فوری / به این افراد بسته معیشتی کرونا تعلق نگرفت

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا درباره چرایی عدم پرداخت بسته معیشتی کرونا به برخی از افراد، توضیحاتی داد.

فوری / به این افراد بسته معیشتی کرونا تعلق نگرفت

حسین میرزایی سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا در بخش خبری ۲۱ اظهار کرد: وزارت رفاه تنها متولی شناسایی مشمولان است و براساس تعدادی که سازمان برنامه و بودجه به وزارت رفاه اعلام کرده بود، ۳۴ میلیون نفر شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در قدم اول یارانه معیشتی دریافت می‌کنند افراد را برای پرداخت کمک معیشتی کرونا انتخاب کردیم، گفت: افرادی که فاقد درآمد و شغل ثابت باشند، بیمه پرداز نداشته باشند مشمول دریافت حمایت معیشتی کرونا هستند همچنین شاخص چهارمی نیز وجود دارد و آن وضعیت تراکنش بانکی افراد بود، واریز‌های افراد از سال ۹۵ تا ۹۸ و ۶ ماهه سال ۹۹ تحلیل کردیم.

​میرزایی با بیان اینکه از ۳۴ میلیون نفر ۹ میلیون تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، بیان کرد: به افراد در موضوعات مختلف کمک‌های حمایتی واریز شده است به همین دلیل اطلاعات افراد را داریم.

وی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در حال حاضر معترض هستند، مطلع نیستند دریافت کردند یا خیر. اطمینان داریم کسانی که دریافت مشمول واقعی بودند.

سخنگوی حمایت معیشتی کرونا بیان کرد: بسیاری از افراد با داشتن شرایط مشمول نشدند چراکه ۳۴ میلیون نفر شناسایی شد اگر سازمان برنامه و بودجه اعلام کند که تعداد بیشتری را می‌توانیم معیشتی کرونا پرداخت کنیم وزارت رفاه آمادگی شناسایی گروه جدید را دارد. میرزایی خاطرنشان کرد: هیچ راه اعتراضی برای اعتراض جاماندگان وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها