طرح ایجاد بازارچه دائمی اشتغال با مشارکت فولاد خراسان ارائه شد

فرماندار فیروزه گفت: طرح ایجاد بازارچه دائمی اشتغال برای بانوان‌ و شرکت‌های نوپا در فیروزه به طور جدی در دستور کار قرار دارد که زمین آن اختصاص پیدا کرده و پیشنهاد مشارکت فولاد خراسان هم در این طرح داده شده است.

طرح ایجاد بازارچه دائمی اشتغال با مشارکت فولاد خراسان ارائه شد
ابوالفضل حکیم‌ پور سه‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان فیروزه افزود: از مجتمع فولاد خراسان نیز با توجه به توان‌گردش مالی این‌مجتمع انتظار می‌رود بتوانیم برای توانمند سازی جوامع محلی و ارائه برنامه‌های آموزشی استفاده کنیم که در زمان مدیریت قبلی و همینطور در مدیریت فعلی هم اراده زیادی در این خصوص به چشم نمی خورد که البته در این‌چارچوب چند طرح محوری در فیروزه برای استفاده از توان فولاد شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح شهرک‌ مسکونی فولاد با ظرفیت بالغ بر ۴۰۰ خانوار موجب توسعه و رونق منطقه بوده و بسیار برای فیروزه حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: هر چند توان اقتصادی شهرستان فیروزه برای حضور معین‌ های اقتصادی از استعداد بالایی برخوردار نیست اما طی این مدت کارهایی که انجام شده با همین‌توان‌کم قابل توجه و ارزنده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: جهت حمایت از نخبگان و کسب و کارهای جدید با کمک خیرین و شرکت صنایع غذایی چیکا کلنگ احداث مرکز رشد فیروزه در سه طبقه برای استقرار مرکز رشد و فناوری این شهرستان بر زمین زده شده است.

وی عنوان کرد: هرچند این‌فعالیت‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفت اما فعالیت معین های اقتصادی در حوزه مسئولیت‌ های اجتماعی ایشان در بخش مبارزه با کرونا تعطیل نشد و در این چارچوب با همکاری شرکت شتاب رویداد استارت آپ ویکند تخصصی فیروزه شروع شده و شرکت‌های صنایع غذایی مسما و شرکت صنایع غذایی چیکا، کارخانه قند فیروزه، شرکت‌ تعاونی توسعه فیروزه و رویان‌نور ایرانیان ره عنوان‌معین‌های اقتصادی فیروزه طی این مدت با تهیه بسته‌های معیشتی، مواد ضدعفونی کننده، توزیع نان رایگان، تولید ماسک و توزیع نهال‌های مثمر و غیر مثمر از عملکرد قابل قبولی برخوردار هستند.


در حوزه عملکرد اشتغال فیروزه رتبه هفتم استان را فیروزه به خود اختصاص داده

حکیم پور گفت: میزان اعتبار اختصاص یافته به فیروزه در زمینه اشتغال‌زایی ۷۰ میلیارد ریال بوده که بیش از ۲ برابر این میزان جذب شده و فیروزه در حوزه جذب ۱۶۷ میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای ۶۲۹ نفر در این‌حوزه‌ها به ترتیب رتبه ۱۴ و ۱۳ را در استان دارد.

وی افزود: در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی هم شهرستان فیروزه با جذب سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای ۲۲ نفر رتبه نهم استاندار دارد و در مجموع در حوزه عملکرد اشتغال فیروزه بر اساس گزارش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رتبه هفتم استان را فیروزه به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه طی این‌مدت جهاد کشاورزی ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده تصریح کرد: از پارسال با پرداخت ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در فیروزه زمینه اشتغال برای ۱۵۰ نفر فراهم شد و ۹۳۱ طرح با اعتبار ۱۰۱ میلیارد تومان به سایر دستگاه‌های ارسال شد.

وی اظهار داشت: نرخ بیکاری در شهرستان فیروزه ۱۲و نیم درصد است که این‌میزان بالغ بر یک‌ هزار و ۵۰۰ نفر بیکار در این شهرستان می‌شود که با اجرای طرح‌های اشتغال‌‌زائی هیچ بیکاری در فیروزه وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: در حوزه معین‌ های اقتصادی فیروزه ۴۲طرح با پیش‌بینی اشتغال‌زائی برای ۹۰۶ نفر اعلام شد که از این میزان تاکنون اشتغال‌زایی برای ۲۵۶ نفر محقق شده و در این چارچوب یکسری مشاغل فصلی و سالانه نیز زمینه اشتغال بالغ بر ۲۰۰ نفر را فراهم کرد و ۲۶ اقدام فرهنگی هم توسط معین‌ های اقتصادی فیروزه انجام شده است.
وی اظهار داشت: از ۱۷ مرداد ماه امسال هم طرح واگذاری ناحیه صنعتی کمال‌الملک آغاز می‌شود و زمین‌های همه ۱۶ واحدی که برای این‌ناحیه مجوزشان صادر شده بود به طور کامل واگذار می‌گردد همچنین طرح ناحیه صنعتی طاغنکوه هم در مرحله کارگروه امور زیربنایی است و در هفته دولت کلنگ احداث آن زده می‌شود و هم‌اکنون مراحل صدور مجوز برای استقرار مجتمع ذوب فلزات در این منطقه در جریان است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها