بهره‌برداری از بزرگراه خواجه-ورزقان

بزرگراه خواجه-ورزقان یک پروژه ملی است که با حمایت شرکت مس احداث شد. اداره راه و شهرسازی تلاش کرد تا در این پروژه از مشاوران، پیمانکاران و عوامل اجرایی خبره و دارای رزومه خوب و درخشان استفاده کند.

بهره‌برداری از بزرگراه خواجه-ورزقان

ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در مراسم بهره‌برداری از بزرگراه خواجه-ورزقان، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: بزرگراه خواجه-ورزقان که با حمایت شرکت مس احداث شد یک پروژه ملی محسوب می‌شود و اداره راه و شهرسازی به‌عنوان کارفرما تلاش کرد در این پروژه از مشاوران، پیمانکاران و عوامل اجرایی خبره و دارای رزومه خوب و درخشان استفاده کند.

به گزارش مستقل آنلاین وی افزود: در این پروژه از تمامی عوامل اجرایی به‌ویژه  دکتر سعد محمدی مدیرعامل شرکت مس و مهندس شریفی مدیر مجتمع مس سونگون تقدیر و تشکر می‌کنم چراکه همواره در این پروژه پیش‌قدم بودند و هیچ‌گونه محدودیتی را برای این پروژه قائل نبودند.
سلطانی ضمن تقدیر از قوه قضائیه، نیروی انتظامی و ... بابت مساعدت در عملیات ارزیابی گفت: با بازدید از این پروژه در تیرماه سال 97 و بررسی گزارش‌های پیشرفت فیزیکی ماهیانه به این نتیجه رسیدیم که بهترین قطعه این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 1.2 درصد در ماه است که نسبت به آمارهای کشوری آمار خوبی بود ولی با توجه به تأمین مالی این پروژه توسط شرکت مس که هیچ مشکلی در پرداخت مطالبات پیمانکاران وجود نداشت با برگزاری جلسات با تک‌تک عوامل و بررسی شرایط اعلام کردیم که حداقل پیشرفت فیزیکی کارفرما 2.6 درصد در ماه است که الحمدالله ما امروز شاهد پیشرفت فیزیکی ماهیانه 3.6 درصد در ماه هستیم که آمار بسیار فوق‌العاده‌ای است.
به گزارش مستقل آنلاین وی با اشاره به وضعیت مطلوب پیشرفت‌های فیزیکی قطعات 1 تا 5 این بزرگراه و همچنین اشاره به آمار اقداماتی همچون قالب‌بندی، آرماتوربندی، بتن‌ریزی، آسفالت و ... افزود: کل حجم عملیات خاکی این پروژه 16 میلیون مترمکعب است که بیش از 10 میلیون مترمکعب آن انجام شده است که پیشرفت فیزیکی این پروژه بدون محاسبه قطعات 1 و 5 دارای 86 درصد و با محاسبه این دو قطعه 60  درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها