آغاز پیک جدید کرونا در چین؛آغاز قرنطینه سراسری

با آغاز پیک جدید و ابتلای هزاران نفر به کرونا،مقامات چین قرنطینه سراسری اعلام کردند.

آغاز پیک جدید کرونا در چین؛آغاز قرنطینه سراسری

چین پس از گزارش حدود ۳۰۰ مورد ابتلای جدید، امروز سه‌شنبه با احیای مجدد "کووید" در مناطق خاصی، 1.7 میلیون نفر در استان شرقی آنهویی را قرنطینه کرد.

 چین با تشدید آزمایشات، قرنطینه اجباری و ایزوله کردن به محض ظهور چند مورد، از سیاست سختگیرانه ای برای مهار ویروس پیروی می کند.

 این اپیدمی در آنهویی دوباره در حال ظهور است. در زمانی که اقتصاد چین از زمان پایان قرنطینه چند ماهه در شانگهای که در اوایل جولای برداشته شد، به آرامی در حال بهبود است.

 دو شهر در این استان، سیچوان و لینگ‌بی، بیش از 1.7 میلیون نفر را که فقط می‌توانند خانه‌های خود را برای آزمایش کووید ترک کنند، قرنطینه کرده‌اند.

 شرکت پخش عمومی (CCTV) تصاویری از خیابان های خالی سیچوان را در آخر هفته با صف های طولانی در مقابل مراکز آزمایش پخش کرد که ششمین آزمایش برای ساکنان در چند روز است.

 وزارت بهداشت چین روز دوشنبه ۲۸۷ مورد مثبت جدید در آنهویی را گزارش کرد که تعداد کل در این استان را طی چند روز به بیش از ۱۰۰۰ نفر رساند.

 فرماندار استان وانگ چینگ شیان از مقامات محلی خواست تا "تسریع در انجام معاینات شناسایی"، اعمال قرنطینه و گزارش عفونت ها در اسرع وقت را دستور کار خود داشته باشند.

 همچنین استان همسایه جیانگ سو روز دوشنبه 56 مورد جدید را در چهار شهر گزارش کرد.

 تعداد موارد ابتلا در چین در مقایسه با اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان هنوز بسیار کم است، اما مقامات این کشور در نظر دارند به دلیل محدودیت منابع پزشکی در برخی مناطق و نسبتاً کم جمعیت، شیوع ویروس را تا حد امکان محدود کنند. که از جمله این اقدامات  واکسیناسیون در میان سالمندان است.

 با این حال، این استراتژی تأثیر عمیقی بر اقتصاد این غول آسیایی دارد.  تنها تسهیل قابل توجه مقامات در هفته های اخیر کاهش قرنطینه در بدو ورود به چین به 10 روز به جای 21 روز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها