ویژگی های بسته بندی خرما صادراتی

قبل از پرداختن به جعبه و کارتن های صادراتی خرما جهت بسته بندی، میخواهیم کمی از خرما برایتان صحبت کنیم تا علل های پر مصرف بودن آن در جهان، بیشتر برایتان آشکار شود.

ویژگی های بسته بندی خرما صادراتی

 

ویژگی های بسته بندی خرما صادراتی

قبل از پرداختن به جعبه و کارتن های صادراتی خرما جهت بسته بندی، میخواهیم کمی از خرما برایتان صحبت کنیم تا علل های پر مصرف بودن آن در جهان، بیشتر برایتان آشکار شود.

سرانه کشت و برداشت خرما در ایران بسیار بالاست. بعد از کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس، ایران یکی از بزرگترین  تولیدکننده های خرما به سراسر جهان میباشد که بیشترین مقدار آن در شهرهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، خرمشهر و غیره است. خرما یکی از مناسب ترین میان وعده هایی است که میتوان استفاده کرد.

کسانی که از یک رژیم غذایی سالم پیروی میکنند معمولا در میان وعده های خود از خرما استفاده میکنند زیرا این میوه گرمسیری با قند طبیعی خود احساس سیری به افراد میدهد و میتواند جایگزین قندهای مصنوعی باشد.

در میان سفره های ایرانی خرما و چای از اجزای جدا نشدنی میباشند. این دو ماده غذایی را میتوان در هر خانه ای ایرانی یافت. معمولا خرید و فروش خرما در ماه مبارک رمضان بسیار  از پیش افزایش می یابد. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد خرما به دلیل قند طبیعی که دارد تا حد زیادی احساس سیری را القا میکندو افراد در این ماه در وعده سحری خود برای سیری نسبی که خرما میدهد آنرا مصرف میکنند و در وعده افطار نیز برای رفع گرسنگی بیش از حدی که در طول روز به روزه دار وارد شده است خرما مناسب ترین گزینه است.

یکی از فواید بالایی که این میوه گرمسیری دارد این است که دارای آهن بالایی میباشد و به شدت برای افراد کم خون توصیه میشود و در کنار آهن بالا، برای ناراحتی های معده همانند زخم معده نیز مفید میباشد.

آیا فرقی میان خرما صاداراتی با سایر خرماهای موجود در بازار وجود دارد؟

خرما1

در پاسخ به این سوال باید گفت بله! خرماهای صادراتی در مقایسه با سایر خرماهای بازار داخلی تفاوت دارند به دلیل آنکه این محصولات قرار است صادر شوند و مشتریان دیگر کشورها از آنها استفاده کنند مهم ترین نکته در خصوص صادرات چنین محصولاتی کیفیت و مرغوبت خرما میباشد برای مثال خرما پیارم، شاهانی، کبکاب، مضافتی یکی از مناسب ترین انواع خرما برای صادرات به سایر کشورهاست.

بیشتر بدانید: جعبه و کارتن خرما صادراتی در انواع گوناگون

در کنار کیفیت خرما نکات دیگری نیز برای بازاریابی و فروش این کالا بسیار حائز اهمیت است. آن دو نکته که به آن اشاره شد بسته بندی و ویژگی های مربوط به آن است. شاید بارها این جمله کلیشه ای را شنیده باشید که بسته بندی پوشش یا لباس محصول شماست!  در کنار کلیشه ای بودن این جمله  باید گفت که بسیار درست است. اولین چیزی که مشتریان با آن روبرو هستند پک کالاست.

بسته بندی محصولات مهم ترین چیز در فروش آنهاست. هنگامی که مشتری در حال قدم زدن در فروشگاه به دنبال محصول مورد نظر خود است مطمئنا با برندهای زیادی روبرو خواهد شد و دست به خرید آن محصولی میزند که از نظر کیفیت بسته بندی و طراحی چشمگیرتر باشد.

محصولات صادراتی معرف کشور تولید کننده شان میباشند پس، از نظر کیفیت، خود محصول و بسته بندی می بایست درجه یک باشند. امروزه جعبه خرماهای زیادی را مشاهده میکنید که انواع و اقسام خرما درون آنها چیده میشوند.

اکثر این جعبه خرماها از یک کفی خرما و سرجعبه تشکیل شده اند که کفی خرماهای موردنظر با منگنه، شکل جعبه را به خود میگیرند. با توجه به ممنوعیت و محدودیت هایی که در کشورهای متعدد در خصوص نوع و چگونگی صادرات وجود دارد، از وارد شدن محصولاتی که در بسته بندی آنها از هر گونه فلز استفاده شده است ممانعت میکنند. به همین دلیل جعبه خرماهایی که توسط فلز منگنه، شکل جعبه به خود گرفته اند نمیتوانند یک بسته بندی مناسب برای خرمای صادراتی باشند.

کفی های قفل دار و دوبل، بدون دخالت فلز یکی از بهترین گزینه ها برای صادرات خرما به اروپا میباشد. کفی خرما صادراتی برای پوشش دادن بازار صادرات خرمای ایران نتیجه خوبی داده است.

 

 

بیتشر بدانید : کفی خرما صادراتی در چندین مدل

در کنار این نکته طراحی جعبه خرما نیز از اهمیت ویژه ای برخورداراست. در بازارهای داخلی انواع جعبه خرماهای زیادی را با طراحی های متفاوت مشاهده میکنید معمولا هر یک از آنها با یک شکل در طرح و نقش های مختلف به چشم میخورند.

خرما2

در زمینه صادرات، بحث طراحی اندکی متفاوت میشود. بسته بندی های صادراتی می بایست در درجه اول از نوع کیفی و در نکته بعد از آن، از لحاظ زیبایی ترغیب کننده  باشند. برای مثال یک طراحی منحصر به فردی که امروزه برای جعبه خرماها طراحی میشود اینگونه است که قسمتی از بسته بندی نشان دهنده محصول درون پک میباشد که در خصوص موادغذایی همانند خرما، آن قسمت توسط طلق پوشیده شده است تا آلودگی و گرد و  غبار بر روی محصول ننشیند.

 

حتی در برخی موارد دیده شده است که درون جعبه خرما در وزن های متفاوت منقسم هایی تعبیه شده است که خرما درون هر یک از آنها قرار گرفته و یک چینش منظم و مرتبی به ظاهر خرما داده میشود و مشتری پسند تر نیز میباشد.

طرح و نقشی که بر روی بسته بند های خرما طراحی میشود نیز به صورت اختصاصی و با توجه به نیاز و سلیقه تولیدکننده انجام میگیرد. معمولا بسته بندی های خرما در چاپ افست و یا فلکسو از رنگ هایی در طیف های تیره همانند: قهوه ای، مشکی و طلایی استفاده میشود و برند و نوشته های آن توسط فرآیندهای طلاکوبی و برجسته سازی جلوه بیشتری خواهد داشت.

خرما صادراتی با سایر خرماهای موجود در بازار از نظر کیفیت نیز تفاوت دارد برای مثال خرمای صادراتی باید کاملا یک دست و سالم باشد چرا که بسیاری از خرما فروش ها فقط ردیف اول خرما را مناسب و سالم قرار میدهند و در مواردی دیده شده است که ردیف زیرین کیفیت مناسب ندارد. خرمای سالم از نظر کیفی بسیار بالا بوده و امکان تفکیک شدن آنها از یکدیگر وجود دارد و در آخر اگر خرما با کیفیت، دارای بسته بندی ضعیف باشد، فروش زیادی نخواهد داشت پس اهمیتی که بسته بندی خرما دارد به اندازه کیفیت آن است.

سخن پایانی

کارتن سازی آوین پک    یکی از شرکت های است که در زمینه کارتن سازی، جعبه سازی، چاپ و بسته بندی با خط تولید مجهز به دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بیش از دو دهه تجربه، توانسته محصول رقابتی به نسبت همکاران خارجی خود تولید و به بازار ارائه نماید. برای کسب مشاوره خرید و ثبت سفارش جعبه و کارتن بسته بندی محصولات بازار داخلی و صادراتی میتوانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

راه های ارتباطی با ما: 91001919_026

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها