پرونده پتروشیمی میانکاله متوقف شد!

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی آماده است به سازمان تبلیغات در انجام وظایفش کمک‌ کند.

پرونده پتروشیمی میانکاله متوقف شد!

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین  سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات در نشر معارف دینی، نقش بسیار ارزشمندی دارد. دستگاه قضایی آماده است به سازمان تبلیغات در انجام وظایفش کمک‌ کند.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه، گفت: شهید بهشتی نقش ویژه ای در مجلس خبرگان و تدوین قانون اساسی داشت. مدیریت بی نظیر وی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ایجاد دستگاه قضائی پس از انقلاب از جمله اقدامات این شهید بزرگوار است.  رهبر انقلاب آن زمان و در حکم شهید بهشتی، تحول قضائی را خواستار بودند. ایشان اهتمام ویژه ای برای احکام قضائی اسلامی داشت. در بحث مظلومیت این سید بزرگوار می‌توان به جمله امام راحل اشاره کرد که فرمودند شهید بهشتی یک امت بود.

ستایشی با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی سردشت گفت: کشور ما در سردشت و برخی استان‌های دیگر گرفتار این حملات و قربانی سلاح‌های شیمیایی شدند.  باید حق قربانیان این فاجعه را بگیریم.  این سلاح‌ها با دست صدام و رژیم آن مقطع عراق به کار گرفته شد و امید است حقوق قربانیان مطالبه شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به ایسنا درباره آخرین وضعیت پرونده مهشاد کریمی -خبرنگار ایسنا که در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست جان باخت- در یک سالگی وقوع این حادثه، گفت:  دوم تیرماه سال گذشته واقعه تصادف اتوبوس خبرنگاران در آذربایجان غربی  همه را متأثر کرد و عده‌ای مصدوم و ۲ نفر فوت شدند. اقداماتی که در حوزه تقصیر و قصور می‌پذیرد قابل بحث است.

وی افزود: در دادسرای عمومی استان مربوطه، پرونده‌ای تشکیل و به عنوان دو فقره قتل غیر عمدی ناشی از بی احتیاطی در رانندگی بررسی شد. اظهار نظر کارشناسی پرونده در هیأت سه نفره صادر و با اعتراض به آن به هیأت ۵ نفره کارشناسی ارجاع شد و هر هیات مبین تقصیر راننده بود. متعاقبا با جلب دادرسی و کیفرخواست، این پرونده به دادگاه کیفری دو  ارسال خواهد شد و  حکم قانونی صادر می‌شود.

ستایشی در خصوص مسئولیت مسئولان محیط زیستی گفت: در خصوص این افراد، قرار منع تعقیب صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه مجددا یاداور شد: برای اشخاص دیگری که در حوزه محیط زیست و دریاچه مسئولیتی داشتند که در پرونده بوده است مسئولیتی دیده و احراز نشده و برای آنها قرار منع تعقیب صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده میانکاله و نظر دستگاه قضائی در رابطه با پتروشیمی میانکاله گفت: در حوزه میانکاله یک انتقادی دارم که بخشی از آن به قوه قضائیه و بخشی به مسئولان ذیربط مدخل در سایر حوزه‌های تصمیم گیری مربوط می شود.

وی افزود: در حوزه میانکاله بررسی‌ها حاکی از این است که تصمیمات متعددی در زمان‌های مختلف گرفته شده است. موضوع میانکاله به موجب تصمیمی که معاون حقوق عامه دادستان کل کشور ابلاغ کرده، فعلا متوقف است و  دادستانی کل کشور از باب نظارت ورود کرده و آخرین مرحله توقف آن و ادامه بررسی‌هاست./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها