دیشب ۳۰۰ طالب به اسارت نیروهای احمد مسعود درآمده‌اند...

سه فرمانده مهم نیروهای احمد مسعود در پنجشیر کشته شده‌اند

منابع مردمی می گویند: طالبان دیشب ۷۰ کشته و زخمی فقط در خاواک داشته و قریب ۳۰۰ نفرشان هم اسیر شده‌اند

دیشب ۳۰۰ طالب به اسارت نیروهای احمد مسعود درآمده‌اند...

منابع مردمی از پنجشیر خبر می‌دهند: در نبردهای دیشب قریب ۳۰۰ طالب به اسارت نیروهای احمد مسعود درآمده‌اند...

 

پامیرنیوز نوشت:

یک منبع از اندراب می گوید: طالبان دیشب ۷۰ کشته و زخمی فقط در خاواک داشته و قریب ۳۰۰ نفرشان هم اسیر شده‌اند. آنها تمام نیروهای خود را برای گرفتن سریع پنجشیر بسیج کردند ولی در نتیجه‌ی‌ ۴ روز مقاومت شدید، روحیه ندارند. اکنون تحرکی نداشته و در تلاش آوردن ۵۰۰۰ نیرو برای کمک‌اند. تا هنوز اما موفق نشدند. تا چند روز پیش جنگجویان طالبان داوطلبانه به خط می‌رفتند؛ ولی حالا آنان را به زور به سمت کشتارگاه‌شان می‌برند.

 

ولی میرزاد خبرنگار پنجشیری: طالبان در دو روز گذشته تلفات سنگینی دیده‌اند. با حمله طالبان شب گذشته بالای پاسگاه‌های مقاومت دامنه کوه «پای‌مزار» در "شتل" حدود ۵۰۰ طالب کشته شده است. به نسبت مرده‌های بیش از حد طالبان راپور دقیق در دسترس نیست اما طالبان از صبح به این‌سو از کوه جسد پایین می‌کنند، حتا به نسبت سنگینی این کار مردم محل را از خانه ها برون کرده برای کمک انتقال اجساد با خود به کوه می‌برند. تا بعد از ظهر دیروز اجساد ده طالب همچنان در نزدیکی خط باقی بود.

همچنین برخی منابع مردمی خبر از تصرف شهر چاریکار به دست نیروهای احمد مسعود می‌دهند...

 

در ساعات اولیه بامداد امروز از استان پروان خبر رسید شهر چاریکار مرکز این استان توسط نیروهای مقاومت به فرماندهی احمد مسعود از کنترل طالبان خارج شده است.

خبرنگاران رسمی هیچکدام از رسانه‌های بین‌المللی در محل نیستند تا خبر را تایید یا تکذیب کنند. اما پامیرنیوز با برخی از آشنایان خبرنگاران خود در این شهر تماس گرفته و آنها ضمن تایید درگیری شدید شب گذشته در این شهر تاکید کردند اثری از نیروهای طالبان در معابر و پاسگاههای اصلی آنها نیست. حداقل دوتن از اهالی نیز تایید کردند که خودشان با نیروهای مقاومت پنجشیر در میدان اصلی شهر مواجه شده و گفتند؛ در حال حاضر کنترل مرکز شهر مکمل به دست نیرهای مقاومت مردمی است و آنها هنوز هم در حال پیشروی هستند...

هیچ خبرگزاری رسمی این خبر را تایید نکرده است.

 منابع مردمی افزوده‌اند سه فرمانده مهم نیروهای احمد مسعود (فرمانده زرداد ، ضمیر امیری و میرزاجی امیری) دیشب و دیروز در پنجشیر کشته شده اند.

 

به طالبان نیز تلفات زیادی وارد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها