دستمزدها بیشتر شد،تورم کاهش یافت

پس از مدت 2 سال سرانجام میزان دستمزدها از نرخ تومر بیشتر شد که امیدواری برای بهبود شرایط اقتصادی را موجب شد.

دستمزدها بیشتر شد،تورم کاهش یافت

به گزارش مستقل آنلاین،بی بی سی نوشت:

رشد متوسط ​​دستمزدها برای اولین بار در دو سال اخیر از تورم بالاتر رفت و نشانه آن است که فشار بر هزینه های زندگی به تدریج کمتر می شود. آمارها نشان می دهد که دستمزدها با نرخ سالانه 7.8 درصد بین ژوئن و اوت افزایش یافته است. این رقم بالاتر از میانگین تورم در همان سه ماه بود که میزان افزایش قیمت‌ها را اندازه‌گیری می‌کند.

ارقام تجدید نظر شده نشان می دهد که حقوق در سه ماه منتهی به جولای از تورم پیشی گرفته است، به این معنی که دستمزدها برای اولین بار از اکتبر 2021 از قیمت ها پیشی گرفته است.

با این حال، افزایش دستمزدها متوسط ​​است و به این معنا نیست که فشار هزینه های زندگی برای همه کاهش می یابد. همچنان شکاف بزرگی بین دستمزد بخش دولتی و خصوصی وجود دارد.

رشد دستمزد کارگران بخش دولتی بین ژوئن تا آگوست به 6.8 درصد رسید، که اداره ملی آمار (ONS) گفت که این بزرگترین افزایش از زمان شروع رکوردهای مشابه در سال 2001 بوده است. اما میانگین افزایش حقوق کارکنان بخش خصوصی 8 درصد بوده است.

افراد شاغل در خدمات مالی و تجاری بیشترین افزایش را در دستمزد سالانه داشته اند و پس از آن افراد در بخش تولید قرار دارند. نرخ تورم کند شده است، اما در سال منتهی به آگوست 6.7 درصد، بیش از سه برابر بیشتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی انگلیس باقی مانده است.

چرا تورم انگلیس اینقدر بالاست؟

ارقام جدید تورم در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد که انتظار می‌رود روند کاهش قیمت‌ها را نشان دهد.

جرمی هانت، صدراعظم آلمان گفت: این خبر خوبی است که تورم اروپا در حال کاهش است و دستمزدهای واقعی در حال رشد هستند، بنابراین مردم پول بیشتری در جیب خود دارند. بانک مرکزی انگلیس در تلاش برای مهار تورم، نرخ بهره را افزایش داده است.

با این حال، ماه گذشته هزینه وام را 5.25 درصد نگه داشت و به دنبال آخرین آمارهای رشد دستمزد، تحلیلگران در کپیتال اکونومیکس بر این باورند که در حال حاضر نرخ ها بیشتر از این افزایش نخواهد یافت.

اشلی وب، اقتصاددان بریتانیایی در این شرکت تحقیقاتی، می گوید: «به نظر می رسد سرد شدن شرایط بازار کار باعث کاهش رشد دستمزدها در ماه اوت می شود. این از دیدگاه ما حمایت می کند که نرخ بهره به 5.25 درصد رسیده است. اما از آنجایی که ما گمان می‌کنیم رشد دستمزدها به آرامی کاهش می‌یابد، احتمالاً نرخ‌های بهره تا اواخر سال 2024 در اوج خود باقی خواهند ماند. »

تعداد فرصت های شغلی خالی در بریتانیا کماکان کاهش یافت و بین ژوئیه تا سپتامبر با 43000 کاهش به 988000 رسید. شرکت های املاک و مستغلات شدیدترین کاهش را در مشاغل موجود در مقایسه با سایر صنایع داشتند، به طوری که مشاغل خالی تقریباً 30 درصد نسبت به سه ماه قبل کاهش یافته است.

با کاهش تورم و دست‌وپنجه نرم کردن کارفرمایان با تاثیر نرخ‌های بهره بالاتر، اقتصاددانان انتظار دارند که افزایش دستمزدها کند شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها