معاون اکتشاف و بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی فاز توسعه‌ای مجتمع نفلین سینیت کلیبر

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، حسام مقدمعلی؛ معاون اکتشاف و بهره برداری شرکت در حاشیه بازدید از ساخت فاز توسعه‌ای مجتمع نفلین سینیت کلیبر از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی فاز توسعه‌ای مجتمع نفلین سینیت کلیبر خبر داد و گفت: تا تکمیل فاز توسعه‌ای، میزان تولید محصول نفلین سینیت کیفی در مجتمع نفلین سینیت کلیبر در فاز نخست ۴۰ هزار تن خواهد بود.

 پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی فاز توسعه‌ای مجتمع نفلین سینیت کلیبر


وی در ادامه افزود: یکی از سیاست‌های دولت واگذاری فعالیت‌های معدنی به بخش خصوصی بود و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بر اساس تصمیم دولت، برون‌سپاری فعالیت‌ها را در اولویت کاری قرار داد که واگذاری مجتمع نفلین سینیت کلیبر به بخش خصوصی در این راستا است.
مقدمعلی با بیان اینکه در واگذاری فعالیت‌های معدنی به بخش خصوصی، بر حفظ وضعیت تولید و تسهیل سرمایه‌گذاری تاکید داریم، گفت: از این‌رو دولت مصمم است تا زمینه حضور سرمایه‌گذاران و فعالیت آنها را در حوزه تولید و اشتغال فراهم کند.
معاون بهره‌برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار داشت: تا به حال حدود ۴۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و ارزی در فاز توسعه‌ای مجتمع نفلین سینیت کلیبر هزینه شده است که برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه بایستی حدود ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز هزینه شود.
وی تصریح کرد: محصول تولیدی مجتمع نفلین سینیت کلیبر نویدبخش این است که ایران با داشتن ذخایر غنی و تولید محصول با کیفیت به قطب تولید نفلین سینیت در دنیا تبدیل خواهد شد.
در پایان معاون بهره‌برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، دلیل تأخیر در اجرا و تکمیل فاز توسعه‌ای مجتمع نفلین سینیت کلیبر را شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها