مجید طاهری، پزشک ایرانی-آمریکایی آزاد شد

تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی انجام شد

وایت بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، بر طبق بخشنامه عمومی رئیس محترم قوه قضائیه مشمول مرخصی شده و به دلیل عدم برخورداری از خویشاوند در ایران، به درخواست سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع دولت ایالات متحده، در اختیار آن سفارت قرار گرفت.

حجم ویدیو: 1.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:36

 آزادی مایکل وایت در برابر مجید طاهری

یک رسانه آمریکایی گزارش داد دولت این کشور موافقت کرده در قبال آزادی «مایکل وایت»، دکتر مجید طاهری را آزاد کند.

فاکس‌نیوز، رسانه آمریکایی، گزارش داده دولت آمریکا موافقت کرده در قبال آزادی مایکل وایت مجید طاهری را آزاد کند. 

ساعتی قبل‌تر، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: خرسندم اعلام کنم که نظامی کهنه‌کار نیروی دریایی، مایکل وایت که توسط ایران به مدت 683 روز زندانی شده بود سوار بر یک هواپیمای سوئیس همین الان آسمان ایران را ترک کرد.

مایکل وایت مشمول رافت اسلامی شد

سید عباس موسوی گفت: با جلب رضایت مادی و معنوی شاکیان خصوصی توسط وایت، نامبرده در مورد سایر جرایم خود مشمول رافت اسلامی شده و با توجه به گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود و با در نظر داشت ملاحظات حقوق بشری، امروز پنجشنبه 15 خرداد با حکم قاضی پرونده آزاد و از کشور خارج شد. 

او ادامه داد: در این مدت به دلیل بروز برخی علائم مشکوک به کرونا، نامبرده تحت درمان و نظارت کامل پزشکی قرار داشته و پس از کسب اطمینان از منفی بودن آزمایش کرونا حکم آزادی او اجرا شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه افزود: همزمان با آزادی وایت، مجید طاهری دانشمند ایرانی که به دلایل واهی در آمریکا زندانی شده بود حکم آزادی خود را از دادگاه دریافت کرده و از زندان آزاد شد.

موسوی در پایان از همکاری نزدیک قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و نیز سفارت سوییس در تهران، در ترتیبات منجر به آزادی وایت و طاهری تشکر و قدردانی کرد.

ظریف آزادی مجید طاهری را تأیید کرد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، آزادی مجید طاهری از بازداشت آمریکا را تأیید کرد.

وزیر خارجه کشورمان با انتشار یک توییت تایید کرد که این روند می‌تواند برای همه زندانیان رخ بدهد.

ظریف تاکید کرد که تمام ایرانی‌هایی که به درخواست امریکا در سایر کشورها یا در این کشور گروگان گرفته شده‌اند باید به خانه بازگردانده شوند.

مجید طاهری، پزشک ایرانی-آمریکایی، که به نقض قوانین تحریم‌های ایران متهم شده و ۱۶ ماه را در بازداشت گذرانده بود، آزاد شد.

او از ۳۳ سال پیش ساکن آمریکا بود و در ایالت فلوریدا مطب دارد.

همزمان مایکل وایت، نظامی سابق آمریکایی که در مشهد بازداشت و دوسال در ایران زندانی بود، آزاد شده است و با هواپیمای دولت سوئیس ایران را ترک کرده است.

آزادی وایت یک روز پس از آن صورت گرفت که سیروس عسگری، شهروند ایرانی که در آمریکا بازداشت شده بود به ایران بازگشت. 
 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها