تظاهرات در شهرهای مختلف/مردم:واکسن نمی زنیم

تظاهرات در شهرهای مختلف در اعتراض به اجباری شدن واکسن همچنان ادامه دارد.

تظاهرات در شهرهای مختلف/مردم:واکسن نمی زنیم

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه گاردین نوشت:

ده‌ها هزار نفر روز شنبه در وین علیه محدودیت‌های کرونایی یک روز پس از اعلام قرنطینه جدید توسط دولت اتریش و اعلام اجباری شدن واکسن‌ها در سال آینده در وین تظاهرات کردند.

جمعیت با سوت زدن، کف زدن، دمیدن بوق و کوبیدن طبل، روز شنبه به میدان قهرمانان در مقابل هافبورگ، کاخ امپراتوری سابق، ریختند. بسیاری پرچم‌های اتریش و سایر کشورها را به اهتزاز درآوردند و تابلوهایی با شعارهایی مانند «نه به واکسیناسیون»، «دیگر بس است» یا «مرگ بر دیکتاتوری فاشیست» حمل می‌کردند.

به گفته پلیس، تا اواسط بعد از ظهر جمعیت به حدود 35000 نفر افزایش یافته بود و در حال رژه رفتن در جاده کمربندی داخلی وین بودند و سپس به سمت هوفبورگ برگردند.

سخنگوی پلیس اتریش گفت که کمتر از 10 نفر به دلیل نقض محدودیت های ویروس کرونا و حمل نمادهای نازی دستگیر شده اند.

بسیاری از اتریشی ها در مورد واکسن تردید دارند، این مساله دیدگاهی است که توسط حزب راست افراطی آزادی (FPÖ)، سومین نیروی بزرگ در پارلمان تشویق شده است.

با وجود اینکه آمار ابتلاهای های روزانه حتی پس از اعمال قرنطینه برای افراد واکسینه نشده در این هفته همچنان رکورد می زند، دولت روز جمعه اعلام کرد که کشور را از روز دوشنبه به حالت قرنطینه بازگردانده و از اول فوریه واکسینه شدن را اجباری می کند.

FPÖ قبلاً در حال برنامه ریزی برای نمایش قدرت در وین در روز شنبه بود که اعلامیه روز جمعه پایگاه خود را به آتش کشید و رهبر آن، هربرت کیکل، گفت: "از امروز، اتریش یک دیکتاتوری است."

کیکل، که اوایل این هفته اعلام کرد که آزمایش کووید مثبت او مثبت بوده و باید در خانه در انزوا بماند، از طریق ویدئو ظاهر شد. او آنچه را که اقدامات «توتالیتر» از سوی دولتی خواند، محکوم کرد «که معتقد است باید به جای ما فکر و تصمیم بگیرد».

یکی از معترضان که بخشی از گروهی بود که فویل حلبی روی سر و برس توالت در دست داشت، گفت: «ما طرفدار اقدامات دولت خود نیستیم. مانند بسیاری از کسانی که با رسانه ها صحبت کردند، آنها از ذکر نام خودداری کردند.»

واکسیناسیون در اتریش با یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در اروپای غربی بالا رفته است و بیمارستان‌ها در ایالت‌های به شدت آسیب‌دیده گفته‌اند که واحدهای مراقبت‌های ویژه‌شان در حال تکمیل ظرفیت هستند. میانگین مرگ و میر روزانه در هفته های اخیر سه برابر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها