برنامه مشترک سازمان هواپیمایی کشوری و کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه ارائه خدمات پهپادی کشاورزی به مددجویان

"مهدی قرنلی" رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری: امسال شرکت‌های بیشتری در زمینه تولید پهپاد برای ارائه خدمت اعلام آمادگی کرده‌اند.

برنامه مشترک سازمان هواپیمایی کشوری و کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه ارائه خدمات پهپادی کشاورزی به مددجویان

"مهدی قرنلی" رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم اجرایی سازی این برنامه، گفت: این مهم از سال گذشته آغاز شد و پهپادهای کشاورزی در اختیار گروه‌های مددجویی کمیته امداد قرار گرفت، اما امسال به صورت نظام یافته‌تر این برنامه در دستور کار قرار گرفته و شرکت‌های بیشتری در زمینه تولید پهپاد برای ارائه خدمت اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: این یکی از مشاغل پردرآمد کمیته امداد با درآمد ماهیانه دست کم ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان محسوب می‌شود که مددجویان را از گرفتن ‌کمک‌های مددجویانه بی‌نیاز خواهد کرد.

مهدی قرنلی

قرنلی خاطرنشان‌کرد: اکنون پنج شرکت در حال همکاری با کمیته امداد در این زمینه هستند که سال گذشته در مرحله نخست ۵۹ فروند پهپاد تحویل مددجویان دادند.

وی ادامه داد: مددجویان می‌توانند در قالب گروه‌های ۲ تا سه نفره، هر یک ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت هفت ساله دریافت کنند و بقیه سرمایه لازم برای خرید پهپادها را می‌توانند از شرکت‌های تولیدکننده به صورت تسهیلات یا با تخفیف دریافت کنند.

رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: این پهپادها به طور عمده در حوزه کشاورزی و مشاغل سمپاشی و بارور کردن درختان استفاده شده و در سایر حوزه‌ها از جمله نقشه‌برداری، تصویربرداری و داده‌برداری معادن کشور، پایش جنگل‌ها و خطوط برق و نیرو نیز  در دستور کار برنامه های آتی قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها