مبلغ میانگین حقوق معلمان مشخص شد

سخنگوی دولت گفت: میانگین حقوق معلمان از حدود ۱۰ و نیم میلیون تومان به بیش از ۱۵ میلیون تومان رسیده است. سهم حقوق معلمان در بودجه از ۹ درصد به ۱۴ درصد رسید یعنی افزایش ۵ درصدی یافت.

مبلغ میانگین حقوق معلمان مشخص شد

به گزارش مستقل آنلاین؛ معاون سیاسی که مسئول ستاد اجرایی انتخابات هستند در راستای مسئولیت اجرایی‌شان ابلاغیه‌ای داشتند که به منظور جلوگیری از تخلفات آن را دادند که بهتر بود به جای ابلاغیه عمومی به صورت موردی این مطالب را بیان می‌کردند، مشاهده هم کردید بلافاصله وزیر کشور این ابلاغیه را اصلاح کردند.

ایسنا نوشت: علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه الزهرا (س) گفت: تشکر ویژه از نمایندگان مجلس شورای برای اعتماد به وزیر کشاورزی بسیار تشکر می‌کنیم.سخنگوی دولت ادامه داد: ضمن تبریک هفته قوه قضائیه روز پنجشنبه نشست دولت و شورای عالی قضایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه هفتم توسعه تقدیم مجلس شد. براساس آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی ۴ درصد شده است و البته با هدف‌گذاری ما فاصله دارد اما نشان از مثبت شدن رشد اقتصادی بر خلاف ۱۰ سال گذشته دارد.

بهادری جهرمی ادامه داد: رشد اقتصادی ما با نفت ۵/۳ درصد حدود ۴ درصد بود. رشد سرمایه خالص با رشد ۶/۷ مواجه شده است. صادرات کالا و خدمات ۸/۲ درصد و رشد صادرات بیش از واردات بوده است. رشد مثبت در حوزه کشاورزی و ساختمان داشتیم که از فضای منفی در چندین سال گذشته فاصله گرفته است که نشانگر کم‌ کم به حرکت درآمده چرخ اقتصادی متوقف شده است

وی درباره تحقق وعده‌ها و شعارهای دولت گفت: از آنجایی که آقای رئیس جمهور تاکید داشتند دولت صادق الوعده باشد و این مهم همچنین خواسته مقام معظم رهبری از دولت بود، یک دبیرخانه در این خصوص تشکیل شد، وعده ها در حال پیگیری است و به صورت نوبه‌ای در حال اطلاع رسانی است.

سخنگوی دولت افزود: یکی از شعارهای آقای رئیس جمهور سلامت مردم در ایام کرونا بود که بعد از انتخاب ریاست جمهور در حدود ۸۰ روز ۸۰ درصد مردم واکسینه شدند و فوتی‌های ما از روزی ۷۰۰ نفر حتی روزهای به صفر رسید. وعده بعدی سیاست‌های دیپلماسی همسایه‌ای بود که مشاهده کردید دیپلماسی ما در کشورهای همسایه فعال شد و در سال گذشته ۵۸ میلیارد دلار مبادلات تجاری با ۱۵ همسایه خودمان بود. یکی دیگر از وعده‌ها گره نزدن سفره‌های مردم به کشورهای خارجی بود که آمار رشد فروش نفت و اقتصادی را مشاهده می‌کنید. از خلق پول‌های گسترده جلوگیری شد.وی افزود: از دیگر وعده‌های رئیس جمهور حذف امضای طلایی بود که تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است که رانت گسترده را از بین برده است.

وی درباره ابلاغیه وزارت کشور در خصوص رفتار نمایندگان در سال آخر مجلس و اعتراضات نمایندگان مجلس گفت: معاون سیاسی که مسئول ستاد اجرایی انتخابات هستند در راستای مسئولیت اجرایی‌شان ابلاغیه‌ای داشتند که به منظور جلوگیری از تخلفات آن را دادند که بهتر بود به جای ابلاغیه عمومی به صورت موردی این مطالب را بیان می‌کردند، مشاهده هم کردید بلافاصله وزیر کشور این ابلاغیه را اصلاح کردند.وی تاکید کرد: در سال برگزاری انتخابات مجلس و دولت باید با یکدیگر همکاری داشته باشد.

سخنگوی دولت درباره منابع مالی آزاد شده از عراق و همچنین این‌که این منابع صرف خرید دارو و غذا می‌شود، گفت:به رغم سو تدبیرهای که در گذشته شده بود الحمدالله ذخایر ارزی و در دسترس بودن مشکلی نداریم.وی تاکید کرد: این بدیهی است خریدهای دولت بر اساس اولویت کشور و تخصیص منابع ارزی به کالاهای اساسی است. سال گذشته تخصیص منابع ارزی به خوبی به نیازهای ارزی کشور صورت گرفت و این تخصیص‌ها امسال نیز ادامه دارد.بهادری جهرمی یادآور شد: سفرهای رئیس کل بانک مرزی به نیویورک، عراق و قطر و دیپلماسی بانکی بانک مرکزی و اختیارات ویژه تفویضی از سوی سران قوا کمک شایانی به تخصیص مناسب منابع ارزی کشور داشته است.

سخنگوی دولت درباره طرح رتبه بندی معلمان، عنوان کرد:دولت اعتقاد دارد هزینه کردن برای معلم و آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است.رتبه‌بندی امری مقطعی و پروژه‌ای نیست، بلکه مستمراً در طول خدمت معلمان به موجب قانون شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان ارزیابی می‌شود.

وی افزود: میانگین حقوق معلمان از حدود ۱۰ و نیم میلیون تومان به بیش از ۱۵ میلیون تومان رسیده است. سهم حقوق معلمان در بودجه از ۹ درصد به ۱۴ درصد رسید یعنی افزایش ۵ درصدی یافت.

بهادری جهرمی درخصوص جبران عقب ماندگی دانش آموزان در دوران کرونا گفت: البته رسالتی که دولت برای خودش تعریف کرده است جبران عقب‌ماندگی در دوران مختلف است و یک بخشی هم آموزشی است حجم تعطیلی در این دوران بسیار زیاد بود.وی افزود: طرحی به منظور تعمیق و تثبیت یادگیری در ۲۰درصد مدارس اجرا شد خاصه مناطق محروم که برای هزار ۱۱۵ دبیرستان و مراکز شبانه روزی اجرا شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها