پایتخت به مدت 5 روز تعطیل می شود

به گزارش رسانه ها،مقامات دولتی خبر دادند که پایتخت برای 5 روز تعطیل و قرنطینه می شود.

پایتخت به مدت 5 روز تعطیل می شود

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

سفارت روسیه و NK News مستقر در سئول روز چهارشنبه با استناد به اطلاعیه دولت گزارش دادند که مقامات پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، به دلیل افزایش موارد یک بیماری تنفسی نامشخص، دستور قرنطینه پنج روزه را صادر کردند.

در این اطلاعیه که توسط سفارت روسیه در صفحه فیس بوک خود به اشتراک گذاشته شده است، آمده است که "یک دوره ویژه ضد اپیدمی ایجاد شده است" و از هیئت های خارجی خواسته شده است تا کارمندان را در داخل خانه ها نگه دارند. این دستور همچنین از افراد خواسته شده تا دمای بدن خود را چهار بار در روز اندازه گیری کنند و نتایج را از طریق تلفن به بیمارستان گزارش دهند.

در این اطلاعیه هیچ اشاره ای به COVID-19 نشده است، اگرچه به "افزایش موارد زمستانی آنفولانزای مکرر و سایر بیماری های تنفسی" اشاره شده است.

این قرنطینه ها اولین بار توسط NK News کره جنوبی گزارش شد که کره شمالی را زیر نظر دارد.

روز سه شنبه، این وب سایت گزارش داد که به نظر می رسد ساکنان پیونگ یانگ در انتظار تدابیر سخت گیرانه تر، کالاهای خود را ذخیره می کنند. مشخص نیست که آیا سایر مناطق کشور قرنطینه های جدیدی را اعمال کرده اند یا خیر.

کره شمالی سال گذشته اولین شیوع COVID-19 خود را تایید کرد، اما در ماه اوت اعلام کرد که بر این ویروس پیروز شده است.

هرگز تأیید نکرد که چه تعداد از مردم به کووید مبتلا شده اند، ظاهراً به این دلیل که ابزار لازم برای انجام آزمایش گسترده را ندارد.

در عوض، پیونگ یانگ تعداد روزانه بیماران مبتلا به تب را گزارش کرد، آماری که از جمعیت حدود 25 میلیونی به 4.77 میلیون نفر رسید. اما از 29 جولای تاکنون چنین مواردی را گزارش نکرده است.

رسانه های دولتی به گزارش اقدامات ضد همه گیری برای مبارزه با بیماری های تنفسی از جمله آنفولانزا ادامه داده اند، اما هنوز در مورد دستور قرنطینه گزارشی ارائه نکرده اند.

روز سه‌شنبه، خبرگزاری دولتی KCNA گفت که شهر کائسونگ، در نزدیکی مرز با کره جنوبی، محدودیت های اجتماعی را تشدید کرده است "به طوری که همه کارگران به طور داوطلبانه در کار و زندگی خود مقررات ضد اپیدمی را رعایت کنند".

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها