نقطه طلایی فعالیت های اکتشافی و توسعه ای ایمپاسکو خراسان جنوبی است

معاون اکتشاف و بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت خراسان جنوبی نقطه طلایی فعالیت های اکتشافی و توسعه ای ایمپاسکو است.

نقطه طلایی فعالیت های اکتشافی و توسعه ای ایمپاسکو خراسان جنوبی است
به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، حسام مقدم علی؛ معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت در هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران با اشاره به پتانسیل های خاص خراسان جنوبی در بخش مواد معدنی غیرفلزی گفت: ظرفیت های غیرفلزی این استان در سطح کشور خاص و منحصر بفرد بوده که حتی در کشورهای دیگر ظرفیت تولید پارک های شیمیایی عظیم با صنایع پایین دستی زیادی را ایجاد کرده است.

وی جمع کل رکوردهای ثبتی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در استان خراسان جنوبی را ۴۹ مورد در سامانه کاداستر نام برد و افزود: این ۴۹ مورد شامل ۶ پروانه بهره برداری، ۴ پروانه اکتشاف، ۲ گواهی کشف جدید و ۱۶ مورد درخواست ثبت می باشد .
مقدم علی خاطر نشان کرد: تعداد ۲۱ مورد محدوده نیز در همین رکوردهای ثبتی طی ماه های اخیر پس از بررسی های اکتشافی درخواست ابطال ثبت به سازمان صمت استان و آزادسازی محدوده ارسال شده و این موضوع بیانگر تمرکز قابل توجه فعالیت های اکتشافی ایمپاسکو در استان خراسان جنوبی است.
مقدم علی با اشاره به انجام ۸۵ هزار متر حفاری در خراسان جنوبی بیان کرد: با حضور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این استان رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان افزایش یافته است.
وی همچنین به اجرای طرح معادن کوچک مقیاس اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی یکی از استان های پایلوت در اجرای این طرح است.
مقدم علی با بیان اینکه ۴۳ درصد معادن استان خراسان جنوبی غیرفعال است، افزود: تاکنون نزدیک به ۱۶ مورد از این معادن احیاء شده و پیش بینی می کنیم تا ۲۵ مورد از این معادن بر اساس پتانسیل یابی صورت گرفته در استان احیاء گردد.
معاون اکتشاف و بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ادامه بیان کرد: بر اساس طرح جامع سند زغال سنگ کشور، طبس قطب اصلی تولید زغال سنگ در کشور خواهد بود که با تولید ۲٫۵ میلیون تن بالاترین میزان را در کشور خواهد داشت.
وی افزود: در برنامه ریزی های بلند مدت در حوزه زیرساختی و ایمنی در معدن زغالسنگ طرح هایی در دستور کار قرار گرفته است.
مقدم علی ادامه داد: علاوه بر فعالیت در معادن زغال سنگ پرورده شرقی و پرورده ۴ در حوزه زغال سنگ های حرارتی نیز در محدوده کوچک علی شمالی اقداماتی در حال انجام می باشد و تلاش می کنیم طرح جامع زغال سنگ حرارتی را در این حوزه تدوین کنیم.
وی شورابه ها را یکی دیگر از فعالیت های شرکت تهیه و تولید مود معدنی ایران در خراسان جنوبی دانست و گفت: در این حوزه نیز  معدن پلایای خور و بیابانک با ذخیره حدود ۲ میلیارد متر مکعب، دارای تنها واحد فرآوری کشور در این حوزه است.
مقدم علی افزود: در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری ۱۵ هزار تن پتاس با خلوص بالا در واحد پتاس خور و بیابانک استحصال شده که ناشی از برداشت ۱۸ میلیون مترمکعب شورابه از پلایای خور و بیابانک می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها