فرانسوی ها قوی ترین واکسن کرونا را ساختند

شرکت فرانسوی والنووا اعلام کرد واکسن جدیدی ساخت که گفته می شود بیش از 90 درصد ایمنی ایجاد می کند و از فایزر نیز بهتر است.

فرانسوی ها قوی ترین واکسن کرونا را ساختند

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

پاریس - قیمت سهام شرکت واکسن فرانسوی Valneva's (VLS.PA) روز چهارشنبه پس از کسب موافقت کمیسیون اروپا برای فروش 60 میلیون دوز واکسن بیش از 20 درصد افزایش یافت. 

 استلا کیریاکیدس، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا گفت: «واکسن والنووا پس از اثبات ایمن و مؤثر بودن آن توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) گزینه دیگری را به مجموعه گسترده ما اضافه می کند.  پیام همان است: به علم اعتماد کنید و واکسینه کنید، واکسینه کنید، واکسینه کنید.

 والنووا گفت انتظار می رود تحویل واکسن غیرفعال VLA2001 در آوریل 2022 آغاز شود، مشروط به تایید EMA.

 این شرکت امیدوار است محصول خود که از فناوری سنتی تری نسبت به واکسن‌های mRNA استفاده می‌کند، بتواند گزینه اطمینان‌بخش‌تری برای اروپایی‌هایی باشد که هنوز تمایلی به ایمن‌سازی ندارند.

والنووا ماه گذشته گفت که اثربخشی آن «حداقل به همان اندازه خوب، اگر نگوییم بهتر» از تزریق AstraZeneca (AZN.L) در آزمایشی در اواخر مرحله با مقایسه این دو، با عوارض جانبی بسیار کمتری است. 

 کمیسیون اروپا گفت که قرارداد با والنووا این امکان را برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراهم می کند تا در سال 2022 نزدیک به 27 میلیون دوز خریداری کنند. کشورهای عضو پس از آن می توانند تا 33 میلیون واکسن اضافی را در سال 2023 سفارش دهند که این قرارداد شامل امکان تطبیق واکسن با گونه های جدید است.

 توماس لینگلباخ، مدیر اجرایی والنووا در بیانیه‌ای گفت: «ما از حمایت کمیسیون اروپا سپاسگزاریم و مشتاق کمک به مقابله با همه‌گیری جاری هستیم.»

پس از اینکه کمیسیون اروپا در ماه آوریل اعلام کرد که شرایط برای انعقاد توافق برآورده نشده است، این معامله برای والنووا تسکین خواهد بود. زیرا، در ماه سپتامبر، بریتانیا قرارداد حدود 100 میلیون دوز واکسن را به دلیل نگرانی از عدم تایید آن لغو کرد. 

اگرچه سهام والنووا در طول مسیر چندین بار ضربه خورده است، اما از ابتدای سال 175 درصد افزایش یافته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها