بلومبرگ تخمین زد:

مدیر عامل بایننس چهاردهمین ثروتمند جهان

خبرگزاری بلومبرگ برای اولین بار تونسته ثروت چانگ پنگ ژائو معروف به CZ، موسس و مدیرعامل بزرگترین صرافی رمزارز جهان یعنی بایننس رو تخمین بزنه و طبق این تخمین، ثروت اقای ژائو در حال حاضر 75 میلیارد دلار هست که اون رو به 14امین فرد ثروتمند در جهان تبدیل میکنه. 

مدیر عامل بایننس چهاردهمین ثروتمند جهان

 

بایننس یک صرافی رمزارز آنلاین است که امکان مبادله رمزارزهای متعددی را فراهم می‌آورد. در سال ۲۰۱۸ این صرافی از نظر حجم معاملات در جایگاه بزرگترین مرکز جابجایی رمزارز قرار گرفته بود. چانگ پنگ ژائو مدیر بنیانگذار (Changpeng Zhao) بایننس است

 

خبرگزاری بلومبرگ برای اولین بار توانسته ثروت چانگ پنگ ژائو معروف به CZ، موسس و مدیرعامل بزرگترین صرافی رمزارز جهان یعنی بایننس را تخمین بزند و طبق این تخمین، ثروت آقای ژائو در حال حاضر 75 میلیارد دلار هست که آن را به چهاردهمین فرد ثروتمند در جهان تبدیل میکند. 

 

آقای ژائو، ۴۴ ساله با ملیت چینی-کانادایی، کارمند سابق رستوران مک دونالد و برنامه نویس، در سال 2013 در حین صحبت هنگام بازی پوکر در شانگهای، با بیت کوین آشنا شد و بعد از مطالعه‌ی آن، تصمیم گرفت ساختمانش را بفروشد و با کل پول به دست آمده بیت کوین بخرد. یک سال بعد در صرافی Blockchain.info و بعد از آن در صرافی OkCoin مشغول به کار شد. 

 

بعد از کسب تجربه و فهم معایب صرافی های رمزارز رایج، تصمیم گرفت صرافی رمزارز خودش را تاسیس کند و در سال 2017 بایننس را تاسیس کرد. این صرافی تنها بعد از یک سال به بزرگترین صرافی رمزارز جهان تبدیل شد و تنها در سال گذشته بیش از 20 میلیارد دلار درامد داشت. 

 

بلومبرگ طبق اسناد مختلف تخمین میزند که ژائو با داشتن مالکیت بیش از 90 درصد بایننس، حدود دو هفته پیش بیش از 96 میلیارد دلار ثروت داشت که آن رو از ثروتمندانی مثل سرگئی برین و لری پیج، موسسان گوگل، بالاتر قرار میگرفت ولی حالا با افت قیمت رمزارزها این ثروت به 75 میلیارد دلار رسیده است. این رقم البته شامل رمزارزهایی که ژائو شخصا در اختیار دارد از جمله بیت کوین و بایننس کوین نمیشود، بنابراین ثروت او احتمالا بیشتر از اینهاست.

 

صرافی بایننس اما به لطف بزرگ بودنش مورد انتقاد دولت‌های مختلف به خصوص امریکا قرار گرفت و چندین شکایت علیه او توسط دادگستری امریکا و سازمان خدمات درآمد داخلی (سازمان مالیاتی امریکا) در جریان است. اما این صرافی با نداشتن مقر ثابت و مشخصی تا به حال توانسته کم و بیش از این مشکلات قانونی دوری کند. ولی در آینده‌ای نزدیک حداقل برای جذب سرمایه، احتمالا کشوری را به عنوان مقرش انتخاب کند که ممکن هست یکی از گزینه ها امارات باشد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها