قیمت چادر؛ میلیونی شد

قیمت میلیونی چادر‌های مشکی، معضلی است که این روز‌ها خانم‌های چادری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و برای آنکه بتوانند پای اعتقادات خود بایستند، هزینه بسیاری متحمل می‌شوند.

قیمت چادر؛ میلیونی شد

با آن همه جمعیت می‌دانستم برای پیاده شدن باید کمی زودتر دست به کار شوم. از یک ایستگاه قبلتر خودم را تا نزدیک درب اتوبوس رسانده بودم، اما با این حال وقتی اتوبوس در ایستگاه توقف کرد، بازهم کابوس پیاده شدن از اتوبوس تکرار شد. خودم جلوی درب اتوبوس بودم و کیفم کمی عقب‌تر در بین جمعیت گیر کرده بود. در جدال با کیف جامانده ام بود که ناگهان بازویم تیر کشید.

پیچ بیرون زده از میله اتوبوس، حسابی کار دستم داده بود. همینکه چشمم به چادر قلوه کن شده ام افتاد، از شدت ناراحتی و عصبانیت، دردم را فراموش کردم. تازه ۳، ۴ ماه پیش با یک میلیون تومان عیدی خود که صاحب کارم با هزار منت داده بودم، چادرم را خریده بودم، اما حالا باید فاتحه چادر را می‌خواندم.

تا وقتی به خانه برسم هزارتا بدوبیراه نثار خود کردم. شاید اگر بیشتر حواسم را جمع کرده بودم الان چادرم سالم بود. شاید هم اگر اتوبوس، آن همه مسافر سوار نکرده بود و آن پیچ بیرون زده، سر راهم سبز نمی‌شد، حالا با چادری که قدر یک کف دست پاره شده به خانه نمی‌رفتم.

به هرحال کار از کار گذشته بود. می‌دانستم چاره‌ای ندارم جز اینکه تا جورشدن پول یک چادر دیگر با همین چادر پاره یا آن یکی چادری که چندماه پیش به خاطر رنگ و روی رفته اش، در بقچه لباس‌ها گذاشته بودم، کنار بیایم؛ البته یک راه حل دیگر هم داشتم. چندوقت پیش دخترعمه ام می‌خواست چادر قدیمی اش را که هنوز رنگ و روی خوبی داشت به یکی از دختر‌های چادری فامیل بدهد، شاید هم سراغ او بروم و چادرش را برای مدتی قرض بگیرم.

به خانه که رسیدم، مادرم با دیدن چادر قلوه کن شده، تا ته داستان را خواند. مادر است دیگر؛ طاقت ندارد. آخرشب از کیف پس اندازش که می‌دانم با کلی زحمت جمع کرده بود، چند تراول ۵۰ هزارتومانی لای کتابم گذاشت تا چادری جدید بخرم. هرچند که می‌دانم با آن مقدار پول چاره‌ای جز خرید چادری ارزان قیمت ندارم و مجبورم وزن و کیفیت نامرغوب آن را هم تحمل کنم، اما به هرحال فعلا بهترین راهکار همین است!

کاهش قیمت چادرمشکی در گرو یک تصمیم

این روز‌ها قیمت‌های میلیونی چادرمشکی، شرایط را برای آن دسته از بانوان چادری جامعه که از قشر ضعیف یا حتی متوسط جامعه هستند، بسیار دشوار کرده و ان‌ها برای ایستادن پای اعتقادات خود مجبورند کج دار و مریز با این موضوع کنار بیایند. البته در این بین برخی‌ها نیز به ناچار، چادر را برای همیشه کنار می‌گذارند، اما از آنجایی که چنین شرایطی در شان طلیعه داران حجاب در کشوری اسلامی نیست و رهبرمعظم انقلاب نیز نسبت به چادر به عنوان حجاب برتر تاکید داشته ند.

مخاطبان با کمپینی با عنوان چرا برای قیمت‌های میلیونی حجاب برتر فکری نمی‌شود؟ خواستار رسیدگی به این مساله هستند. چه بساکه بنا به اعلام کارشناسان حجاب، درصورت تخصیص یارانه به چادرمشکی و قرار گرفتن این کالا در لیست کالا‌های فرهنگی، قیمت چادرمشکی تاحدقابل توجهی کاهش پیدا کرده و دیگر خبری از قیمت‌های میلیونی چادرمشکی نخواهد بود./فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها