محدودیت های کرونایی و ممنوعیت تردد 5 سال تمدید شد!

دولت چین ممنوعیت تردد و محدودیت های کرونایی را 5 سال تمدید کرد.

محدودیت های کرونایی و ممنوعیت تردد 5 سال تمدید شد!

به گزارش مستقل آنلاین،روزنامه گاردین نوشت:

مقامات پکن پس از اعلام سیاست سختگیرانه صفر کووید که ممکن است برای پنج سال آینده اعمال شود، از جمله آزمایش های اجباری انبوه و محدودیت های سفر، باعث سردرگمی و نگرانی مردم چین شده اند.

این اطلاعیه که بعد از ظهر دوشنبه منتشر شد، به کای چی، دبیر حزب کمونیست چین در پکن نسبت داده شد.  متن بیانیه می‌گوید: «در پنج سال آینده، پکن بدون وقفه عادی‌سازی پیشگیری و کنترل همه‌گیری را درک خواهد کرد.»

این اطلاعیه ابتدا توسط روزنامه پکن منتشر شد و توسط سایر رسانه های دولتی بازنشر شد.  این تصمیم به طور گسترده در رسانه های اجتماعی پخش شد، اما به سرعت و دقایقی بعد اشاره به "پنج سال" از اکثر نشریات آنلاین حذف شد و یک هشتگ مرتبط نیز در Weibo حذف شد.

این سازمان متعهد به حفظ و بهبود "مدیریت دقیق مکانیزم هماهنگی پیشگیری و کنترل مشترک" و سیستم واکنش اضطراری، از جمله مواردی است که برای متوقف کردن گردش و انتقال ویروس از طریق انزوا، مدیریت و کنترل... طراحی شده اند.  همچنین به تداوم بازرسی‌های شدید مسکونی، «عادی‌سازی» آزمایش‌های منظم و مدیریت ورود و خروج به شهر اشاره کرد.

مقامات چین، تحت هدایت رئیس جمهور شی جین پینگ، بارها این کشور را به سیاست ضد کووید صفر متعهد کرده اند، علیرغم اینکه بقیه جهان مسیر همزیستی یا کاهش را انتخاب کرده اند.  شی به مقامات دستور داده است تا بین کووید صفر و رشد اقتصادی تعادل ایجاد کنند، زیرا اقدامات غیرقابل پیش بینی با مردم محلی همراه است.

 اعلامیه روز دوشنبه و اصلاحیه بعدی خشم و سردرگمی را در بین ساکنان پکن در فضای مجازی برانگیخت.  اکثر مردم از چشم انداز این سیستم برای نیم دهه دیگر تعجب نکردند، اما تعداد کمی از این ایده حمایت کردند.

 یکی از کاربران Weibo گفت: «شمارش معکوس برای فرار از چین.»یکی دیگر خاطرنشان کرد: «هدف نهایی مبارزه با اپیدمی بازگشت به زندگی عادی است و به نظر می رسد همه این موضوع را فراموش کرده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها