گرانی و تورم در مقایسه با پارسال افزایش شدیدی داشته است

بنابر داده های آژانس آمار،تورم امسال در مقایسه با پارسال افزایش شدیدی داشته است.

گرانی و تورم در مقایسه با پارسال افزایش شدیدی داشته است

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

داده‌های آژانس آمار مصر CAPMAS نشان داد که نرخ تورم سالانه مصرف‌کننده شهری مصر در ماه مارس به 32.7 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رسیده است که از رکورد تاریخی 31.9 درصد در فوریه گذشته است. 

 تورم ماه به ماه شهری از 6.5 درصد در فوریه و 4.7 درصد در ژانویه به 2.7 درصد در ماه مارس کاهش یافت.

 نرخ تورم فزاینده مصر به دنبال مجموعه‌ای از کاهش ارزش پول در مارس 2022، کمبود طولانی‌مدت ارز خارجی و تداوم تاخیر در واردات به این کشور است.

 مصر که در ماه دسامبر یک بسته حمایت مالی 3 میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد، از مارس 2022 پس از تهاجم روسیه به اوکراین که آسیب‌پذیری‌های اقتصاد این کشور را آشکار کرد، ارزش پول خود را به نصف کاهش داده است. اگرچه تورم ماه به ماه کند شد، اما همچنان در بین بالاترین نرخ های ثبت شده باقی ماند.

 کارگزاری نعیم در یادداشتی نوشت که این افزایش به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی مرتبط با تقاضای فصلی بالا مربوط به ماه رمضان، تاثیر کاهش ارزش ارز به ویژه در بازار غیررسمی و اثر کمبود مواد اولیه بوده است.

 پیش‌بینی متوسط ​​۱۳ تحلیل‌گر مورد نظرسنجی نشان می‌دهد که تورم سالانه مصرف‌کننده شهری در ماه مارس به ۳۳.۶ درصد افزایش یافته است.

 بالاترین نرخ تورم مصر 32.952 درصد بود که در ژوئیه 2017، هشت ماه پس از کاهش ارزش پول مصر به نصف به عنوان بخشی از بسته حمایتی 12 میلیارد دلاری قبلی صندوق بین المللی پول، به دست آمد.

 آمارهای بانک مرکزی در روز دوشنبه نشان داد که نرخ تورم اصلی، بدون احتساب سوخت و برخی اقلام غذایی بی ثبات، پس از جهش به رکورد 40.26 درصدی در فوریه، به 39.5 درصد کاهش یافت.  نظر تحلیلگران این پیش بینی را می گوید که این رقم احتمالا به زودی 42.25 درصد برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها