معاون وزارت صمت:

ورود ۶۰ هزار خودرو تا پایان ۱۴۰۲ به کشور

معاون وزارت صمت و مجری طرح واردات خودرو در وزارتخانه گفت:دولت واردکننده نیست و فقط زیرساخت فراهم می‌کند. همه این کارها انجام و یک میلیارد یورو هم فراهم شده است.

ورود  ۶۰ هزار خودرو تا پایان ۱۴۰۲ به کشور

مهدی ضیغمی، معاون وزارت صمت و مجری طرح واردات خودرو در وزارتخانه به خبرفوری گفت: دلیل محقق نشدن وعده پیشین ۱۰۰ هزار خودرو، به خود شرکت‌ها برمی گردد.

ضیغمی ابا بیان اینکه امیدواریم ۶۰ هزار خودرو تا پایان ۱۴۰۲ وارد کشور شود، دامه داد: خودروی اقتصادی تعریفی دارد، خودروی زیر ۷، ۸ هزار یورو استاندارد لازم را برای ایران ندارد. با هزینه‌های واردات، باز هم چنین خودرویی در بازار ایران به بیش از ۸۰۰ میلیون می‌رسد.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌ای جدی برای واردات خودروهای برقی داریم. حداقل 2هزار خودروی برقی در فاز اول در همین آبان ۱۴۰۲ وارد خواهد شد و تاکسیرانی‌ها در اولویت هستند. در تلاشیم کاتالوگ‌های مربوطه را روی سایت قرار دهیم تا اگر عموم مردم علاقه به تهیه داشتند، در آینده اقدام کنند.

معاون وزارت صمت بیان کرد: چند شرکت داخلی برای واردات خودروی برقی درخواست داده و تایید هم گرفته‌اند، اکثر خودروهای هیبریدی به جز یک برند، چینی هستند. قیمت خودروهای هیبریدی، محدودیت سقف قیمتی نخواهد داشت و می‌توانند خودروهای دیگر را ثبت سفارش کنند.

منبع: خبر فوری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها