گرون‌ترین خودروهای جهان در سال ۱۴۰۰ کدام‌ها هستند؟

گرون‌ترین ماشینی که تابه‌حال سوار شدید یا حتی دیدید، چی بوده و چه قیمتی داشته؟ ۱۰۰میلیون؟ ۵۰۰میلیون؟ ۲میلیارد؟ فکر می‌کنید گرون‌ترین خودروی دنیا چقدر قیمت داره؟ گرون‌ترین خودروی دنیا در سال جاری، فراری ۲۵۰ جی‌تی‌او، مدل ۱۹۶۳ است که حدود ۲تریلیون تومن ارزش داره!

گرون‌ترین خودروهای جهان در سال ۱۴۰۰ کدام‌ها هستند؟

اگه می‌خواهید ۲تریلیون تومن رو بهتر تصور کنید، یعنی ۲۰۰میلیون بار خرید شارژ ۱۰هزار تومنی، یا می‌شه برای حدود ۸۰میلیون نفر جمعیت ایران، نفری ۲۵هزار تومن خرید شارژ با رمز دوم انجام داد! همین حساب‌کتاب رو با خرید بسته اینترنت رایتل و ایرانسل و همراه اول هم می‌شه کرد.

در این نوشته، علاوه بر فراری ۲۵۰ جی‌تی‌او، ۹ خودروی دیگه رو هم بررسی می‌کنیم که در فهرست ۱۰ خودروی گرون امسال قرار دارن. این شما و این هم ماشین‌هایی که ازمابهترون سوار می‌شن!

 

۱. فراری ۲۵۰ جی‌تی‌او، مدل ۱۹۶۳

قیمت بر اساس دلار ۲۸هزار تومنی: حدود ۲تریلیون تومن!

این فراری «گرون‌ترین خودروی تاریخ» لقب گرفته! این ماشین جذاب سال 196۴ برنده مسابقه اتومبیل‌رانی تور دو فرانس شد. جالب بدونید فقط 36 دستگاه از این خودرو، اون‌هم بین سال‌های 1962 تا 1963 ساخته شده و بعد از اون هم دیگه تولید نشد.

سرعت این یوزپلنگ دنیای ماشین‌ها، حدود ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت و طی فقط ۶٫۱ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر شتاب می‌گیره. شاید در ذهنتون این اعداد و ارقام رو با سرعت و شتاب ماشین‌های امروزی مقایسه کنید، ولی باید توجه داشته باشید که این مدل فراری سال ۱۹۶۳ تولید شد!

برای همین هم با گذشت این همه سال از تولیدش، و عرضه خودروهای سریع‌تر و چه‌بسا قشنگ‌تر، فراری ۲۵۰ جی‌تی‌او هنوز هم با قیمتی حدود ۷۰۰میلیون دلار بر دنیای ماشین‌های گرون‌قیمت دنیا حکم‌رانی می‌کنه و دل خیلی از ثروتمندها رو با خودش برده!

 

۲. بوگاتی لا واچو نوار

قیمت بر اساس دلار ۲۸هزار تومنی: بیش از ۵۰۰میلیارد تومن!

بوگاتی سال ۲۰۱۹ این سوپراسپرت جذاب رو عرضه کرد و به‌جای اسم‌های پرطمطراق و عجیب‌غریب، اسم لا واچو نوار رو براش انتخاب کرد که در زبان فرانسوی به‌معنی «ماشین سیاه» است. البته جذابیت این ماشین فوق‌گرون فقط به اسمش محدود نمی‌شه.

این ماشین دلبر پوسته‌ای از جنس فیبر کربن داره و انگار که مجسمه‌ساز قهاری، اون رو با دست تراش داده! موتور چهار توربو با قدرت 1500 اسب بخار، سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ طی ۲٫۴ ثانیه، این مدل بوگاتی رو به دومین ماشین گرون جهان تبدیل کرده.

۳. پاگانی زوندا، مدل اچ‌پی بارچتا

قیمت بر اساس دلار ۲۸هزار تومنی: حدود ۵۰۰میلیارد تومن!

هرقدر هم که تلاش کنید، هرگز نمی‌تونید صاحب پاگانی زوندا، مدل اچ‌پی بارچتا بشید، چون از این سوپرماشین منحصربه‌فرد، فقط ۳ دستگاه ساخته شد و اون سه دستگاه هم صاحبانی داره که ترجیح می‌دن زوندای خودشون رو تو ۱۰ تا پارکینگ تودرتو پنهان کنن.

پوسته این ماشین از فیبر کربن ساخته شده و بدنه فوق‌سبکی داره که علاوه بر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت با شتاب صفر تا ۱۰۰ طی ۳٫۴ ثانیه، احساس سرعت بالا رو هم به راننده القا می‌کنه؛ احساس عجیبی که فقط با پاگانی زوندای ۵۰۰میلیارد تومنی می‌شه تجربه کرد.

 

۴. بوگاتی چنتو دیه‌چی

قیمت بر اساس دلار ۲۸هزار تومنی: حدود ۲۵۰میلیارد تومن!

بازهم ماشینی با تولید بسیار محدود؛ بوگاتی چنتو دیه‌چی که فقط ۱۰ دستگاه از اون تولید شد و علی‌رغم قیمت فوق‌بالا، مشتری‌های پروپاقرصی هم داشت و داره. این مدل بوگاتی، جزو خودروهای مجللی به شمار می‌ره که در تاریخ خودروسازی نمونه‌ش کمتر پیدا می‌شه.

موتور 1577 اسب بخاری چهار توربو این سوپرخودرو، با سرعت ۳۷۹ کیلومتر بر ساعت، شاید اون رو به سریع‌ترین بوگاتی موجود در جاده‌ها تبدیل نکنه، اما مسلما با شتاب ۲٫۴ ثانیه از صفر تا ۱۰۰، پرشتاب‌ترین مدل بوگاتی، با زیبایی ظاهری منحصربه‌فردِ، که فقط به درد ثروتمندان لوکس‌باز می‌خوره!

 

۵. بوگاتی دیوو

قیمت بر اساس دلار ۲۸هزار تومنی: حدود ۱۷۰میلیارد تومن!

شهرت بوگاتی برای ابرخودروهای مجلل و گرون‌قیمت و منحصربه‌فردش، با بوگاتی دیوو ادامه پیدا می‌کنه که محصول همین سال ۲۰۲۱ جاریِ و فقط هم ۴۰ دستگاه از اون تولید و عرضه می‌شه. پس اگه حدود ۱۷۰میلیارد تومن پول دارید، یک لحظه رو هم از دست ندید.

این مدل بوگاتی ظاهر عجیب‌غریب و جذابی داره، موتور چهار توربو با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت داره و سرعت صفر تا ۱۰۰ رو فقط در ۲٫۴ ثانیه پر می‌کنه. ضمن اون‌که تا ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت هم سرعت می‌گیره و این احساس رو بهتون می‌ده که روی ابرها پرواز می‌کنید.

 

۶. بوگاتی شیرون سوپراسپرت

قیمت بر اساس دلار ۲۸هزار تومنی: حدود ۱۶۰میلیارد تومن!

بوگاتی شیرون سوپراسپرت، سرعت، قدرت و زیبایی رو در کنار هم عرضه می‌کنه. این خودروی شیک، هنر و مهارت ده‌ها استاد زبردست این حوزه رو در دل خودش جا داده تا به یکی از بی‌مثال‌ترین و گرون‌ترین خودروهای دنیا تبدیل بشه و دل همه عاشق‌های برند بوگاتی رو با خودش ببره.

از این بوگاتی جذاب فقط ۳۰ دستگاه تولید شد. ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت سرعت داره و صفر تا ۱۰۰ رو در عرض ۲٫۴ ثانیه پر می‌کنه. این بوگاتی دوست‌داشتنی، علاوه بر این توانایی‌ها و قابلیت‌هاش، سیستم سرگرمی هم داره و با اپل و اندروید کار می‌کنه.

 

۷. گوردون مورای تی۵۰

قیمت بر اساس دلار ۲۸هزار تومنی: حدود ۹۰میلیارد تومن!

گوردون مورای، سازنده خودروهای استثنایی، حالا در پس ۵۰ سال تجربه، می‌خواد گوردون مورای، مدل تی۵۰ رو به بازار عرضه کنه، خودرویی که قرار تا ۳۵۴ کیلومتربر ساعت سرعت داشته باشه، اما عدد رسمی شتابش هنوز اعلام نشده!

این ماشین افسانه‌ای که گیربکس شش‌سرعته دستی، پیشرانه تنفس طبیعی و موتور کوچک و قدرتمندی داره، برای سه سرنشین طراحی شده. در این ماشین جذاب، به‌جای آینه، از نمایشگرهای دیجیتال استفاده شده تا راننده دیدی ۳۶۰درجه به اطرافش داشته باشه.

 

۸. کونیگزگ جسکو

قیمت بر اساس دلار ۲۸هزار تومنی: حدود ۸۰میلیارد تومن!

ابرخودروی شرکت کونیگزک با نام جسکو، ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت داره، اما با سوخت اتانول، می‌تونه تا ۱۶۰۰ اسب بخار هم قدرت تولید کنه. به همین خاطر به یکی از سریع‌ترین ابرخودروهای جهان در سال ۲۰۲۱ تبدیل شده و چشم طرف‌داران این خودروها رو به خودش خیره کرده.

سرعت این سوپراسپرت جذاب، در کمتر از ۳ ثانیه، از صفر به ۱۰۰ می‌رسه و سرعتش هم در نهایت به ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. از این ماشین هم فقط ۱۲۵ دستگاه تولید می‌شه که خیلی از اون‌ها هم پیش‌فروش شده‌ان؛ قیمت چند؟ فقط حدود ۸۰میلیارد تومن!

 

۹. مرسدس ای ام جی پروژه وان

قیمت بر اساس دلار ۲۸هزار تومنی: حدود ۷۵میلیارد تومن!

مسلما در هر فهرستی که از ترین‌های دنیای خودرو صحبت بشه، جناب مرسدس جا داره. در فهرست گرون‌ترین خودروهای جهان هم رتبه نهم به مرسدس ای ام جی پروژه وان می‌رسه که حدود ۷۵میلیارد تومن ناقابل قیمت داره.

بنابر اطلاعات وب‌سایت مرسدس، شتاب این مدل از صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، فقط ۶ ثانیه طول می‌کشه و سرعتش هم در نهایت به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. این سرعت بالا به‌خاطر چهار موتور الکترونیکیِ که به پروژه وان مرسدس قدرت عجیبی می‌دن.

 

۱۰. استون مارتین والهالا

قیمت بر اساس دلار ۲۸هزار تومنی: حدود ۳۵میلیارد تومن!

در نهایت به استون مارتین مدل والهالا می‌رسیم که قدرت و عشق رو در کنار هم به کار گرفته تا ماشینی به دنیا عرضه کنه که برنده همه مسابقه‌ها بشه! از این ماشین ۳۵میلیارددلاری فقط ۵۰۰ دستگاه تولید می‌شه تا فقط به ۵۰۰ نفر روی کره زمین برسه.

فضای داخلی این خودرو پر از عناصر نوآورانه است و راننده و سرنشین‌ها رو با خودش به آینده می‌بره. این ماشین جذاب هم به سیستم سرگرمی مجهز شده، ۹۳۷ اسب بخار قدرت داره، شتاب صفر تا ۱۰۰ رو در ۳٫۴ ثانیه پر می‌کنه و در نهایت هم ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیره.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها