تظاهرات ضد دولتی در بیروت؛

ساختمان پارلمان به آتش کشیده شد

مردم خشمگین لبنان عصر شنبه در ادامۀ تظاهرات ضد دولتی خود در پایتخت، وارد ساختمان وزارت خارجه این کشور شدند. اتحادیه اروپا اعلام‌ کرده است که در مورد لبنان یک نشست فوق العاده برگزار خواهد کرد.

حجم ویدیو: 1.01M | مدت زمان ویدیو: 00:00:11

درگیری پلیس لبنان با معترضان خشمگین در بیروت

هزاران تن از مردم لبنان عصر امروز در اعتراض به اوضاع معیشتی و انفجار اخیر بیروت، به خیابان های پایتخت آمدند، برخی از تظاهرکنندگان خشمگین که قصد ورود به ساختمان پارلمان را داشتند با پلیس درگیر شدند.

نیروهای دولتی در مقابل مردم خشمگین از ناکارآمدی‌های دولت که منجر به انفجار مهیب روز سه‌شنبه در بیروت شد، از گاز اشک‌آور استفاده کردند. انفجار بزرگ روز سه‌شنبه در بیروت دست‌کم ۱۵۸ کشته و ۶ هزار زخمی برجای گذاشته است. حدود ۶۰ نفر نیز ناپدید شده‌اند و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست. 

تلویزیون الحدث گفت: ساختمان پارلمان و وزارت اقتصاد لبنان تصرف و به آتش کشیده شده و معترضین در تلاش برای تصرف وزارت کشور و وزارت دارایی هستند. ارتش هم وارد شهر شده است. 

 جنگ و تیراندازی همچنان ادامه دارد.

 نخست‌وزیر لبنان گفت: تا دو ماه دیگر مسئولیت دولت را برعهده خواهم داشت و طی این مدت باید جریان‌های سیاسی برای برون‌رفت از بحران اخیر به توافق برسند. دوشنبه این هفته موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام را در هیأت وزیران مطرح خواهم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها