اند. شورتلند بیشتر کارگردان تلویزیونی است و در کارنامه‌اش فقط دو فیلم بلند یکی در ژانر وحشت و دیگری درام جنگی به چشم می‌خورد.

 زمان پخش فیلم به دلیل کرونا دو بار به تعویق افتاد. داستان فیلم اتفاقات «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» را دنبال می‌کند که محصول ۲۰۱۶ است. ناتاشا رومانف ناگهان خودش را تنها حس می‌کند و مجبور است با دسیسه‌ی خطرناکی روبه‌رو شود که مربوط به گذشته‌اش است. او باید ارتباطی را که پیش از اینکه تبدیل به انتقام‌جو شود داشته بشکند تا همه‌چیز درست شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها