مروری بر 12 انیمیشن جذاب امسال که لازم است تماشا کنید

به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۰ سالی نویدبخش برای طرفداران فیلم‌های انیمیشن است. این مطلب مروری است بر جدیدترین فیلم‌های انیمیشنی امسال.

سرویس فرهنگی مستقل‌آنلاین​فیلم های انیمیشن یا به اصطلاح کارتون ها، یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین بخش های هنر صنعت سینما به حساب می آیند. این آثار که در چند سال توسط استودیوهای بزرگی از جمله دیسنی و پیکسار و دریم ورکس راهی سینماهای جهان شده اند، معمولا در کنار بودجه ساخت بالا، از فروش بسیار بالایی نیز برخوردار می شوند. تکنیک های طراحی به وسیله کامپیوتری نیز چند دهه گذشته به کمک این بخش از سینما آمده و بر جذابیت بصری عناوین تولید شده افزوده است.

فهرست زیر دوازده انیمیشن جذاب امسال است که تماشای آن‌ها اکیدا به علاقمندان انیمیشن توصیه می‌شود.

1-انیمیشن Onward (به‌پیش)

  • کارگردان: دن اسکانلون

  • استودیو تولیدکننده: دیزنی - پیکسار (‌ایالات‌متحده)‌

  • تاریخ انتشار: ۶ مارس ۲۰۲۰

سال گذشته هنگامی‌که «پیت داتر» جایگزین «جان لستر» به عنوان مدیر ارشد بخش خلاقیت پیکسار گردید، گزارش شد که او تمرکز استودیو را به سمت تولید آثار دست اول هدایت خواهد کرد. این فیلم به نوعی پروژه‌ای شخصی برای کارگردان فیلم به‌حساب می‌آید که پدرش را در خردسالی از دست داده‌است. این کارگردان در این فیلم با «کوری رآ» به عنوان تهیه‌کننده همکاری کرده است، همکاری مشترک دیگری پس از فیلم «دانشگاه هیولاها».

خلاصه داستان فیلم انیمیشن Onward (به پیش):

فیلم داستان ماجراجویی‌های دو برادر الف (Elf) است که پدرشان را در کودکی بی‌آن‌که به‌خاطرش بیاورند از دست داده‌اند.

فیلم انیمیشن Extinct (منقرض‌شده)

2-انیمیشن Extinct (منقرض‌شده):

  • کارگردان: دیوید سیلورمن، ریموند اس. پرسی

  • استودیوی تولیدکننده: انیمیشن وینک HB (‌چین)‌، سینه سایت (‌کانادا)

  • تاریخ انتشار: سه‌ماهه اول ۲۰۲۰

کمپانی «سینه سایت» از زمان حرکت به سمت تولید انیمیشن‌های سینمایی که با فیلم «خانواده آدام» در سال ۲۰۱۶ آغاز شد به‌طور مدام مشغول تولید بوده است. فیلم Extinct (منقرض‌شده) توسط کمپانی‌های چینی «چاینا لاین» و «وینک انیمیشن» تأمین مالی می‌شود. فیلم اعتبار مجموعه سریال‌های مشهور «خانواده سیمپسون‌ها» را همراه خود دارد، چه از لحاظ کارگردانان خود - سیلورمن و پرسی - و چه نویسندگان آن جوئل اچ. کوئن، جان فرینک و راب لازبینک که پیش از این جزو سازندگان مجموعه «خانواده سیمپسون‌ها» بوده‌اند.

خلاصه داستان فیلم انیمیشن Extinct (منقرض‌شده):

این فیلم داستان حیوانات خزپوش دونات‌شکل به نام «فلاملز» را روایت می‌کند که در زمان به گذشته سفر می‌کنند تا گونه‌ منقرض‌شده خود را از انقراض نجات دهند.

انیمیشن Trolls World Tour (تور جهانی ترولز)

3-انیمیشن Trolls World Tour (تور جهانی ترولز) : 

  • کارگردان: والت دوهرن، دیوید پی. اسمیت

  • استودیوی تولیدکننده: دریم ورکس (آمریکا)

  • تاریخ انتشار: 17 آوریل 2020

درحالی‌که رقبای انیمیشن پیکسار و دیزنی به قصه‌های جدید و دست‌اول بازمی‌گردند، دریم ورکز با ساخت قسمت‌های دیگری از فیلم‌های قبلی‌اش تلاش کرده در سال ۲۰۲۰ حضوری مطمئن داشته باشد. یکی از آن‌ها دنباله‌ای بر کمدی موزیکال سال 2016 خود با نام «ترول‌ها» است که به‌نوبه خود بر اساس سری عروسک‌های ترول ساخته‌شده بود.

صداپیشگان فیلم کسانی هستند که خود استعداد موسیقی نیز دارند: مری جی. بلیج، جرج کلینتون، اندرسون پاک، کلی کلارکسون، جی بالدوین، ایستر دین، آنتونی راموس، کنان تامپسون، جیمی دورنان، گوستاوو دودامل.

خلاصه داستان فیلم انیمیشن Trolls World Tour (تور جهانی ترولز): 

پوپی و برانچ کشف می‌کنند که شش قبیله ترول مختلف وجود دارند که در شش سرزمین مختلف پراکنده‌اند. هر قبیله همچنین به شش نوع مختلف موسیقی فانک، کانتری، تکنو، کلاسیک، پاپ و راک اختصاص دارد. هنگامی‌که کوئین بارب و کینگ ترش قصد دارند موسیقی‌های دیگر را نابود کنند، پوپی و برانچ برای اتحاد میان ترول‌ها و نجات ملودی‌های متنوع از انقراض، به یک مأموریت جسورانه می‌روند.

انیمیشنScoob (اسکوب)

4-​ انیمیشن Scoob!(اسکوب!)

  • کارگردان: تونی کرون

  • استودیوی تولید: گروه انیمیشن وارنر (‌ایالات‌متحده)‌، Reel FX  (‌ایالات‌متحده / کانادا)‌:

  • تاریخ انتشار: ۱۵ می ۲۰۲۰

​اسکوب! نام یک فیلم انیمیشن کمدی و ماجراجویانه آمریکایی است که بر اساس شخصیت‌های سریال قدیمی و پرطرفدار «اسکوبی دو» توسط کمپانی انیمیشن وارنر ساخته‌شده است و در آینده نزدیک توسط شرکت برادران وارنر به نمایش درخواهد آمد.

فیلم به کارگردانی «تونی کرون» و بر اساس فیلم‌نامه‌ای نوشته «کلی فرمون» و داستانی از «مت لیبرمن» ساخته‌شده است. صداپیشگان فیلم «فرانک ولکر» (به‌عنوان شخصیت اصلی)‌، ویل فورته، زاک افرون، گینا رودریگز و آماندا سیواس به همراه تیسر مورگان، کیرسی کلمونس، کن جئونگ و مارک والبرگ هستند.

فیلم بازسازی مجموعه سریال قدیمی و پرطرفدار «اسکوبی دو» است. طرح‌های ساخت فیلمی جدید بر اساس سریال «اسکوبی دو» در ژوئن ۲۰۱۴ آغاز شد، زمانی که برادران وارنر اعلام کردند که سری فیلم‌های «اسکوبی دو» را مجدداً راه‌اندازی خواهند کرد و «راندال گرین» فیلم‌نامه‌ای جدید خواهد نوشت. در ابتدا کرون و «داکس شپرد» برای کارگردانی فیلم استخدام شدند، با متنی که توسط شپرد و «مت لیبرمن» نوشته‌شده بود؛ اما در اکتبر ۲۰۱۸، شپرد از پروژه کنار رفت و «کلی فرمون کریگ» به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس جایگزین او شد. بیشتر بازیگران فیلم در مارس ۲۰۱۹ استخدام شدند و تولید در همان ماه آغاز شد. کارهای انیمیشنی فیلم توسط استودیوی Reel FX انجام‌شده است.​

خلاصه داستان فیلم انیمیشن Scoob! (اسکوب!):

پس از پشت سرگذاشتن صدها معمای حل‌شده و ماجراهای جذاب، اسکوبی و گروهش با بزرگ‌ترین و چالش‌برانگیزترین رمز و راز خود تاکنون مواجه می‌شوند، توطئه‌ای برای آزاد کردن سگ-روح سربروس در جهان. درحالی‌که آن‌ها برای متوقف کردن این آخرالزمان سگی تلاش می‌کنند، معلوم می‌شود که اسکوبی میراثی مخفی و سرنوشتی حماسی و بسیار بزرگ‌تر از آن دارد که کسی بتواند تصور کند.

The Spongebob Movie It_s a Wonderful Sponge (باب اسفنجی یک اسفنج شگفت‌انگیز)

5-انیمیشن The Spongebob Movie: It's a Wonderful Sponge (باب اسفنجی: یک اسفنج شگفت‌انگیز)

  • کارگردان: تیم هیل

  • استودیوی تولیدکننده:  Paramount Animatio (ایالات‌متحده)، ) Mikros Animation کانادا(

  • تاریخ انتشار: 22 می 2020

باب‌اسفنجی شلوارمکعبی (به انگلیسی: SpongeBob SquarePants) یک سریال تلویزیونی انیمیشنی آمریکایی محصول شبکه نیکلودین است که پخش آن از سال ۱۹۹۹ شروع شده است و تاکنون ادامه دارد. باب اسفنجی دارای طرفداران زیادی است به خاطر استقبال بسیار خوبی که از این کارتون شد، دست‌اندرکاران این مجموعه به فکر تهیه فیلم‌هایی از این شخصیت محبوب کارتونی افتادند.

فیلم انیمیشن باب‌اسفنجی شلوارمکعبی (۲۰۰۴)

 اولین فیلم سینمایی باب اسفنجی در ۱۴ نوامبر سال ۲۰۰۴ اکران شد و ۱۴۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد. داستان این فیلم درباره دزدیده شدن تاج شاه نپتون و بردن آن به شهر ممنوعه توسط پلانگتون و پس دادن آن به شاه نپتون توسط باب اسفنجی پاتریک است.

باب اسفنجی و جشن سال افتتاح رستوران آقای خرچنگ (۲۰۰۹) یک مینی فیلم ۵۵ دقیقه‌ای است که ماجراهای مختلفی را در این مراسم بیان می‌کند که درواقعه به مناسب ۱۰ مین سالگرد ساخت فیلم باب اسفنجی ساخته‌شده است.

فیلم باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب (۲۰۱۵)

در سال ۲۰۱۱ اعلام شد که دومین فیلم باب اسفنجی در حال ساخت است و سرانجام دومین فیلم سینمایی باب اسفنجی در فوریه ۲۰۱۵ منتشر شد و ۳۲۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد. داستان این فیلم درباره مخفی شدن ناگهانی فرمول همبرگر توسط ریش برگر و مجبور شدن شخصیت‌ها به رفتن به ساحل و خشکی است.

دراین‌بین در سال 2019 به مناسبت بیستمین سالگرد ساخت فیلم باب اسفنجی یک مینی فیلم دیگر ۴۵ دقیقه‌ای به نام «تولد بزرگ انفجاری باب اسفنجی» ساخته شد که درباره تولد باب اسفنجی و رفتن باب اسفنجی با آکواریومی به خشکی است که در همین حال اهالی شهر بیکینی باتم در حال سورپرایز کردن باب اسفنجی‌اند.

فیلم باب‌اسفنجی: اسفنج شگفت‌انگیز (۲۰۲۰)

چند ماه بعد از پایان فیلم سینمایی دوم باب اسفنجی اعلام شد که سومین فیلم باب اسفنجی در حال ساخت است و قرار است سومین فیلم سینمایی باب اسفنجی با نام باب اسفنجی اسفنج شگفت‌انگیز در ۲۲ می ۲۰۲۰ منتشر شود.

این فیلم توسط کمپانی «پارامونت انیمیشن» با همکاری «واندر پارک» تولیدشده است و بخشی از برنامه جسورانه این کمپانی را برای انتشار دو فیلم در هرسال است.

 خلاصه داستان فیلم انیمیشن «باب‌اسفنجی: اسفنج شگفت‌انگیز»:

 باب اسفنجی و پاتریک برای حل آدم‌ربایی اسرارآمیز «گری» حلزون به شهر گمشده آتلانتیک سیتی سفر می‌کنند. به‌زودی به آن‌ها ثابت می‌شود که هیچ‌چیزی قوی‌تر از قدرت دوستی نیست زیرا در هر مرحله از سفرشان با خطر و هیجان روبرو می‌شوند.

انیمیشن Willoughbys

6-انیمیشن Willoughbys:

  • کارگردانان: کریس پرن و کوری اوانز

  • استودیوی تولیدکننده: برون انیمیشن (کانادا)

  • تاریخ انتشار: بهار 2020

 Willoughbys یک کمدی خانوادگی و انیمیشنی رایانه‌ای است که به کارگردانی «کریس پرن» و «کوری اوانز» ساخته‌شده است. فیلم اقتباسی است از رمانی کودکانه به همین نام نوشته «لوئیس لوری». صداپیشگان فیلم ریکی جواهایز، مایا رودولف، تری کروها، ویل فورت، مارتین کوتاه، السیا کارا و جین کراکوفسکی هستند.

خلاصه داستان فیلم انیمیشن The Willoughbys:

چهار کودک به نام‌های تیموتی. برادران دوقلوی او، بارنابی الف و بارنابی ب و خواهر کوچک آن‌ها جین توسط والدین فراموش‌کار خود رهاشده‌اند و حالا باید یاد بگیرند که چگونه ارزش‌های قدیمی خود را با دنیای معاصر سازگار کرده، چیزی جدید ایجاد کنند: خانواده‌ای مدرن.

7-انیمیشن (Soul) روح:

  • کارگردان: پیت داکتر

  • استودیوی تولیدکننده: دیزنی و پیکسار (ایالات‌متحده)

  • تاریخ انتشار: 19 ژوئن 2020

فیلم انیمیشن Soul (روح)، فیلمی درام، کمدی و فانتزی با تصاویر متحرک رایانه‌ای است که توسط استودیوی پیکسار با همکاری والت دیزنی ساخته‌شده است. کارگردان فیلم «پیت داکتر» و «دانا مورای» با فیلم‌نامه‌ای از داکتر، دانا مورای، مایک جونز و تینا فی است. از صداپیشگان فیلم می‌توان از جیمی فاکس، تینا فی، فیلیشیا رشاد و دیوید دیگز نام برد.

خلاصه داستان فیلم انیمیشن soul (روح):

یک معلم موسیقی دبیرستانی آرزو دارد که در باشگاه جاز افسانه‌ای نیویورک «the Blue Note» نوازندگی کند...

8-Minions: The Rise of Gru (میلیون‌ها: بازگشت گرو)

  • کارگردانان: کایل بالدا، برد ابلسون

  • استودیوی تولید: ایلومینیشن (ایالات‌متحده)

  • تاریخ انتشار: 3 ژوئیه 2020

 Minions: The Rise of Gru یک فیلم کمدی انیمیشن کامپیوتری سه‌بعدی آمریکایی است که توسط کمپانی ایلومینیشن ساخته‌شده است. فیلم دنباله‌ای بر فیلم موفق Minions  است که در سال 2015 به نمایش درآمد.

کارگردانی فیلم را مانند فیلم قبلی «کایل بالدا» و «برد آبلسون» بر عهده‌دارند. صداپیشگان فیلم هم مانند فیلم قبلی پیر کوفین، استیو کارل، راسل برند و جولی اندروز به همراه تازه‌واردانی چون تارجی پی هنسون، میشل یو، ژان کلود ون دام هستند.

خلاصه داستان فیلم انیمیشن Minions: The Rise of Gru:

گرو و مینیون‌های او این بار درگیر ماجراجویی‌های تازه و هیجان‌انگیزی می‌شوند...

فیلم انیمیشن Bob_s Burgers The Movies (همبرگرفروشی باب)

9-فیلم انیمیشن Bob's Burgers: The Movies (همبرگر فروشی باب)

  • کارگردان: اعلام‌نشده

  • استودیوی تولید: استودیوی فاکس انیمیشن (ایالات‌متحده)

  • تاریخ انتشار: 17 ژوئیه 2020

Bob's Burgers: The Movie  (همبرگر فروشی باب) فیلمی کمدی و انیمیشن است که بر اساس سریال تلویزیونی پرطرفداری به همین نام ساخته‌شده است. فیلم قرار است توسط استودیو قرن بیستم در تاریخ 17 ژوئیه سال 2020 منتشر شود. سریال تلویزیونی Bob's Burgers (همبرگر فروشی باب) درباره خانواده بلچر (متشکل از باب، لیندا، تینا، ژن و لوئیز) است که صاحب یک همبرگر فروشی هستند.

این سریال که پخش آن از سال 2011 آغازشده تاکنون به فصل دهم رسیده است و این فیلم اولین فیلم سینمایی بر اساس داستان سریال به‌حساب می‌آید.

خلاصه داستان فیلم انیمیشن Bob's Burgers: The Movie (همبرگر فروشی باب):

باب بلچر، پدر بدشانس خانواده رستوران همبرگر فروشی خود را با سه فرزند و همسرش لیندا اداره می‌کند. باب، همسر و 3 فرزندش سعی می‌کنند آخرین امید خود را برای در کنار هم نگه‎داشتن خانواده در کنار هم برآورده کنند که درواقع رستوران رؤیایی باب است.

فیلم انیمیشن  Rumble (رام کردن)

10-فیلم انیمیشن Rumble (رام کردن):

  • کارگردان: هامیش گریو

  • استودیوی تولیدکننده: پارامونت (ایالات‌متحده)، ) Reel FX (ایالات‌متحده آمریکا / کانادا(

  • تاریخ انتشار: 31 ژوئیه 2020

 Rumble فیلم انیمیشن آمریکایی در ژانر کمدی-ورزشی و ساخته‌شده با تصاویر رایانه‌ای به کارگردانی هامیش گریو است.

 خلاصه داستان فیلم انیمیشن Rumble (رام‌کردن):

در دنیایی که هیولاهای غول‌پیکر ورزشکار هستند و در مسابقات جهانی کشتی حرفه‌ای رقابت می‌کنند، نوجوانی به نام وینی تلاش می‌کند که با مربیگری یک هیولای کم سن و سال دوست‌داشتنی و درعین‌حال بی‌تجربه برای رسیدن به قهرمانی، راه پدر خود را دنبال کند.

11-فیلم انیمیشن Vivo (ویوو)

  • کارگردان: کرک دمیکو

  • استودیوی تولید: سونی پیکچرز (آمریکا)

  • تاریخ انتشار: 6 نوامبر 2020، آوریل 2021

 Vivo فیلم انیمیشن ماجراجویانه و موزیکالی ساخته کمپانی سونی پیکچرز است. فیلم که همه آهنگ‌هایش آثاری جدید از خواننده و بازیگر آمریکایی «لین مانوئل میراندا» است تماشاگرانش را در یک ماجراجویی حماسی به فضاهای پرزرق‌وبرق و پر جنب‌وجوشی هدایت می‌کند که هرگز تابه‌حال در فیلم‌های انیمیشن دیده نشده است.

خلاصه داستان فیلم انیمیشن Vivo (ویوو):

میمون کاپوچین با عطش ماجراجویی و اشتیاقی فراوان به موسیقی در سفری پرماجرا از هاوانا به میامی برای تحقق آرزوهای خود تلاش می‌کند.

12-فیلم انیمیشن Raya and the Last Dragon (رایا و آخرین اژدها)

  • کارگردانان: پل بریگز، دین ولینز

  • استودیوی تولیدکننده: استودیوی انیمیشن والت دیزنی (ایالات‌متحده(

  • تاریخ انتشار: 25 نوامبر 2020

فیلم انیمیشن Raya and the Last Dragon (رایا و آخرین اژدها) یک فیلم فانتزی انیمیشن رایانه‌ای که در استودیوی والت دیزنی تولیدشده است. کارگردانی فیلم را پل بریگز و دین ولینز به‌طور مشترک بر عهده داشته‌اند و فیلم‌نامه توسط «آدل لیم» نوشته‌شده است و کیسی استیل و آوکافینا صداپیشگان فیلم هستند. این فیلم برای اکران در 25 نوامبر سال 2020 برنامه‌ریزی‌شده است.

خلاصه داستان فیلم انیمیشن Raya and the Last Dragon (رایا و آخرین اژدها):

رایا یک قهرمان است، یک مبارز تنها در تلاش برای نجات دنیا، مصمم به یافتن آخرین اژدها که به نظر او قدرت نجات کوماندرا را دارد.

 

منبع: cartoonbrew

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها