طوفان زمستانی و دمای منفی ۴۰ درجه

برای چندین شهر در سواحل شرقی آمریکا پیش بینی می‌شود که دمای هوا به زیر منفی 40 درجه برسد.

طوفان زمستانی و دمای منفی ۴۰ درجه

نویسنده: سیمون هورتز / یوهان اشتفانوویتز

طوفان زمستانی در آمریکا

 طوفان یخی در کریسمس منجر به کولاک، باران یخ‌زده، سیل و کاهش شدید دما در بخش‌های وسیعی از آمریکا شد. سازمان هواشناسی برای تعطیلات آخر هفته وزش باد یخ در مرکز و شرق کشور را پیش بینی کرد.

برای چندین شهر در سواحل شرقی پیش بینی می‌شود که دمای هوا به زیر منفی 40 درجه برسد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دست کم 14 نفر در حوادث ناشی از آب و هوا جان خود را از دست دادند. در نزدیکی شهر تولدو در ایالت اوهایو، در تصادفی زنجیره‌ای 50 وسیله نقلیه با هم برخورد کرده بودند.

مقامات در سراسر کشور ایستگاه‌های گرمایش را در کتابخانه‌ها و ایستگاه‌های پلیس راه‌اندازی کردند و همچنین پناهگاه‌های اضطراری را برای بی‌خانمان‌ها گسترش دادند.

منطقه جوی سرد از دریاچه های بزرگ در شمال تا ریو گراند در مرز مکزیک امتداد داشت. بین کوه‌های راکی و کوه‌های آپالاچی، دما بسیار پایین‌تر از حد نرمال بود.

طبق اعلام سازمان FlightAware، خطوط هوایی بیش از 5700 پرواز را لغو کردند. بسیاری از جاده‌ها بسته شده و حداقل هشت نفر کشته شدند.

به گزارش سایت مصرف کنندگان PowerOutage، بیش از 1.7 میلیون واحد مسکونی و تجاری در صبح شنبه برق نداشتند.

اپراتور شبکه برق PJM که تامین کننده برق 65 میلیون نفر در شرق آمریکا است، گفت که نیروگاه‌ها در دمای انجماد با مشکلات عملیاتی روبرو هستند و میزان مصرف همزمان در حال افزایش است.

بدین ترتیب مشتریان در 13 ایالت نباید بی‌جهت از برق استفاده کنند، میزان گرمایش را کم کنند، وسایل بزرگتر مانند ماشین ظرفشویی را روشن نکنند و برای قطع موقت برق آماده شوند. با بسته شدن جاده ها، لغو پروازها و توقف حرکت قطارها، میلیون‌ها مسافر تعطیلات کریسمس در سرما سرگردان مانده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها