شکی وجود ندارد که روسیه می‌خواهد اوکراین را از نقشه جهان به کلی پاک کند

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد، دیگر هیچ شکی وجود ندارد که روسیه می‌خواهد اوکراین را از بین برده و آن را «از نقشه جهان به کلی پاک کند.»

شکی وجود ندارد که روسیه می‌خواهد اوکراین را از نقشه جهان به کلی پاک کند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در شورای امنیت این سازمان گفت، واشنگتن هر روز نشانه‌های بیشتری از زمینه‌سازی روسیه برای الحاق کامل مناطق شرقی دونتسک و دونباس و همچنین مناطق جنوبی خرسون و زاپوریژیا می‌بیند.

او مدعی شد که روسیه به دنبال انتصاب «غیرقانونی مقامات دست‌نشانده خود در مناطق تحت کنترل روسیه است، تا با یک همه‌پرسی ساختگی یا با اجبار، آن‌ها را به روسیه الحاق کند».

گرینفیلد مدعی شد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز صراحتا «اعلام کرده است که این هدف جنگی روسیه است».

لاوروف هفته گذشته در یک اجلاس عرب در قاهره گفت، هدف نهایی مسکو در اوکراین آزادسازی مردمش از «رژیم غیرقابل‌پذیرش» این کشور است.

لاوروف گفت: «ما قطعا به مردم اوکراین کمک می‌کنیم تا از شر این رژیم خلاص شوند، رژیمی که ضدمردمی و ضدتاریخ است».

منابع غربی مدعی هستند لاوروف در این سخنان به صورت تلویحی اشاره کرده است که هدف مسکو از عملیات در اوکراین چیزی فراتر از منطقه صنعتی دونباس در شرق این کشور - که لوهانسک و دونتسک را در بر می‌گیرد - است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه به شورای امنیت این سازمان گفت: نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین به صورت کامل انجام خواهد شد.

او گفت: در این مرحله، دیگر نباید هیچ چیزی دونباس، روسیه یا مناطق آزادشده اوکراین را تهدید کند، مناطقی که در مردم آن پس از سال‌ها احساس می‌کنند که می‌توانند آنطور که می‌خواهند، زندگی کنند.

پولیانسکی همچنین به کشورهای غربی هشدار داد که کمک‌های تسلیحاتی‌ آن‌ها به اوکراین ازجمله توپخانه‌های دوربرد و راکت‌اندازهای چندگانه زمین‌به‌زمین، «خط موقت امنیتی را بیش از پیش به مرزهای غرب نزدیک کرده و اهداف  عملیات ویژه نظامی روسیه را روشن‌تر می‌کند».

توماس گرینفیلد همچنین به انتقاد از کشورهایی پرداخت که می‌گویند «امنیت یک کشور نباید به قیمت به خطر افتادن کشور دیگری تامین شود» و از آن‌ها پرسید که حمله روسیه به اوکراین را چه می‌نامند؟

توماس گرینفیلد از هیچ کشوری نام نبرد.

این دیپلمات همچنین به انتقاد از کشورهایی پرداخت که بدون ذکر نام روسیه، صرفا از حمایت از دموکراسی صحبت می‌کنند. او گفت: "بگذارید شفاف بگویم، اقدامات کنونی روسیه مانع حل‌وفصل مناقشه کنونی است".

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها