مراحل تغییر کارگزاری از مفید به آگاه

مراحل تغییر کارگزاری از مفید به آگاه وسایر کارگزاری وآموزش برای تغییر ناظر سهام خود را در ادامه مطلب می بینید

مراحل تغییر کارگزاری از مفید به آگاه

شرایط و مراحل تغییر کارگزاری از مفید به آگاه را در ادامه مطلب مشاهده می کنید :قبل از هر چیز توجه کنید که شما محدودیتی در تعداد کارگزارهایی که با آن ها کار می‌کنید ندارید. در نتیجه اگر از خدمات کارگزار خودتان راضی نیستید کافیه یک کارگزار دیگر که خدمات مناسبی دارد پیدا کنید و بعد از ثبت نام، دارایی‌های خود را به این کارگزاری منتقل کنید. حالا ما مراحل تغییر کارگزاری را به صورت گام به گام برای شما معرف می‌کنیم.

 

گام اول: با استفاده از لینک زیر در کارگزاری آگاه ثبت نام کنید 

https://ex.agah.com/ref/LD2959/login

 

برای ثبت نام در کارگزاری‌ها می‌توانید هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری اقدام کنید. در حال حاضر اکثر کارگزاری‌ها در سایت خودشان امکان ثبت نام غیر حضوری را فعال کرده‌اند تا شما بعد از ثبت اطلاعات در این بخش روش امضای قرارداد کارگزاری را انتخاب کنید. برای امضای قرارداد تعداد زیادی از کارگزاری‌ها با دفاتر پیشخوان قرارداد دارند تا شما بتوانید با مراجعه به نزدیک ترین دفتر ثبت نام خود را تکمیل کنید. البته بعضی از کارگزاری‌ها امکاناتی مثل مراجعه نماینده به محل سکونت را هم دارند که در مورد این خدمات باید با کارگزاری هماهنگ کنید.

بعد از تکمیل ثبت نام و امضای قرادادها معمولا ظرف کمتر از یک هفته نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه معاملاتی کارگزاری برای شما ایمیل و پیامک می‌شود.

اگر قبلا در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت نکرده‌اید، قبل از این مرحله باید ثبت نام و احراز هویت خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشید، می‌توانید برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی و سریع‌تر انجام شدن این فرآیند، از احراز هویت غیرحضوری اپلیکیشن سیگنال استفاده کنید.

 

گام دوم: انتقال پول و سهام به کارگزاری جدید (تغییر کارگزار ناظر)

انتقال پول و سهام از کاگزاری قبلی (مفید) به کارگزاری جدید (آگاه )

در این مرحله شما باید پول و سهام خودتان را به کارگزاری جدید منتقل کنید.برای انتقال پول فقط یک روش وجود دارد و آن هم دریافت وجه از کارگزار فعلی و پرداخت آن به کارگزار جدید است. اما برای انتقال سهام شما چند راه حل دارید. اولین روش فروش سهام و انتقال پول آن است که به جز در شرایط خاص اصلا توصیه نمی‌شود. دومین روش هم تغییر کارگزار ناظر است که برای این کار باید به صورت زیر اقدام کنید:

در اولین قدم باید از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان یا مراجعه به دفاتر پیشخوان برگه گواهی سهام را تهیه کنید. بعد از تهیه کردن برگه گواهی سهام برای ثبت درخواست تغییر کارگزار می‌توانید به صورت حضوری به شعبه کارگزار جدید مراجعه کنید یا به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه معاملاتی درخواست تغییر کارگزار ناظر را ثبت کنید. تصویر زیر فرم تغییر کارگزار ناظر را برای یکی از سامانه‌های مورد استفاده در کارگزاری‌ها نشان می‌دهد.

بعد از ثبت درخواست و بارگذاری عکس گواهی سهام، معمولا طی دو روز کاری سهام شما به کارگزاری جدید منتقل می‌شود.

البته شما می‌توانید برای اینکه تغییر کارگزار ناظر سریعتر انجام شود، قبل از ثبت درخواست مقداری از سهام شرکت مورد نظر خودتان را در کارگزاری جدید بخرید. دقت کنید که بعضی از کارگزاری ها برای این حالت گزینه‌ای به عنوان “آخرین معامله نماد در این کارگزاری انجام شده است” را ایجاد کرده‌اند. معمولا در این روش، تغییر کارگزار بعد از یک روز کاری انجام می‌شود.

در پایان مراحل بالا فرآیند تغییر کارگزاری تمام می‌شود و می‌توانید از خدمات کارگزار جدید خودتان استفاده کنید البته توجه داشته باشید که همچنان امکان استفاده از کارگزار سابق هست و کار کردن با چند کارگزار به صورت همزمان هیچ مشکلی ندارد. فقط باید حواستان باشد که در هر نماد فقط از یک کارگزار استفاده کنید تا بعدها برای مدیریت و خرید و فروش سهام با مشکل خاصی مواجه نشوید.

افرادی که در چند کارگزاری ثبت‌نام کرده‌اند برای اینکه بخواهند نمادهای خود را به یک کارگزاری دیگر منتقل کرده و معاملات خود را از طریق کارگزاری جدید انجام دهند، باید از یک گزینه طراحی شده برای این اقدام استفاده کنند.

این گزینه در سامانه معاملاتی همه کارگزاری‌ها وجود دارد و معمولا یکی از گزینه‌های منوی تنظیمات سامانه معاملاتی است. به عنوان مثال روش تغییر کارگزاری ناظر در سامانه معاملات آنلاین دو کارگزاری مفید و آگاه به شکل زیر است.

 

                        

index2

 

خلاصه متن

به صورت خلاصه باید گفت که برای انجام معاملات و تغییر کارگزاری به آگاه ابتدا به وسیله سایت آگاه اکسپرس ثبت نام نمایید و جهت احراز هویت به دفاتر پیشخوان مراجعه فرمایید.

 

در حال حاضر احراز هویت در کارگزاری آگاه به صورت آنلاین ( غیرحضوری ) انجام می گیرد .

لینک ثبت نام :https://ex.agah.com/ref/LD2959/login

 

پس از صدور کد معاملاتی دسترسی “کاربر تستی” شما به دسترسی “مشتری” تبدیل خواهد شد. بعد از این فرآیند به وسیله منوی اصلی سامانه و انتخاب گزینه “تغییر کارگزار ناظر” قادر خواهید بود دارایی خود را به کارگزاری آگاه انتقال دهید. به منظور ارسال درخواست قادر هستید به بخش درخواست ‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر مراجعه نمایید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید برای شما عزیزان نمایان خواهد شد.

نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال نمایید. درخواست شما به وسیله کارشناسان قسمت اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما خواهد بود.

 

منبع : رصد بورس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها