تورم تک رقمی شد و به ۴ درصد رسید!

بر اساس آخرین آمار؛تورم در انگلیس و فرانسه کاهش یافت و به 4 درصد رسید.

تورم تک رقمی شد و به ۴ درصد رسید!


ترجمه:امیررضا نظری

به گزارش مستقل آنلاین،یورونیوز نوشت:

تورم فرانسه در ماه جولای به 4.3 درصد کاهش یافت که پایین ترین سطح از فوریه سال گذشته است، این اتفاق در حالی رخ داده کهاقتصاد بریتانیا از رکود اجتناب کرده است و بین آوریل تا ژوئن 0.2 درصد رشد کرده است.

۲ اقتصاد بزرگ اروپا روز جمعه خبرهای خوبی دریافت کردند، تورم در ژوئیه(تیرماه)در فرانسه به کمترین سطح از فوریه 2022 رسید وبریتانیا پس از گزارش رشد متوسط ​​0.2 درصدی بین آوریل و ژوئن، از رکود نجات یافت.

تورم قیمت مصرف کننده در فرانسه در ماه گذشته از 4.5 درصد در ژوئن به 4.3 درصد کاهش یافت و قیمت انرژی نسبت به مدت مشابهسال قبل 3.7 درصد کاهش یافت.  از سوی دیگر، قیمت مواد غذایی در ژوئیه 2023 هنوز 12.7 درصد بیشتر از یک سال قبل بود - اگرچه در مقایسه با عدد 13.7 درصد سال به سال ثبت شده در ژوئن کاهش یافت.

 قیمت حمل و نقل نیز در 12 ماه گذشته 5.4 درصد افزایش یافته است، در حالی که خدمات ارتباطی اکنون 6.1 درصد نسبت به سال گذشته ارزان تر است.

تورم اصلی که شامل قیمت‌های مشمول مداخله دولت و محصولات با قیمت‌های بسیار نوسان نمی‌شود، از 5.7 درصد در ژوئن به 5.0 درصد در جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

با وجود کاهش، تورم در فرانسه بسیار بالاتر از هدف ایده آل بانک مرکزی اروپا که نزدیک به، اما زیر 2 درصد است، باقی مانده است.

بریتانیا که در 12 ماهه منتهی به ژوئن 2023 با تورم بالاتر از بیشتر کشورهای اروپای غربی با 7.9 درصد دست و پنجه نرم می کند، ازورود رسمی به آنچه که رکود نامیده می شود - اجتناب کرده است اما آمارهای جدید نشان می دهد که اقتصاد راکد بریتانیا از اتحادیه اروپا عقب مانده است.

رشد اخیر اقتصاد کشور، 0.2 درصد در سه ماهه دوم سال، بهتر از پیش بینی کارشناسان و بهتر از سه ماهه اول سال است.

 دارن مورگان، مدیر داده های اقتصادی دفتر آمار ملی (ONS) خاطرنشان کرد: «بخش تولید یک ماه قوی داشت، به ویژه در بخشخودرو و داروسازی و هوای گرم در ماه ژوئن نیز به بخش ساخت و ساز، مسکن و غذا کمک کرد.»

 جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس، گفت: «اقداماتی که ما برای مبارزه با تورم انجام می‌دهیم در حال نتیجه دادن هستند.»

 از نظر تورم، بریتانیا همچنان بدترین وضعیت را در بین تمام کشورهای G7 دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • داود بهنیان

    دقیقا مثل کشور خودمان ایران که تورم تک رقمی است!!!!

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها