فوری / سهامداران سهام عدالت بخوانند

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در سجام و احراز هویت است.

فوری / سهامداران سهام عدالت بخوانند

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در سجام و احراز هویت است.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه سهامداران سهام عدالت باید در سامانه (سجام) ثبت نام کنند، گفت: استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت نام در (سجام) و احراز هویت است.

محمد‌رضا پوررضایی در مورد وضعیت سهامداران سهام عدالت اظهار داشت : از حدود 49 میلیون سهامدار سهام عدالت که در سطح کشور وجود دارد، حدود 41 درصد که شامل بیش از 18 میلیون سهامدار می‌شود روش مستقیم و الباقی حدود 59 درصد که بیش از 27 میلیون سهامدار هستند، روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.

 

* تفاوت مدیرت سهام عدالت روش مستقیم و غیر مستقیم

پور رضایی افزود : افراد در روش مستقیم، مدیریت سبد سهام را خودشان برعهده گرفته اند و در مقابل افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند، مدیریت سهام عدالت را به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار کرده اند.

 

* فرآیند واریز سود سهام عدالت

مشاور اجرایی سهام عدالت در خصوص سود سهام عدالت تصریح کرد : روش پرداخت سود سهام عدالت برای افراد در روش مستقیم و غیر مستقیم فرایند متفاوتی دارد، به طوری که در روش مستقیم اگر افراد سجامی شده باشند، بر اساس توافق های فی مابین، سود سهام عدالت از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب آن ها واریز می شود و سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند سود سهام آن ها از طریق این شرکت به حساب شرکت های سرمایه گذاری استانی واریز خواهد شد.

 

*لزوم ثبت نام در سامانه سجام

وی با بیان اینکه معاملات 25 استان شرکت های سرمایه گذاری در بورس تهران فعال شده است، افزود : دارندگان روش های سهام غیرمستقیم باید برای دریافت خدماتی همانند دریافت سود سهام، شرکت در مجامع شرکت های سرمایه گذاری یا لغو انتخاب های بعدی در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت شوند و در حال حاضر در ادارات کل دارایی سطح کشور با همکاری استانداری‌ها و مدیران شرکت های سرمایه گذاری و هیات مدیره ها بسیج شده اند تا آمار سجامی ها افزایش پیدا کند.

 

* خدمات الکترونیک

مشاور اجرایی سهام عدالت درباره اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه سجام گفت : سهامداران می بایست مشخصات فردی، آدرس، موبایل و شماره حسابی که وجوه قابل واریز به آن باشد را در سامانه «سجام» ثبت کنند و سپس احراز هویت را انجام می دهند و بعد از آن همه عملیاتی مودر نیاز همانند شرکت در مجامع، پرداخت سود و ... به صورت الکترونیکی برای سهامدار انجام می‌شود.

همچنین برای سجامی شدن و احراز هویت هم مکانیزم های به این صورت است که سهامداران می‌توانند از طریق سیستم بانکی، کارگزاری ها و دفاتر پیشخوان در سطح کشور به صورت الکترونیک این روند را انجام دهند.

 

* وضعیت مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی

پوررضایی درباره آخرین وضعیت مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی نیز اظهار داشت : تا به حال مجامع شرکت های سرمایه گذاری 5 استان اصفهان، قم، خراسان شمالی و جنوبی و کردستان انجام شده و تا پایان دی ماه جاری نیز الباقی مجامع نیز باید برگزار شود.

 

* سجامی شدن، شرط حضور در مجامع

وی در ادامه افزود : افرادی که هنوز در «سجام» ثبت نام نکرده اند نمی توانند در مجامع شرکت های استانی شرکت کنند افزود : عدم ثبت نام در سامانه «سجام» و احراز هویت برای سهامداران در روش غیر مستقیم باعث می شود تا این گونه سهامداران نتوانند با عدم شرکت در مجامع در فرایند تصمیم گیری های مجمع همانند انتخاب اعضای هیات مدیره مشارکت کنند.

 

* هدف مشترک وزارت اقتصاد، سازمان بورس و سپرده گذاری مرکزی

مشاور اجرایی سهام عدالت با تاکید بر این که سهامداران در روش غیر مستقیم باید برخلاف نقل قول هایی که وجود دارد ثبت نام و احراز هویت خود را در سامانه «سجام» انجام دهند تصریح کرد : وزارت اقتصاد، سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی در تلاش هستند تا فرایند سجامی شدن سهامداران به سرعت نهایی شود و به طور نمونه در استان کرمان میزان ثبت نام ها از7 به بالای 37 درصد ثبت نامی در سامانه «سجام» رسیده و ما تاکید می کنیم که سهامداران در ثبت نام «سجام» تعجیل کنند.

 

*نحوه ثبت نام سجام در مناطق محروم

پوررضایی در این خصوص که در مناطق محروم و بدون اینترنت افراد چگونه نسبت به ثبت نام در سامانه «سجام» و احراز هویت باید اقدام کنند اظهار داشت : در جلسه ای که در وزارت اقتصاد تشکیل شد تصمیم بر این امر گرفته شد تا با استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات بانکی پست بانک که در سراسر کشور وجود دارد برای این گونه از مردم کمک رسانی موثری برای ثبت نام در سجام عملیاتی شود تا این افراد مجبور نشود به مناطق دیگر سفر کنند و از خدمات این دفاتر برای ثبت نام در سجام استفاده کنند.

 

منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها