دلار بخریم یا تتر؟؛ کدام گزینه برای سرمایه گذاری و حفظ سرمایه مناسب است؟

این روزها که شرایط اقتصادی دچار رکود و افول شده است، بسیاری از افراد به این فکر می‌کنند که چگونه ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند؟ برخی برای حفظ ارزش سرمایه و دارایی‌های خود اقدام به خرید املاک می‌کنند، برخی طلا و سکه می‌خرند و برخی نیز اقدام به خرید ارز خصوصاً دلار می‌کنند. اما خرید هر یک از اینها مخاطرات و ریسک‌های مختص به خود را دارد. مثلاً برای خرید دلار علاوه بر اینکه باید زمان زیادی برای مراجعه به صرافی یا شعبات ارزی بانک‌ها، صرف شود، میزان دلاری که هر فرد می‌تواند از این مجاری بخرد، محدود است. ما در این مقاله راه بهتری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه‌هایتان را به شما نشان خواهیم داد و آن خرید ارز دیجیتال تتر است.

دلار بخریم یا تتر؟؛ کدام گزینه برای سرمایه گذاری و حفظ سرمایه مناسب است؟

این روزها که شرایط اقتصادی دچار رکود و افول شده است، بسیاری از افراد به این فکر می‌کنند که چگونه ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند؟ برخی برای حفظ ارزش سرمایه و دارایی‌های خود اقدام به خرید املاک می‌کنند، برخی طلا و سکه می‌خرند و برخی نیز اقدام به خرید ارز خصوصاً دلار می‌کنند. اما خرید هر یک از اینها مخاطرات و ریسک‌های مختص به خود را دارد. مثلاً برای خرید دلار علاوه بر اینکه باید زمان زیادی برای مراجعه به صرافی یا شعبات ارزی بانک‌ها، صرف شود، میزان دلاری که هر فرد می‌تواند از این مجاری بخرد، محدود است. ما در این مقاله راه بهتری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه‌هایتان را به شما نشان خواهیم داد و آن خرید ارز دیجیتال تتر است. ارز دیجیتال تتر یک استیبل کوین است که ارزش برابری و پشتوانه آن ۱ دلار آمریکا است و به‌ازای هر تعداد ارز دیجیتال تتری که می‌خریم یک دلار در بانک نگهداری شده است. حالا ممکنه است این سؤال برایتان پیش بیاید که خب چه فرقی می‌کند که دلار بخریم یا تتر؟ خرید و فروش تتر چگونه است؟ برای گرفتن پاسخ این سؤالتان تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

معرفی ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر با نماد USDT، یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین است که توکن‌های در گردش آن با مقداری معادل ۱ دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند و آن را به یک استیبل کوین با قیمت ۱ دلار تبدیل می‌کند. استیبل کوین‌ها ارزهای سنتی مانند دلار، یورو یا ین ژاپن را که در یک حساب بانکی مشخص نگهداری می‌شوند، ردیابی می‌کنند.

تتر در جولای ۲۰۱۴ با نام RealCoin راه‌اندازی شد و در نوامبر توسط Tether Ltd.، شرکتی که مسئول حفظ مقادیر ذخیره ارز فیات است، به Tether تغییر نام داد. معاملات آن در فوریه ۲۰۱۵ آغاز شد. توکن‌های تتر که توسط صرافی ارز دیجیتال BitFinex توسعه یافته‌اند، توکن‌های بومی شبکه تتر هستند که از اکتبر ۲۰۲۱، پنجمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است که بیش از ۶۸ میلیارد دلار ارزش دارد.

تتر2

مزایای استفاده از ارز دیجیتال تتر

ارز دیجیتال تتر به‌نوعی از ارزهای دیجیتال به نام استیبل کوین تعلق دارد که هدف آن ثابت نگه داشتن ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال است، برخلاف نوسانات گسترده مشاهده شده در قیمت سایر رمزارزها محبوب مانند بیت کوین و اتریوم. این امر به این ارز دیجیتال اجازه می‌دهد به‌جای استفاده به‌عنوان واسطه سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه، به‌عنوان وسیله مبادله و شیوه ذخیره‌سازی ارزش مورداستفاده قرار گیرد.

رمزارز تتر به طور خاص به دسته استیبل کوین‌های دارای وثیقه فیات تعلق دارد. این بدان معناست که یک ارز فیات مانند دلار آمریکا، یورو یا ین، پشتوانه هر کوین تتر در گردش است.

 ارز رمزنگاری شده تتر به طور خاص برای ایجاد پل لازم بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال و ارائه ثبات، شفافیت و حداقل هزینه تراکنش به کاربران طراحی شده است. این نسبت در برابر دلار آمریکا ثابت است و نسبت ۱ به ۱ را با پول ایالات متحده حفظ می‌کند.

ارز دیجیتال تتر همچنین منبع اصلی نقدینگی برای بازار ارزهای دیجیتال است، چنان که در فوریه ۲۰۲۱، ۵۷ درصد از کل معاملات بیت کوین در USDT انجام شد.

USDT راهی را برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد تا از نوسانات شدید سایر ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند. با انتقال ارزش به تتر یک معامله‌گر ممکن است خطر قرارگرفتن در معرض افت ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتال را کاهش دهد. همچنین انتقال بیت کوین به تتر به‌جای دلار آمریکا بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر است.

درحالی‌که ارز دیجیتال تتر قبلاً به زیر ۱ دلار کاهش‌یافته است و حالا به بالای ۱ دلار رسیده است، این استیبل کوین می‌تواند ارزش خود را حفظ کند؛ زیرا با صندوق ارز فیات منطبق است و ۱۰۰ درصد توسط ذخایر تتر حمایت می‌شود.

ارز دیجیتال تتر برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال مفید است زیرا راهی برای جلوگیری از نوسانات شدید سایر ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد.

 علاوه بر این، داشتن USDT در مقابل دلار آمریکا، هزینه‌های تراکنش را حذف می‌کند و به تأخیر می‌اندازد درحالی‌که دلار آمریکا اجرای تجارت در بازار ارزهای دیجیتال را مختل می‌کند.

ارز رمزنگاری شده تتر را به‌راحتی و به هر میزان که بخواهیم، می‌توانیم خریداری کنیم و در کیف پول دیجیتال خود نگهداری کنیم. همچنین این ارز دیجیتال را در هر کجای دنیا که بخواهیم می‌توانیم خرج کنیم.

بین دلار و تتر کدام را انتخاب کنیم؟

تتر3

باتوجه‌به مزایایی که در بالا ذکر شد و ازآنجاکه خرید دلار آمریکا زمان‌بر است و حجم محدودی از آن را می‌توان خریداری و نگهداری کرد، نتیجه می‌گیریم که خرید تتر از چند جهت نسبت به خرید دلار مزیت دارد:

  1.  زمان کمتری صرف می‌شود
  2.  محدودیتی در میزان خرید و فروش تتر وجود ندارد
  3. هزینه‌های تراکنش حذف می‌شود
  4. انتقال ارزهای دیجیتال به تتر سریع‌تر از دلار آمریکا است
  5. تتر دچار نوسانات شدید بازارهای ارز دیجیتال نمی‌شود و ارزش سرمایه را حفظ می‌کند

باتوجه‌به همه این موارد، توکن‌های تتر را می‌توان در صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده معروف که شامل Binanace، CoinSpot، BitFinex و Kraken می‌شود، معامله کرد. همچنین در ایران نیز می‌توان از طریق صرافی ارز دیجیتال والکس اقدام به خریدوفروش این توکن کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها