صدراعظم اتریش:

پوتین جنگ را باخت

صدراعظم اتریش اعلام کرد به زودی با پوتین دیدار می کند و به او می گوید که جنگ را باخته است.

پوتین جنگ را باخت

وزیر امور خارجه اتریش گفت، خواسته او از کارل نهمر، صدراعظم اتریش در دیدار با ولادیمیر پوتین در مسکو، این است که به رئیس جمهور روسیه بگوید که "جنگ را از نظر اخلاقی باخته است"،این دیدار  در حالی انجام می شود که اتحادیه اروپا در مورد چگونگی اعمال تحریم ها بر نفت روسیه بحث می کند.

 

نهمر قرار است اولین رهبر غربی باشد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه، با پوتین ملاقات می کند.هم زمان با این دیدار در لوکزامبورگ، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در حال بحث در مورد چگونگی کمک بیشتر به اوکراین هستند، و جو بایدن نیز با نارندرا مودی گفتگو خواهد کرد، جایی که انتظار می رود رئیس جمهور ایالات متحده رهبر هند را تحت فشار قرار دهد تا خرید نفت خام از روسیه را افزایش ندهد.

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش، گفت که کسی باید حقیقت را به پوتین بگوید. شالنبرگ پیش از دیدار با همتایان اتحادیه اروپا گفت: «تفاوت می کند که رو در رو باشیم و به او بگوییم واقعیت چیست: اینکه این رئیس جمهور روسیه عملاً جنگ را از نظر اخلاقی باخته است.»

وی ادامه داد:«این باید به نفع خودش باشد که کسی حقیقت را به او بگوید. فکر می کنم مهم است و اگر بخواهیم جان انسان ها را نجات دهیم، به خودمان مدیونیم».

نهمر گفت رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی را از سفر خود به مسکو، رهبران اتحادیه اروپا، اورسولا فون در لاین و چارلز میشل، اولاف شولز، صدراعظم آلمان و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مطلع شده کرده است. اتریش که عضو ناتو نیست، خواستار ایجاد کریدورهای بشردوستانه، آتش بس و تحقیق کامل جنایات جنگی است.

گابریلیوس لندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی، پس از اینکه سفرهای رهبران برجسته اتحادیه اروپا نتوانست رهبر روسیه را از حمله خود منصرف کند، نسبت به مذاکرات بیشتر با پوتین تردید داشت. او گفت: «من تلاش زیادی از سوی بسیاری از رهبران، امانوئل ماکرون، دیده‌ام تا ببینم آیا آنها می‌توانند با پوتین صحبت کنند یا خیر. من شخصاً دلیلی ندارم که باور کنم او «قابل صحبت» است.»

این دیدار در حالی انجام می شود که زلنسکی هشدار داده است که نیروهای روسیه به سمت «عملیات بزرگتر» در شرق اوکراین حرکت خواهند کرد. زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود در روز یکشنبه روسیه را به تلاش برای فرار از مسئولیت جنایات جنگی متهم کرد.

زلنسکی گفت که با شولز درباره چگونگی تقویت تحریم‌ها علیه روسیه بحث کرده است و افزود: «خوشحالم که توجه داشته باشم که موضع آلمان اخیراً به نفع اوکراین تغییر کرده است. من آن را کاملاً منطقی می دانم.»

روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که سیستم‌های دفاع هوایی در اوکراین را در آخر هفته منهدم کرده است، چیزی که به نظر می‌رسد تلاشی دوباره برای کسب برتری هوایی و از بین بردن سلاح‌هایی است که کیف آن را قبل از یک حمله جدید گسترده در شرق توصیف کرده است.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، گفت که "نشانه های گسترده ای از جنایات جنگی وجود دارد" و افزود که "دادگاه های بین المللی باید در مرود برخورد با پوتین تصمیم بگیرند".

وزرای اتحادیه اروپا با کریم خان، رئیس دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه، و ایرینا وندیکتوا، دادستان کل اوکراین که وظیفه نظارت بر حدود 2000 پرونده جنایات جنگی توسط نیروهای اشغالگر روسیه را بر عهده دارد، ملاقات کردند.

چندین وزیر تأیید کردند که اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه وضع می‌کند و فروش پرسود نفت را هدف قرار می‌دهد، اگرچه هنوز مشخص نیست که اروپا با چه سرعتی واردات نفت خام روسیه را کاهش خواهد داد. اتحادیه اروپا زغال سنگ روسیه را از ماه اوت ممنوع می کند، اما آلمان با تحریم فوری نفت مخالف است.

سایمون کاونی، وزیر امور خارجه ایرلند، تأیید کرد که کمیسیون اروپا، که مسئول پیشنهادات تحریمی است، «اکنون در حال کار بر روی حصول اطمینان از این است که نفت بخشی از بسته تحریمی بعدی است».

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها