پلیس فدرال آمریکا خبر داد:

اسناد هسته‌ای یک دولت خارجی در عمارت ترامپ کشف شد

پلیس فدرال در میان ۱۱ هزار سند دولتی عمارت ترامپ، اسناد هسته‌ای یک دولت خارجی پیدا کرده است

اسناد هسته‌ای یک دولت خارجی در عمارت ترامپ کشف شد

پلیس فدرال آمریکا در میان 11 هزار سند دولتی و عکسی که از عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا به دست آورده، اسنادی مربوط به دفاع هسته‌ای یک دولت خارجی که به نام آن اشاره نشده، پیدا کرده است.

اسناد خانه ترامپ

 

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از کشف اسنادی مربوط به دفاع هسته‌ای یک کشور خارجی در عمارت مارالاگوی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در  فلوریدا خبر داد.

 

واشنگتن پست در گزارش روز سه‌شنبه خود نوشت: «پلیس فدرال این اسناد را کشف کرده، اما برخی منابعی که نخواستند نامشان فاش شود گفتند جزئیاتی درباره اینکه مربوط به کدام کشور است ارائه نکرده است.»

 

محتوای بیش از ۱۱ هزار سند دولتی و عکس که مأموران اف‌بی‌آی در ماه گذشته از املاک دونالد ترامپ در فلوریدا به دست آوردند فاش نشده است، اما گزارش قبلی از واشنگتن پست نشان می‌داد اسناد طبقه‌بندی شده درباره سلاح‌های هسته‌ای از جمله مواردی است که مقامات فدرال به دنبال آن بودند.

 

نشریه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» نیز پیشتر از کشف فایل محرمانه از زندگی خصوصی رئیس جمهور فرانسه در جریان هجوم اف‌بی‌آی به عمارت ترامپ خبر داد. در این گزارش آمده بود ترامپ در زمان ریاست بر کاخ سفید و همچنین پس از آن بار‌ها ادعا کرده که اطلاعات رسوا کننده‌ای از زندگی شخصی «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی خود، در اختیار دارد.

 

این نشریه همچنین گزارش داد که برخی از اسناد ضبط شده از املاک دونالد ترامپ در فلوریدا به شدت محافظت می‌شوند و یک افسر کنترل برای نظارت بر مکان اسناد گماشته شده است.

 

همچنین گفته می‌شود در میان اسناد کشف شده، یک سری سند فوق محرمانه درباره عملیات فوق محرمانه آمریکا هم بود که برای دسترسی به مجوز بسیار بالایی نیاز دارند.

 

در حال حاضر برخی از بلندپایه‌ترین مقامات امنیت ملی دولت بایدن به دلیل محدود بودن برخی از اسناد مجاز به بررسی برخی از اسناد نیستند.

 

پیشتر هفته گذشته اعلام شد که در جریان یورش پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به محل اقامت ترامپ در فلوریدا، بیش از یازده هزار سند محرمانه کشف و ضبط شده است.

 

محاسبات این رسانه نشان می‌دهد از میان ۱۱ هزار سند و عکس دولتی، ۱۸ مورد برچسب «فوق سری»، ۵۴ مورد برچسب «سری» و ۳۱ مورد برچسب «محرمانه» داشته‌اند.

منبع نورنیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها