در آلمان:

قبض گاز اقشار متوسط و مشاغل رایگان شد

با اعلام دولت آلمان،قبض گاز اقشار متوسط و برخی مشاغل از این ماه رایگان است.

قبض گاز اقشار متوسط و مشاغل رایگان شد

به گزارش مستقل آنلاین،روزنامه گاردین نوشت:

بر اساس سقف دو مرحله ای قیمت انرژی که توسط هیئت کارشناسی منصوب شده از سوی دولت در روز دوشنبه توصیه شده است، آلمان قرار است قبض ماهانه گاز دسامبر امسال را برای همه خانوارها و مشاغل کوچک تا متوسط ​​را رایگان اعلام کند.

بر اساس این طرح دولت برای دسامبر امسال و ماه مارچ سال 2024 یارانه انرژی تخصیص داده اما همچنان مردم را برای صرفه‌جویی در انرژی تشویق می‌کند.

از مارس 2023 تا پایان آوریل 2024، خانوارها 0.12 یورو (0.11 پوند) به ازای هر کیلووات ساعت برای 80٪ اول استفاده از گاز در سال گذشته پرداخت می کنند. در همین حال، از 1 ژانویه 2023 تا پایان آوریل 2024 نیز 0.07 یورو به ازای هر کیلووات ساعت برای 70٪ اول استفاده در سال گذشته پرداخت می کند.

دکتر ورونیکا گریم، رئیس گروه متخصصان انرژی، گفت: قیمت‌های یارانه‌ای وضعیت برابری را ایجاد می‌کند که شرکت‌ها و خانوارهای خصوصی می‌توانند با آن برنامه‌ریزی کنند، بدون اینکه به طور مصنوعی به قیمت‌های پایینی که قبل از جنگ روسیه در اوکراین معمول بود، برگردند.

گریم گفت: «اینطور نخواهد بود که قیمت در آینده به 7 سنت کاهش یابد. ما برای مدت طولانی گاز روسیه را دریافت نخواهیم کرد.»

زیگفرید روسورم، یکی از اعضای هیئت و رئیس فدراسیون صنایع آلمان گفت: در حالی که پیش بینی هزینه های دقیق دشوار بود، طرح دو مرحله ای پیشنهادی می تواند حدود 90 میلیارد یورو هزینه داشته باشد.

این احتمال وجود دارد که دولت ائتلافی اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، اقدامات توصیه شده توسط کمیسیون کارشناسان را که متشکل از 20 عضو صنعت، اتحادیه و دانشگاه است، اعمال کند.

در پایان ماه سپتامبر، شولز، یک سوسیال دموکرات، یک "سپر دفاعی" 200 میلیارد یورویی را برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر افزایش قیمت انرژی اعلام کرده بود، اما جزئیات بیشتری درباره نحوه عملکرد آن در عمل توضیح نداد.

سقف قیمت گاز نشان‌دهنده یک چرخش مجدد نسبت به طرح قبلی بود که به این معنی بود که مصرف‌کنندگان از ماه اکتبر با مالیات گاز اضافی که برای جبران افزایش هزینه‌های واردات به تامین‌کنندگان انرژی طراحی شده بود، تحت فشار قرار می‌گرفتند.

در حالی که سقف قیمت احتمالاً از نظر سیاسی کمتر از عوارض گاز سمی خواهد بود، این نگرانی وجود دارد که مصرف‌کنندگان را از صرفه‌جویی در مصرف گاز منصرف کند. علیرغم ناخشنودی دولت، مصرف گاز در هفته اول اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

بسته حمایتی 200 میلیارد یورویی شولز در میان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز بحث برانگیز بوده است، به طوری که لهستان آلمان را متهم به "تخریب" بازار داخلی اتحادیه اروپا با یارانه دادن به مشاغل خود می کند و در عین حال با سقف پاناروپایی قیمت گاز مخالفت می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها