مدیرعامل صنایع شیر ایران پگاه مطرح کرد؛

تولید محصول شیر خشک نوزاد پایه در شهرکرد

مدیرعامل صنایع شیر ایران پگاه گفت: در مجموعه تولیدی شهرکرد این توفیق حاصل شد تا شیر خشک نوزاد پایه تولید شود، این مهم باعث شد تا هم نیاز به واردات این محصول برطرف شود.

تولید محصول شیر خشک نوزاد پایه در شهرکرد

 

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالامیر باروتکوب در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مجموعه صنایع شیر ایران با استفاده از ۲۸ شرکت در عرصه تولید شیر و صنایع لبنی وابسته به آن در حال فعالیت است.

وی افزود: از این ۲۸ شرکت ۱۷ مورد آن کارخانه تولیدی در سراسر کشور هستند.

مدیرعامل صنایع شیر ایران پگاه ادامه داد: استراتژیک‌ترین، مهم‌ترین و به روزترین کارخانه این مجموعه، کارخانه شیر خشک نوزاد شهرکرد است که فعالیت آن از ۱۶ کارخانه دیگر مجزا است.

باروتکوب عنوان کرد: ۱۶ کارخانه روزانه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر دریافت می‌کنند و انواع محصولات لبنی را تولید و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حساسیت کار در مجموعه شیر خشک نوزاد شهرکرد بالا است و همه کد محصولاتی که در این مجموعه تولید می‌شود تحت نظر معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مدیرعامل صنایع شیر ایران پگاه اضافه کرد: سال گذشته حجم بسیاری از مواد اولیه تولید شیر خشک نوزاد از خارج از کشور تأمین شد.

باروتکوب بیان کرد: در مجموعه تولیدی شهرکرد این توفیق حاصل شد تا شیر خشک نوزاد پایه تولید شود، این مهم باعث شد تا هم نیاز به واردات این محصول برطرف شود و هم بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده شیرخشک در دنیا که نماینده آن در قزوین در حال فعالیت است نیز نیاز خود در این خصوص را از این مجموعه تأمین کند.

وی تاکید کرد: برای تولید شیر خشک پایه نوزاد نمی‌توان از هر شیر در هر دامداری استفاده کرد، الزاماً باید شیر خام از دامداری با مشخصات خاصی تأمین شود که تنها از سه الی چهار مرکز دامداری صنعتی در کشور این شیر خام تهیه می‌شود.

مدیرعامل صنایع شیر ایران پگاه تصریح کرد: شیرخامی که در تولید شیر خشک نوزاد استفاده می‌شود باید فاقد فلزات سنگین، آفلاتوکسین و… باشد یعنی علوفه‌ای که مصرف می‌شود، خاص است.

باروتکوب یادآور شد: لزوم احداث دامداری مجزا برای کارخانه شیر خشک نوزاد از اولویت‌های صد درصد است.

وی افزود: هر چقدر وابستگی واردات مواد اولیه تولید شیر خشک نوزاد به خارج از کشور بیشتر باشد، خطر بیوتروریسم بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل صنایع شیر ایران پگاه ادامه داد: علاوه بر سرمایه‌گذاری‌هایی که در مجموعه شیر خشک نوزاد در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود، در خراسان، آذربایجان شرقی و در گلستان برای تولید محصول D90 که خاص تولید شیر خشک نوزاد بوده، اقداماتی در حال انجام است.

باروتکوب ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال احداث سردخانه در مجموعه شیر خشک پگاه شهرکرد انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها