آغاز مجدد اعتراضات سراسری؛3 شهروند کرد کشته شدند

در پی آغاز اعتراضات سراسری، 3 شهروند کرد در جریان تجمعات کشته شدند و پلیس با گاز اشک آور به معترضین حمله کرد.

آغاز مجدد اعتراضات سراسری؛3 شهروند کرد کشته شدند

به گزارش مستقل آنلاین، یورونیوز نوشت:

در حاشیه تظاهرات روز شنبه در پاریس برای ادای احترام به سه کرد که روز گذشته توسط یک مرد مسلح در پایتخت فرانسه کشته شدند، درگیری بین تظاهرکنندگان و پلیس رخ داد.

 حداقل چهار خودرو واژگون شدند، از جمله حداقل یک خودرو به آتش کشیده شد و سطل‌های زباله در بلوار دو معبد، نزدیک میدان جمهوری، سوختند.  نیروهای امنیتی که هدف حملات قرار گرفتند، با شلیک گاز اشک آور پاسخ دادند.

 صدها نفر در ظهر روز برای ادای احترام به سه کرد کشته و سه نفر دیگر که روز قبل در اثر تیراندازی یک مرد 69 ساله در نزدیکی یک مرکز فرهنگی کردی زخمی شدند، تجمع کردند.

 در میان جمعیت، بسیاری از تظاهرکنندگان پرچم‌های حزب کارگران کردستان پ‌ک‌ک را به اهتزاز در می‌آوردند یا تصاویر سه فعال کرد را که در ژانویه 2013 در پاریس به قتل رسیدند، در دست داشتند.

اسرا، دانشجوی 23 ساله که نخواست نام خانوادگی خود را ذکر کند، در حالی که چشمانش از اشک سرخ شده است، گفت: "آنچه ما احساس می کنیم غم و اندوه و عدم درک است زیرا این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد."

 به یاد قربانیان و "همه کردهایی که برای آزادی جان باختند" یک دقیقه سکوت همراه با موسیقی برقرار شد.

تعدادی از تظاهرکنندگان حاضر در روز شنبه این تیراندازی را یک "بی عدالتی" و یک اقدام "تروریستی" و "سیاسی" توصیف کردند.

 مظنون 69 ساله فرانسوی که در گذشته مرتکب خشونت مسلحانه شده بود، در حین دستگیری گفت که به دلیل "نژادپرستی" عمل کرده است.

 اوایل صبح، نمایندگان جامعه کرد توسط لوران نونز، بخشدار پلیس پاریس پذیرایی شده بودند.

 آگیت پولات، سخنگوی شورای دموکراتیک کرد در فرانسه (CDKF)، پس از این نشست گفت: "در ذهن ما شکی نیست که این قتل های سیاسی هستند. این واقعیت که انجمن های ما هدف قرار می گیرند یک اقدام تروریستی و سیاسی است."

او همچنین از «عدم امنیت» در محل تیراندازی که امنیت آن «مسئولیت مقامات فرانسوی» است ابراز تاسف کرد.

 این مظنون که روز شنبه بازداشت وی تمدید شد، مظنون است که روز جمعه در منطقه 10 پاریس تیراندازی کرده و در یک مرکز فرهنگی کرد در یک منطقه خرید شلوغ و محبوب جامعه کرد سه نفر را کشته و سه نفر دیگر را زخمی کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها