دولت اعلام کرد:

واکسن نزده ها از کار اخراج می شوند

در پی شیوع سویه اومیکرون اعلام شد واکسن نزده ها از کار اخراج می شوند.

واکسن نزده ها از کار اخراج می شوند

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

 دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی (WHO) در کنفرانس بعدی رویترز در روز جمعه گفت که مردم نباید از ظهور نوع ویروس کرونای Omicron وحشت کنند و هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا واکسن ها نیاز به آپدیت شدند دارند یا نه.

 سومیا سوامیناتان گفت: "ما باید آماده و محتاط باشیم، نه وحشت، زیرا در وضعیت متفاوتی نسبت به یک سال پیش هستیم."

سوامیناتان به داده هایی اشاره کرد که نشان می دهد تعداد موارد Omicron روزانه در آفریقای جنوبی، جایی که برای اولین بار شناسایی شد، دو برابر می شود. بسیاری از دولت‌ها قوانین سفر را سخت‌تر کرده‌اند تا از این نوع جدید جلوگیری کنند. 

 راشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، در یک نشست توجیهی در کاخ سفید گفت، با این وجود، Omicron در 40 کشور شناسایی شده است.

مقامات اروپایی نیز گفتند که یک جشن کریسمس شرکتی در اسلو پایتخت نروژ منجر به حداقل 13 ابتلا شد که آن را به بزرگترین شیوع در خارج از آفریقای جنوبی تبدیل کرد.  

مواردزیادی در مورد Omicron ناشناخته باقی مانده است.  بخش‌هایی از اروپا با موجی از ابتلا‌های نوع آشناتر دلتا دست و پنجه نرم می‌کنند.

 مایک رایان، مدیر فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت، گفت هیچ مدرکی مبنی بر اینکه واکسن‌های موجود برای مبارزه با Omicron نیاز به اصلاح دارند وجود ندارد.  او گفت که مسئولان باید روی واکسیناسیون افراد بیشتری با واکسن‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد تمرکز کنند.

 وی تاکید کرد: ما باید روی واکسینه کردن افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند تمرکز کنیم.

 با این حال، کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در یک نشست توجیهی سازمان ملل در ژنو گفت که سازندگان واکسن باید برای احتمال تعدیل محصولات خود آماده شوند.  

 اوگور شاهین، مدیر عامل شرکت آلمانی BioNTech (22UAy.DE) که واکسن کووید-19 را با فایزر (PFE.N) می سازد، به رویترز Next گفت که این شرکت باید بتواند عکس ها را نسبتاً سریع تطبیق دهد.

 شاهین همچنین گفت:واکسن‌های کنونی باید با وجود جهش‌ها به محافظت در برابر بیماری‌های شدید ادامه دهند، اصولاً معتقدیم در یک مقطع زمانی خاص به واکسن جدیدی در برابر این نوع جدید نیاز خواهیم داشت.  سوال این است که چقدر فوری باید در دسترس باشد.» 

 همچنین تاثیرات ایپدمی به عرصه اقتصاد نیز. رسیده است و در این راستا مایکل ساندرز، سیاستگذار بانک انگلستان، که ماه گذشته به افزایش نرخ بهره رأی داد، روز جمعه گفت که قبل از تصمیم گیری در مورد نحوه رأی دادن در این ماه، اطلاعات بیشتری در مورد Omicron می خواهد.

 آلمان اعلام کرد که افراد واکسینه نشده را از همه مشاغل به جز مشاغل ضروری منع می کند و قانونی برای اجباری کردن واکسیناسیون برای اوایل سال آینده تدوین خواهد شد.  

 چندین کشور، از جمله بریتانیا و ایالات متحده، طرح هایی را برای ارائه شات های تقویت کننده ارائه کردند، اما، مانند ممنوعیت های سفر، بحث برانگیز هستند.

 بسیاری از دانشمندان می گویند راه جلوگیری از انتشار ویروس این است که مطمئن شویم کشورهای فقیرتر به واکسن دسترسی دارند، نه اینکه به مردم کشورهای ثروتمندتر واکسن های تقویتی تزریق کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها