هشدار وزیر خارجه آلمان:

طی ماه های آینده مردم خاورمیانه بر اثر قحطی خواهند مُرد

وزیر خارجه آلمان هشدار داد بر اثر بحران مواد غذایی و جنگ اوکراین،قحطی در خاورمیانه به وجود می آید.

طی ماه های آینده مردم خاورمیانه بر اثر قحطی خواهند مُرد

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

وزرای امور خارجه گروه 7 متعهد شدند که انزوای اقتصادی و سیاسی روسیه را تقویت کنند، به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه دهند و با آنچه وزیر خارجه آلمان به عنوان "جنگ گندم" توسط مسکو توصیف کرد، مقابله کنند.

 دیپلمات‌های ارشد بریتانیا، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده و اتحادیه اروپا پس از دیدار در تفرجگاه ویسنهاوس در دریای بالتیک نیز متعهد شدند «تا زمانی که لازم باشد» به کمک‌های نظامی و دفاعی خود ادامه دهند.

 بر اساس بیانیه ای مشترک، آنها همچنین با آنچه آنها اطلاعات غلط روسیه می نامند با هدف مقصر دانستن غرب برای مسائل تامین مواد غذایی در سراسر جهان به دلیل تحریم های اقتصادی بر مسکو مقابله خواهند کرد و از چین خواستند که به مسکو کمک نکند و جنگ روسیه را توجیه نکند.

 آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان به خبرنگاران گفت: "آیا ما به اندازه کافی برای کاهش پیامدهای این جنگ انجام داده ایم؟ این جنگ ما نیست. این جنگ توسط رئیس جمهور روسیه است، اما ما مسئولیت جهانی داریم."

 رئیس جمهور سابق روسیه، دیمیتری مدودف، از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، این نشست را محکوم کرد، به ویژه اصرار این گروه برای به رسمیت شناختن یکپارچگی مرزهای بین المللی شناخته شده اوکراین را نیز غیرقابل قبول خواند.

 او در یک پست آنلاین گفت: "اجازه دهید ملایم بگوییم: کشور ما به هیچ وجه به عدم به رسمیت شناختن مرزهای جدید توسط G7 اهمیت نمی دهد. آنچه مهم است اراده واقعی مردمی است که در آنجا زندگی می کنند." 

 کلید فشار بیشتر بر روسیه ممنوع کردن یا حذف تدریجی خرید نفت روسیه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که انتظار می رود هفته آینده در مورد این موضوع به توافق برسند، حتی اگر در این مرحله با مخالفت مجارستان باقی بماند.

 وزیران گفتند که تحریم‌های بیشتری را علیه نخبگان روسیه از جمله بازیگران اقتصادی، نهادهای دولت مرکزی و ارتش اضافه خواهند کرد که به پوتین امکان می‌دهد «جنگ انتخابی خود را رهبری کند.»

 این نشست که وزرای خارجه اوکراین و مولداوی در آن شرکت کردند، نگرانی‌ها و نگرانی‌های مربوط به امنیت غذایی و ترس از سرایت جنگ به همسایه کوچکتر آن، مولداوی را نیز مورد توجه قرار داد.

 آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان گفت:مردم در آفریقا و خاورمیانه خواهند مرد و ما با یک سوال فوری روبرو هستیم: چگونه می توان مردم را در سراسر جهان تغذیه کرد؟ مردم از خود می پرسند اگر غله مورد نیاز خود را نداشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟

 وی افزود که G7 بر روی یافتن راه حل های لجستیکی برای خروج کالاهای حیاتی از انبار اوکراین قبل از برداشت های بعدی کار خواهد کرد.

 در حال حاضر توجه به برلین معطوف شده است زیرا وزیران بعداً در روز شنبه با سوئد و فنلاند برای درخواست عضویت در ائتلاف ترانس آتلانتیک ملاقات می‌کنند و تهدیدات تلافی جویانه مسکو و مخالفت‌های ترکیه عضو ناتو را برانگیخته است. 

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا به خبرنگاران گفت: «این مهم است که ما اجماع داشته باشیم.» پوتین این تهاجم را یک «عملیات نظامی ویژه» برای خلع سلاح اوکراین و رهایی از ناسیونالیسم ضد روسی که توسط غرب برانگیخته شده است، می خواند.  اوکراین و متحدانش می گویند که روسیه یک جنگ بی دلیل آغاز کرده است.

 جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به خبرنگاران گفت:  "تنها چیزی که گم شده است فشار برای تعامل دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس است. این موضوع گم شده است زیرا ولادیمیر پوتین به همه گفته است که نمی خواهد جنگ را متوقف کند."

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها