قاچاق اعضای بدن انسان توسط تروریست‌ های «هیئة تحریر الشام»

منابع خبری گزارش دادند که گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» پس از بیهوشی افراد، کلیه‌ های آنها را از بدنشان خارج می‌کند تا اعضای سرقت‌ شده را برای فروش به خارج از خاک سوریه ارسال کند.

قاچاق اعضای بدن انسان توسط تروریست‌ های «هیئة تحریر الشام»

منابع محلی در استان ادلب سوریه، در این خصوص به شبکه «المیادین» خبر دادند که تعدادی از غیرنظامیان زندانی و افراد مسلح خارجی‌ای که برای درمان به بیمارستان‌های هیئة تحریر الشام برده شده بودند، توسط افراد بیمارستان بیهوش شده‌اند و یکی از کلیه‌های آن‌ها سرقت شده است.

منابع مذکور همچنین اضافه کردند که مذاکراتی با افراد دیگر در جریان است تا به‌ ازای آزادی یکی از کلیه‌های خود را به نیروهای هیئة تحریر الشام بدهند.

بنابر این گزارش، اکثر افرادی که کلیه‌های آن‌ها سرقت می‌شود، زندانیان خارجی و عناصر سابق سازمان داعش هستند که چند سال پیش در جنگ‌های غرب ادلب دستگیر شده‌اند.

منابع یادشده همچنین خبر دادند که دو تن از افرادی که توسط نیروهای هیئة تحریر الشام بیهوش شدند، حین عمل خارج کردن کلیه جان خود را از دست داده‌اند و در گورستان «الحلفا» در ادلب دفن شده‌اند.

المیادین در ادامه به نقل از این منابع اضافه کرد که به واسطه یکی از پزشکان بیمارستان هیئة تحریر الشام اطلاع یافته‌ که یکی از مراکز سری نگهداری از اعضای بدن سرقت شده انسان‌ شناسایی شده که در سالن اتحادیه مهندسان کشاورزی محله «الثوره» شهر ادلب قرار دارد.

بنابر گفته این منابع، این ساختمان به شدت تحت مراقب‌های ویژه قرار دارد و اطراف آن دوربین‌های مداربسته کار گذاشته شده است. این منابع از عدم واکنش و عدم تحرک سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری برای رسیدگی به این مسئله انتقاد کردند.

ارتش سوریه در جولای سال ۲۰۲۰ نیز حین تسلط بر روستای «الغدفه» از توابع منطقه «معره النعمان» واقع در جنوب استان ادلب سوریه تعداد زیادی از اعضای بدن انسان را کشف کرده بود که با ماده «کلروفرم» در یکی از مقرهای هیئة تحریر الشام از آن‌ها نگهداری می‌شد./ فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها