3 میلیون نفر به اعتصابات سراسری پیوستند؛متروی پایتخت فلج شد

از شب گذشته و با دعوت اتحادیه های کارگری 3 میلیون نفر به اعتصابات و اعتراضات سراسری علیه دولت پیوستند و متروی پایتخت تعطیل شد/

3 میلیون نفر به اعتصابات سراسری پیوستند؛متروی پایتخت فلج شد

به گزارش مستقل آنلاین، فرانس 24 نوشت:

فرانسه در روز سه‌شنبه تا حدودی قفل شد، زیرا میلیون‌ها معترض در یکی از بزرگترین اعتصابات تاکنون به خیابان‌ها آمدند. با رد لایحه پیشنهادی دولت برای اصلاح حقوق بازنشستگی، که شامل افزایش سن قانونی بازنشستگی از 62 به 64 سال است، کارگران در تمام بخش‌ها برای نشان دادن مخالفت خود در تظاهرات سراسری به خیابان ها آمدند.

اتحادیه های کارگری گفتند که اعتصابات علیه لایحه اصلاح حقوق بازنشستگی دولت تا زمانی که لایحه اصلاحات بازنشستگی خارج نشود، ادامه خواهد داشت. اتحادیه CGT گفت کارگران به طولانی شدن اعتصاب در تمام سایت های توتال انرژی رای داده اند.

به گفته اتحادیه کارگری CGT، روز سه‌شنبه بیش از 3.5 میلیون معترض در خیابان‌های سراسر کشور حضور داشتند. در همین حال ارقام ارائه شده توسط دولت 1.2 میلیون را نشان می دهد.

اتحادیه‌های تندروتر کارگری در فرانسه که به دنبال فشار بر قانون‌گذاران هستند، گفتند که اعتصاب‌های متوالی همچنان وجود خواهد داشت که می‌تواند برای روزها ادامه یابد.

شرکت‌های حمل‌ونقل SNCF و RATP گفتند که قطارها در روز چهارشنبه همچنان دچار اختلال خواهند شد، همانطور که سیستم متروی پاریس نیز به میزان کمی کمتر از روز سه‌شنبه است.

رهبران اتحادیه گفتند که امشب برای تصمیم گیری در مورد اقدامات بیشتر ملاقات خواهند کرد.

CFDT که اکنون بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری فرانسه است و عموماً اصلاح‌طلب است، به اعتصابات متوالی متعهد نبوده و گفته است که اشکال دیگر اعتراض وجود دارد.

به گفته اتحادیه کارگری CGT، حدود 700000 معترض در تظاهرات امروز پاریس حضور داشتند. اما پلیس پاریس تعداد تظاهرکنندگان را 81000 نفر اعلام کرد.

لیزا کامینوف از FRANCE 24 در گزارشی از میدان ایتالیا، مقصد نهایی معترضان، گفت که حال و هوا در حال تغییر است.

شیرلی سیتبون، سردبیر علمی FRANCE 24 گزارش داد که هشت سایت پالایشی فرانسه «همه مسدود شده اند».

او گفت، با وجود تولید مداوم، معترضان دروازه‌های سایت‌های پالایشی را بسته‌اند و "نخواهند گذاشت سوخت خارج شود."

در همین حال، سه پایانه از چهار پایانه گاز طبیعی مایع فرانسه مسدود شده و تولید نیروگاه های هسته ای این کشور نیز کاهش یافته است.

سیتبون با هشدار نسبت به کمبودهای احتمالی در صورت ادامه اعتصابات، با این وجود گفت که تأثیر آن ممکن است به اندازه اعتصابات قبلی «بسیار شدید نباشد» زیرا افراد بیشتری از خانه کار می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها