جزئیات طرح محدودسازی کارت به کارت و تراکنش‌های مالی

این محدودیت تنها شامل «واریز به» کارت بانکی یک فرد است و کارت به ‎کارت از کارت بانکی‎ یک شخص به کارت‎های مختلف محدودیتی ندارد.

جزئیات طرح محدودسازی کارت به کارت و تراکنش‌های مالی

 توضیح بانک‎ مرکزی درباره محدودیتِ کارت‌به‌کارت

به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های محتمل در تبادلات پولی کشور، به‌زودی مجموع تعداد تراکنش‌های واریزی که به کارت‌های هر شخص حقیقی در یک‎روز انجام می‌گیرد به ۲۰ تراکنش محدود خواهد شد. 

این محدودیت تنها شامل «واریز به» کارت بانکی یک فرد است و کارت به‎ کارت از کارت بانکی‎ یک شخص به کارت‎های مختلف محدودیتی ندارد.

دستور بررسی دوباره محدودیت کارت به کارت

روابط عمومی بانک مرکزی گفت: پیرو اخبار منتشر شده در خصوص محدودیت تراکنش‌های «واریز به» کارت، به اطلاع هم میهنان گرامی می‌رساند، این محدودیت تاکنون توسط هیچ بانکی اعمال نشده است.

حسب دستور ریاست کل بانک مرکزی در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد، ‌مقرر گردید این موضوع بار دیگر مورد بررسی قرار گرفته و رویه‌های بانک‌مرکزی به نحوی تعیین شود که نگرانی برای کسب و کارها ایجاد نشود.

شوک به کسب و کارهای مجازی با بخشنامه عجیب بانک مرکزی

روزنامه هفت صبح نوشت: با بخشنامه جدید بانک مرکزی و محدود شدن تعداد تراکنشات واریزی هر فرد، کسب و کارهای مجازی در فروش محصولات خود دچار مشکل خواهند شد.

بخشنامه‌ای برای اعمال محدودیت در تراکنش‌های واریزی به بانک‌ها ابلاغ شده است و در پی آن هر فرد با کد ملی خود روزانه تنها ۲۰ تراکنش و ماهانه ۸۰ تراکنش واریزی می‌تواند داشته باشد.

اغلب کسب و کارهای وابسته به شبکه های اجتماعی به دلیل عدم امکان استفاده از درگاه پرداخت در شبکه های اجتماعی  از طریق «کارت به کارت» اقدام به اخذ مبالغ کالاهای مورد معامله می کنند که در صورت اجرایی شدن این بخشنامه با مشکلاتی جدی در فروش مواجه می شوند. 

 پدیده ای که در پی چنین تصمیمات غیرکارشناسانه ای رخ می دهد می تواند شامل اجاره کردن کارت های بانکی دیگران و … شود که برای خریداران و فروشندگان می تواند دردسر ساز شود.

واکنش متفاوت یک اقتصاددان به این طرح

بهنام صمدی خبرنگار حوزه اقتصاد در شبکه اجتماعی خود نوشت: ‌قمار رو‌ بهانه کردند تا برای هر کد ملی محدودیت ۲۰ تراکنش در روز بذارن. 

اما قصدشون چیه؟ که تمام کسب و کارهای خرد هم‌ برن دستگاهPOS یا درگاه پرداخت بگیرند. 

اخذ نماد اعتماد الکترونیک هم از شنبه اجباری شده؛ چرا؟ که پرونده مالیاتی تشکیل بشه.

بهنام صمدی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها