پس از ورود انسان به سیاهچاله چه اتفاقی برای آن می افتد

به دلیل وجود گرانش زیاد در سیاهچاله‌ها اتفاقات عجیبی برای انسان‌ها می‌افتد که در این گزارش به آن اشاره می‌کنیم.

پس از ورود انسان به سیاهچاله چه اتفاقی برای آن می افتد

سیاهچاله‌ها ناحیه‌ای از فضا هستند که گرانش آن‌ها چنان قوی است که هیچ چیز نمی‌تواند از چنگ آن‌ها فرار کند، از جمله نور. این اجرام آسمانی معمولاً پس از مرگ ستاره ظاهر می‌شوند. ماده در یک نقطه تک بعدی بی نهایت کوچک به نام "تکینگی" له می‌شود، با این حال آنقدر جرم دارد که چگالی و گرانش بی نهایت می‌شود و فضا و زمان برای همیشه ادامه می‌یابد.

از آنجایی که سیاهچاله‌ها با چشم غیرمسلح نامرئی هستند، تنها راهی که می‌توان نزدیک بودن آن‌ها را تشخیص داد از طریق بزرگنمایی گرانشی است. ناسا خاطرنشان می‌کند که همه گمانه زنی‌های فعلی بر اساس نظریه نسبیت عام آلبرت انیشتین است. این عدم قطعیت به نویسندگان و تهیه‌کنندگان داستان‌های علمی تخیلی این آزادی را می‌دهد تا ایده‌های خارق‌العاده‌ای برای پیشبرد نظرهایشان ارائه کنند. یکی از سوالاتی که دانشمندان به آن می‌پردازند این است اگر انسانی در سیاهچاله بیفتید چه اتفاقی می‌افتد؟

به گفته چارلز لیو (از طریق LiveScience)، اخترفیزیکدان در سیاره‌نمای هیدن در موزه تاریخ طبیعی آمریکا، کل بدن شما به چیزی شبیه به خروج خمیر دندان از لوله تبدیل می‌شود. از آنجایی که گرانش درون سیاهچاله بسیار شدید است، بدن به طور همزمان به صورت افقی فشرده می‌شود به طرز خنده‌داری، این فرآیند "اسپاگت‌شدن" نامیده می‌شود. بسته به نحوه ورود بدن، بخش اول بیشتر و بیشتر کشیده می‌شود تا زمانی که لیو توضیح داد، به جریان ذرات زیر اتمی تبدیل می‌شود. اگر مغز ابتدا وارد می‌شد، آنقدر سریع به ذرات اتمی پایه خود تجزیه می‌شد که احتمالاً شخص نمی‌فهمد چه اتفاقی برای او می‌افتد./ باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها