چین بار دیگر قرنطینه می شود

با افزایش مبتلایان به کرونا در چین،شهرهای مختلف این کشور بار دیگر قرنطینه می شوند.

چین بار دیگر قرنطینه می شود

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

مقامات چین روز شنبه، یک روز پس از اعلامیه‌های غافلگیرکننده برای کاهش تأثیرات شدید کرونا، گفتند که چین به تنظیم دقیق اقدامات خود برای کنترل COVID-19 ادامه می‌دهد زیرا تلاش می‌کند تا مبتلایان و موارد علائم دار را که اکنون به طرز بی سابقه ای افزایش یافتند، به حداقل برساند.

بر اساس داده‌های منتشر شده در روز شنبه، با شیوع مجدد کرونا در شهرهای کلیدی از جمله پکن، گوانگژو و چونگ کینگ، مقامات چینی این حرکت را علی رغم افزایش مبتلایان با تشویق بازارهای مالی اعلام کردند.

اقدامات روز جمعه شامل قرنطینه های کوتاه تر برای مسافران ورودی و کسانی بود که در تماس نزدیک با افراد آلوده هستند. قرنطینه ها با دو روز کاهش به هشت روز کاهش یافت و پنج روز اول در یک مرکز متمرکز سپری شد.

اقدامات سختگیرانه بر دومین اقتصاد بزرگ جهان تاثیر زیادی داشته است، فعالیت های صنعتی را مختل کرده و ساکنان را با قرنطینه و آزمایش های مکرر و محدودیت های سفر ناامید کرده است.

وانگ لیپینگ، یک محقق در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین در یک نشست خبری در این زمینه، گفت: «از آنجایی که انواع ویروس‌های جدید در حال ظهور هستند، در حالی که دانش ما در مورد این بیماری عمیق‌تر می‌شود و وضعیت همه‌گیری هم در داخل و هم در خارج از کشور تغییر می‌کند، ما امکان بهینه‌سازی و تعدیل اقدامات قرنطینه خود را رد نمی‌کنیم.»

لی هایچائو، معاون کمیسیون ملی بهداشت (NHC) در نشست خبری گفت که این اقدامات تنگناها از جمله کمبود اتاق های قرنطینه و کادر درمانی لازم را پوشش می دهد.

جیانگ شوای، یک متخصص امور مالی 27 ساله در پکن گفت: «بازگشایی کامل هنوز در حال حاضر غیرواقعی است. اما ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده از نظر واکسیناسیون و درمان COVID-19 اوضاع بهتر شود».

لی، با اشاره به اینکه چین سرانه تخت‌های بیمارستانی بسیار کمتری نسبت به کشورهای توسعه‌یافته دارد، گفت: چین از رویکرد پیشگیری‌محور برای دستیابی به «حداقل تعداد مبتلا، کمترین موارد جدی و بحرانی ممکن» پیروی می‌کند.

 NHC  روز گذشته 11950 مورد ابتلای جدید به کووید را برای روز جمعه گزارش داد که نسبت به استانداردهای جهانی پایین است اما از 10729 مورد در روز گذشته افزایش یافته است.

گلدمن ساکس گفت که همچنان شاهد خطرات نزولی برای رشد اقتصادی کوتاه‌مدت چین است زیرا چندین شهر بزرگ تعداد مبتلایان را افزایش می‌دهند و این مراحل را «از نظر تأثیر اقتصادی حاشیه‌ای» خواند.

گوانگژو، کلان شهر جنوبی چین با نزدیک به 19 میلیون نفر است که تعداد انگشت شماری از مناطق را تحت قرنطینه قرار داده است، 3180 مورد مبتلای محرز شده را برای روز جمعه گزارش کرد که در مقایسه با 2583 مورد در روز گذشته افزایش یافته است.

داده های دولت محلی نشان داد که پکن 68 مورد علامت دار و 48 مورد بدون علامت، در مقابل 64 مورد علامت دار و 54 مورد بدون علامت در روز قبل گزارش کرده است.

برخی از بخش‌های پایتخت چین خواستار انجام آزمایش‌های روزانه هستند، در حالی که اختلالات تجاری همچنان ادامه دارد. مرکز خرید گران‌قیمت SKP در منطقه وسیع چائویانگ گفت روز شنبه به دلیل اقدامات کنترل و پیشگیری از کووید تعطیل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها