خودروی جدید برای بازار ایران از راه رسید + تصاویر

چند هفته از انتشار نخستین تصاویر جتور X۷۰ با پوشش استتاری در تهران می‌گذرد و این موضوع تبدیل به یک معما برای رسانه‌های خودرویی شده که کدام شرکت در حال آزمایش این محصول است.

خودروی جدید برای بازار ایران از راه رسید + تصاویر

چند هفته از انتشار نخستین تصاویر جتور X۷۰ با پوشش استتاری در تهران می‌گذرد و این موضوع تبدیل به یک معما برای رسانه‌های خودرویی شده که کدام شرکت در حال آزمایش این محصول است. برخی گمانه‌ها حکایت از این دارد که مدیران خودرو به واسطه ارتباطی که بین جتور و چری برقرار است، قصد دارد این محصول را در ایران عرضه کند. با این حال این گمانه زنی مردود است. ظاهرا چهار شرکت در حال مذاکره برای عرضه محصولات جتور در بازار ایران هستند و هنوز هیچ یک برای عرضه محصولات این شرکت به نتیجه نهایی نرسیده‌اند.

 

تأسیس برند جدید Jetour توسط چری | نمایندگی 777 مدیران خودرو شهرک غرب سعادت آباد

جتور X۷۰ در حال آزمایش در تهران، متعلق به شرکت بهمن موتور است. بهمن موتور قصد دارد پس از عرضه دیگنیتی در ایران، محصولات جتور را نیز در ایران عرضه کند. وجه اشتراک جتور X۷۰ در حال آزمایش با محصولات مدیران خودرو، پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ ۱۴۷ اسب بخاری آن است که در چری تیگو ۷، چری تیگو توربو، چری آریزو ۵ توربو و چری آریزو ۶ استفاده شده است، اما بر خلاف آن چه رسانه‌های فارسی زبان عنوان کرده‌اند، قرار نیست این خودرو با جعبه دنده دو کلاچه‌ای که در کاتالوگ‌های رسمی بازار چین آن درج شده، در ایران عرضه شود. بر اساس شنیده‌های خبرنگار اتومبیل فارسی، بهمن موتور برای دور زدن ارتباط جتور X۷۰ با محصولات مدیران خودرو، یک جعبه دنده CVT را جایگزین آن کرده است.

 

همشهری آنلاین - تصاویر | جدیدترین شاسی‌بلند چینی در تهران | جتور X۷۰ چری را ببینید

​از سوی دیگر شرکت کارمانیا نیز که به تازگی فعالیت مستقل خود را آغاز کرده، به دنبال اخذ استانداردهای مربوط به عرضه محصولات جتور در ایران است. هنوز مشخص نیست که آیا کارمانیا، خود قصد عرضه محصولات جتور را در ایران دارد یا به عنوان یک عنصر سوم در حال گذراندن مراحل استاندارد است تا پس از دریافت استانداردهای لازم آن را در اختیار شرکت دیگری قرار دهد.

با این وجود ظاهرا یک شکایت حقوقی علیه شریک جتور در ایران به دلیل اقدام برای عرضه محصولات هلدینگ چری در جریان است و معلوم نیست این شرکت موفق به عرضه جتور در بازار ایران خواهد شد یا نه.

 

منبع: ایران جیب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها