حمله موشکی روسیه به لهستان/ روسیه تکذیب کرد

منابع خبری از کشته شدن دو نفر درپی اصابت موشک به روستایی لهستانی در نزدیکی مرز اوکراین خبر دادند.

حمله موشکی روسیه به لهستان/ روسیه تکذیب کرد

به نقل از پایگاه النشره، منابع خبری از اصابت دو موشک به خاک لهستان در مرزهای اوکراین خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که این موشک ها به روستایی لهستانی در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد که در نتیجه آن دو نفر کشته شدند.

بر اساس این گزارش، در پی این موضوع «ماتیوز موراوسکی» نخست وزیر لهستان تمام برنامه های خود را لغو و رئیس جمهور لهستان نیز نشست اضطراری شورای امنیت ملی این کشور را خواستار شد.

لهستان عضو ناتو هست و مشخص نیست این حمله تعمدی بوده یا بر اثر اشتباه محاسباتی، موشک ها از فراز اوکراین عبور کرده و وارد فضا و خاک لهستان شده اند. به نظر نمی رسد روسیه که هم اکنون در موضع ضعف است، تمایلی به درگیر شدن با یک کشور عضو ناتو داشته باشد.

چند روز پیش، ارتش روسیه از خرسون اوکراین عقب نشینی کرد.

وزارت خارجه استونی در واکنش به این حمله گفت: آماده دفاع از هر وجب از خاک ناتو و اعلام همبستگی کامل از لهستان هستیم.

وزیر خارجه نروژ نیز گفت: سقوط موشک‌های روسیه در لهستان یک حادثه بسیار جدی است.

پنتاگون اعلام کرد: ما ایمنی نیروهای خود در لهستان و جاهای دیگر را بسیار جدی می‌گیریم و به اقدامات حفاظتی اطمینان داریم. ما در مورد دفاع از هر وجب از خاک ناتو کاملا شفاف هستیم.

نخست‌وزیر چک هم به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «محکم کنار لهستان به عنوان متحد خود در اتحادیه اروپا و ناتو می‌ایستیم.»

رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز در واکنش به این خبر مدعی شد: «گفته بودیم که جنگ روسیه محدود به اوکراین نخواهد بود.»

روسیه: صحبت از سقوط موشک‌های روسی در لهستان تنش‌زایی عامدانه است

این در حالی است که خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «صحبت از سقوط موشک‌های روسی در خاک لهستان تنش‌زایی عامدانه است.»

وزارت دفاع روسیه تأکید کرده است که نیرو‌های این کشور هیچ حمله‌ای را به نزدیکی مرز اوکراین با لهستان انجام نداده‌اند و تصاویری که در این خصوص منتشر شده هیچ نشانه‌ای از روسی بودن موشک‌های ادعایی ندارد.

منبع: انتخاب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها