محصول جدید ایران خودرو/ مشخصات تارا V3 اعلام شد+ تصاویر

با توجه تصاویر ارسال شده از خط تولید ایران خودرو، این خودروساز تولید تارا جدید را با تیپ V3 و V4 آغاز کرده است. تیپ وی ۳ به نمونه دنده ای اختصاص دارد و تیپ وی ۴ قرار است تا نسخه فول آپشن اتوماتیک تارا باشد.

محصول جدید ایران خودرو/ مشخصات تارا V3 اعلام شد+ تصاویر

به گزارش مستقل آنلاین؛ هم زمان با آغاز تولید تارا جدید در خط تولید ایران خودرو، نمونه دنده ای فول آپشن این سدان ملی با تیپ V3 به خط تولید آمد. تارا V3 همان نسخه دنده ای تارا جدید به حساب می آید که بزودی با مدل ۱۴۰۲ وارد بازار می شود.

 

 

با توجه تصاویر ارسال شده از خط تولید ایران خودرو، این خودروساز تولید تارا جدید را با تیپ V3 و V4 آغاز کرده است. تیپ وی ۳ به نمونه دنده ای اختصاص دارد و تیپ وی ۴ قرار است تا نسخه فول آپشن اتوماتیک تارا باشد.

مشخصات فنی تارا V3

تارا دنده ای جدید که تیپ V3 نام دارد، به پیشرانه TU5 پلاس مجهز است. این پیشرانه ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند و فناوری CVVT در این پیشرانه وجود دارد. اما در این نسخه تارا دنده ای به جای استفاده از جعبه دنده ۵ سرعته دستی، از جعبه دنده ۶ سرعته دستی استفاده شده است. این جعبه دنده مکانیزم و ضرایب خروجی شبیه به رانا پلاس پانوراما را دارد و عملاً می توان گفت که ساختار کلی قوای محرکه و انتقال قدرت رانا پلاس پانوراما بر روی تارا وی ۳ نصب شده است.

 

 

امکانات تارا دنده ای تیپ وی ۳

تارا دنده ای فعلی که با تیپ V1 عرضه می شود به امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، تریم داخلی پارچه ای، آینه های جانبی برقی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، نمایشگر لمسی، سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، دو کیسه هوا، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور پایش باد تایرها، تهویه الکتریکی دستی و… مجهز است. اما حال در تیپ V3 تارا سانروف برقی، استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، زیر آرنجی سرنشینان جلو، آینه های تاشو برقی، دوربین دنده عقب، شیشه های دودی عقب، آنتن کوسه ای، چراغ خوشامدگویی زیر درها و…هم اضافه شده است.

 

 

IKCO-Tara-V3-2-900x506

 

تفاوت های تارا دنده ای تیپ V1 و V3

در کنار تفاوت در بحث امکانات رفاهی و همچنین تغییر جعبه دنده (تبدیل ۵ سرعته دستی به ۶ سرعته دستی)، تارا دنده ای تیپ وی ۳ تفاوت هایی با نسخه اولیه دارد. چراغ های عقب تیپ وی ۳ تارا گرافیک جدیدتری دارد و همچنین در نمای بیرونی سقف، با سانروف و آنتن کوسه ای طرف هستیم. اما جلو پنجره تارا وی ۳ همانند نسخه اولیه است و همچنان رینگ فولادی ۱۵ اینچی در این خودرو استفاده می شود. در بحث طراحی کابین هم می بینیم که جای دکمه های شیشه بالابر تغییر کرده است و رودری ها هم طراحی جدیدی دارند. در کنار اضافه شدن دکمه شیشه بالابرها بر روی کاور داخلی درها، شاهد هستیم که تزئینات پارچه ای و مشکی پیانویی در این بخش استفاده شده است.

مشخصات فنی تارا V3 چیست؟

تارا V3 به پیشرانه TU5 پلاس مجهز است. این پیشرانه ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده تارا تیپ وی ۳ از نوع ۶ سرعته دستی است.

تارا V3 چه امکاناتی را بیشتر از تارا دنده ای V1 دارد؟

سانروف، آنتن کوسه ای، سنسور نور، سنسور باران، شیشه های دودی عقب، دوربین دنده عقب، استارت دکمه ای، آینه تاشو برقی و زیر آرنجی سرنشینان جلو به تارا وی ۳ اضافه شده است./ اسب بخار

 

new-details-of-tara-sals-cabin-1-900x506

 

new-details-of-tara-sals-cabin-3-900x506

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها